Informacje

Ponad 30 mln zł na kolej między Krakowem a Oświęcimiem. Ruszają kolejne remonty na trasie 94

Mieszkańców powiatu oświęcimskiego czekają dobre wiadomości z torów. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały kolejny etap prac na linii 94, łączącej Kraków z Oświęcimiem. Wartość zaplanowanych robót sięga ponad 30 mln zł, a efekty odczujemy już w tym roku – zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa podróży.

Najważniejszą inwestycją na trasie będzie modernizacja mostu kolejowego na rzece Skawie, położonego między Zatorem a Spytkowicami. – Dzięki naprawie stalowej konstrukcji znikną dotychczasowe ograniczenia prędkości, a pociągi będą mogły pokonywać przeprawę z prędkością do 100 km na godzinę – poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Prace mają zostać zakończone do końca listopada.

To jednak nie koniec działań na trasie ważnej dla komunikacji południowej Małopolski. Do końca lipca trwać będą intensywne roboty torowe między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą oraz między krakowskimi stacjami Bonarka i Opatkowice. Specjalistyczne maszyny torowe oczyszczą i ustabilizują nawierzchnię, co przełoży się na poprawę komfortu jazdy i zwiększenie bezpieczeństwa.

Pasażerowie korzystający z kolei w Zelczynie i Wielkich Drogach mogą spodziewać się nowoczesnych peronów. – Dzięki tej modernizacji zostanie ułatwiony dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się – podkreśla Hamarnik.

Jak informują PKP PLK, prace te są kontynuacją wieloletnich inwestycji w linię kolejową 94. Od 2019 roku na trasie Kraków – Oświęcim zmodernizowano już perony w Spytkowicach Kępkach, Brzeźnicy i Półwsi, a nowe przystanki pojawiły się w Zatorze, Skawinie i Krakowie. Całość działań w ciągu ostatnich pięciu lat pochłonęła około 400 mln zł.

Linia kolejowa 94 o długości 64,5 km to jeden z głównych szlaków kolejowych w Małopolsce, a dla mieszkańców Oświęcimia i okolic – kluczowe połączenie ze stolicą regionu. Inwestycje PKP PLK dają nadzieję na coraz szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją.

Foto: PKP PLK

Poprzedni artykułNastępny artykuł

10 komentarzy

  1. Mieli tyle czasu na przygotowanie linii, a zabrali się za to gdy puścili pociągi pasażerskie. Niby robili remont na trasie z Krakowa do Podborów Skawińskich, a nagle się okazało, że W Sidzinie trzeba robić perony. Teraz pociągi jeżdżą po jednym torze. Może remont w skończą w przyszłym wieku.

  2. Anonimie skąd jesteś, bo z Oświęcimia na pewno nie? Stacja Dwory istnieje cały czas.

  3. Że niby mało mamy rodzimych bandziorów to ściągnijmy sobie jeszcze zagranicznych ? Ciekawa koncepcja. Idźcie z tym hasłem do wyborów 🙂

  4. A może napiszesz coś pisiorze o tym, jak nie w Hiszpanii, ale w Polsce, na Uniwersytecie Warszawskim 53-letnia Małgorzata D., pracownica portierni, została zarąbana siekierą przez 22-letniego studenta prawa, Mieszka R? Albo jak 62-latek został zatrzymany i aresztowany za zabójstwo poprzez zadźganie nożem kobiety w jednym z bloków w Kaliszu przy ulicy Górnośląskiej? Wybierasz się na jakąś akcje protestacyjną?

  5. Ludzie w Hiszpanii mają dość masowej imigracji. W zeszłym tygodniu doszło do protestów po kolejnym incydencie, w którym imigrant zgwałcił miejscową kobietę niebędącą muzułmanką.

  6. Prompter AI niezbyt się popisał bo nie jest to kluczowe połączenie ze stolicą regionu. Kluczowe od lat wiedzie przez Chrzanów i Trzebinię a to conajwyżej jest miłym dodatkiem dla mieszkańców Oświęcimia i okolic.

  7. Przeciesz wszystko za co wzięli się fachowcy z Pisu to wszystko spaprane ,pieniądze przewalone i znów będzie remont paranoja.

  8. Przecież raptem parę la temu tę linię z wielką pompą oddano do użytku po remoncie. I znowu remont ? I utrudnienia? Z czego tu się cieszyć? Nie można było tego załatwić za jednym razem ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend