Podpisano umowę na opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla nowej drogi pieszo-rowerowej łączącej Oświęcim i Brzeszcze. Inwestycja planowana jest z wykorzystaniem funduszy europejskich.
16 czerwca 2025 roku podpisano ważną umowę, która przybliża realizację nowej inwestycji komunikacyjnej w regionie. Wójt Gminy Oświęcim oraz Burmistrz Brzeszcz podpisali umowę z wykonawcą na opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) dla planowanej budowy drogi dla pieszych i rowerów, która ma przebiegać od granic Oświęcimia do Brzeszcz.
Projekt zakłada, że na terenie Gminy Oświęcim ścieżka powstanie wzdłuż ulicy Pszczyńskiej w Rajsku. Inwestycja ma na celu poprawę dostępności komunikacyjnej, bezpieczeństwa ruchu pieszo-rowerowego oraz jakości życia mieszkańców obu gmin.
Wspólna inwestycja i wsparcie z funduszy europejskich
Gmina Oświęcim oraz Gmina Brzeszcze planują realizację projektu przy współudziale środków zewnętrznych. Na realizację inwestycji planowane jest pozyskanie dofinansowania z Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, w ramach Działania 8: Fundusze europejskie dla sprawiedliwej transformacji Małopolski Zachodniej.
Koszt opracowania Programu Funkcjonalno-Użytkowego wyniesie niespełna 100 tysięcy złotych. Dokumentacja PFU będzie stanowić podstawę do przygotowania projektu budowlanego i ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji.
Krok w stronę lepszej infrastruktury rowerowej
Planowana droga dla pieszych i rowerów wpisuje się w działania samorządów na rzecz rozwoju infrastruktury przyjaznej mieszkańcom oraz środowisku. Nowe połączenie ma nie tylko ułatwić codzienne przemieszczanie się, ale również zachęcać do aktywnego wypoczynku i rekreacji.
Brawo Chwierut. Gdy za kilka lat nie będzie aut, droga jak znalazł. Lekarze urzędniczki i pracownicy Dworów tandemami dla oszczędności pojadą.
Jeszcze droga rowerowa do strefy ekonomicznej w Tychach.
Generowanie zdjęć poglądowych przez AI powoduje że odrealnia się rzeczywistość. Rowerzysta jedzie rowerem trawiastym pasem separacyjnym znak pionowy jest niezgodny z wzorcem z dziennika ustaw a oznakowanie poziome błędne z linią poprzeczną ciągłą sugerującą brak możliwości przekraczania jej. Uwaga.. Korzystanie z AI nie zwalnia z myślenia !!
A może tak przepisy ruchu drogowego do ręki i szukamy ścieżka pieszo rowerowa ? Co nie ma ? To o czym piszecie ? Wymyśli liście sobie nazwę żeby jeździć po chodnikach ?
Przypomnę,po chodnikach nie jeżdżą rowery a po ścieżce rowerowej nie chodzą piesi Więc to zwykły bubel ! Niezgodny z polskim prawem .
Arek – to jest słuszna myśl, tylko adresat nie ten: Chwierut jest prezydentem Oświęcimia, a granica miasta znajduje się na wiadukcie kolejowym na Niwie. Natomiast droga na Bieruń (ulica Śląska) to gmina Oświęcim, posiadająca swojego wójta – Smolarka.
A kiedy połączycie Oświęcim z Bieruniem?
Dla tak prężnie rozwijajacego sie miasta to chyba nie problem ten 1km chodnika panie chwierut, w porównaniu z innymi miastami regionu u nas nic sie nie dzieję.
Myślę, że Ci mieszkańcy Brzeszcz, którzy pracują na terenie miasta Ośw., uważają że to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jak niebezpiecznie jest poruszać się po nieoświetlonym odcinku drogi i przy braku pobocza.
Do Paweł. Z tobą to wszystko w porządku wszędzie widzisz mykwy, zmień dealera lub lekarza bo cię oszukują.
A ścieżka poprowadzi wprost z Brzeszcz pod mauzoleum mykwy?
Dziękujemy panie prezydencie za ogrom pracy w tym projekcie.
Dziękujemy panie Chwierut
Brawo Pan Prezydent Janusz Chwierut!!!