Biznes, Informacje

REGION. List otwarty Prezesa Zarządu Kraków Airport

 

Kraków Airport

We wrześniu  z usług krakowskiego lotniska skorzystało  247 095  pasażerów – to o 69% mniej w stosunku do września 2019 roku. Łącznie od początku 2020 roku obsłużono 2 311 139  pasażerów, czyli o 3,91 mln mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

List otwarty Prezesa Zarządu Kraków Airport

Szanowni Państwo,

Przez całe wakacje roku 2020 z nadzieją obserwowaliśmy, jak po czasie lockdownu  powraca ruch na krakowskie lotnisko. Pasażerowie kochający podniebne podróże, dostosowując się do nowych zasady sanitarnych, korzystają ponownie z możliwości bezpiecznego podróżowania #PROSTOzKRAKOWA.

Przed nami jednak bardzo trudna jesień i zima, być może najtrudniejsza w historii lotniska w Krakowie – Balicach. Obecnie priorytetem jest przeprowadzenie Spółki przez kryzys, zabezpieczenie finansów oraz bezpieczeństwo obsługi pasażerów. To czas wdrożenia systemu bezwzględnych oszczędności, minimalizacji  kosztów na rok 2020 i 2021.

W tym trudnym czasie tym bardziej cieszą nas takie informacje, jak przyznanie Kraków Airport – jako pierwszemu portowi lotniczemu w Polsce – ACI Airport Health Accreditation. Akredytacja przyznawana przez Airports Council International, czyli Międzynarodową Radę Portów Lotniczych, to dowód na to, że nawet w  takich sytuacjach  jak ogólnoświatowa pandemia Covid-19, Kraków Airport pozostaje w czołówce najlepszych lotnisk świata dbających o najwyższe standardy bezpieczeństwa i zdrowia pasażerów.

We wrześniu z zadowoleniem przyjęliśmy także  pojawienie się na krakowskim lotnisku nowego przewoźnika Luxair Luxembourg Airlines, który 30 listopada zainauguruje połączenie #PROSTOzKRAKOWA do Luksemburga. Kolejną dobrą informacją jest powrót od 30 września połączeń do Hiszpanii i Francji, zgodnie z nowym rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 28.09.2020 r.

Dla Kraków Airport wciąż priorytetem pozostaje realizacja inwestycji, które w perspektywie dekad pozwolą na prawidłowe funkcjonowanie i dalszy rozwój lotniska po okresie pandemii. Budowa nowego terminalu pasażerskiego i cargo,  a także budowa nowej drogi startowej, to inwestycje wyznaczone w Planie Generalnym Kraków/Balice, które należy prowadzić mając na uwadze długoterminowe plany rozwojowe krakowskiego portu lotniczego.

W  Kraków Airport czas wakacji pokazał, że zaufanie do latania jest systematycznie odbudowywane. To obecnie nasze największe wyzwanie: przekonać ludzi, by ponownie zaczęli podróżować drogą lotniczą i powrócili do Kraków Airport – lotniska, które pozostaje bramą gospodarczą i turystyczną dla Krakowa i Małopolski.

Dziękujemy wszystkim, którzy korzystają z usług Kraków Airport.

 

Z wyrazami szacunku,

Radosław Włoszek

Prezes Zarządu Kraków Airport

Poprzedni artykułNastępny artykuł
Send this to a friend