Informacje

POWIAT. Firma Budimex wybuduje IV odcinek drogi S1 w Oświęcimiu

Droga szybkiego ruchu S1

Po przeanalizowaniu ofert złożonych w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą „Budowa drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. Odcinek IV Obwodnica Oświęcimia (DK 44 klasy GP)”, jako najkorzystniejszą wybraliśmy ofertę złożoną przez Budimex z zaoferowaną ceną brutto 467 674 827,51 zł – poinformowała dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych Oddział w Krakowie. Jak dobrze pójdzie, nową drogą przejedziemy w 2024 r.

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia ogłoszono 30 grudnia 2019 r., a 27 marca br. otwarte zostały oferty, które złożyło 10 wykonawców. Do wyboru najkorzystniejszej oferty posłużyły kryteria: cena, termin wykonania i okres gwarancji.

– Firma Budimex zaproponowała najkorzystniejszą cenę, skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące i przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Pozostali wykonawcom uczestniczący w postępowaniu  przetargowym mogą, w ciągu 10 dni, składać odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeżeli nikt nie złoży odwołania, umowę z wykonawcą podpiszemy w czerwcu 2020 r. – informuje GDDKiA.

Wykonawca musi zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP – ponad 9-kilometrową obwodnicę Oświęcimia, która przebiegać będzie po nowym śladzie od S1 do istniejącej DK44.

Zadaniem wykonawcy będzie również uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi.

Wszystkie te czynności trzeba wykonać w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

***

Budowa obwodnicy Oświęcimia na tle całości zadania:

Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 12,865 km
  • obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
  • trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
  • para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III).

Trwa procedura przetargowa.

Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice, w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 15,165 km
  • trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze Umowa na projekt i budowę tego odcinka została podpisana 14 maja 2020 r.

Odcinek III: Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 12,02 km
  • dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
  • para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
  • obwód utrzymania drogowego

Trwa procedura przetargowa.

Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą:

  • droga dwujezdniowa o długości 9,045 km
  • trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz wiadukt kolejowy.

Źródło: powiat oświęcimski / GDDKiA

Poprzedni artykułNastępny artykuł

20 komentarzy

  1. @Przytomny. Jeśli przeczytasz dokładnie co XYZ napisał,to przekonasz się że pisał o sobie. Zwłaszcza epizod z kozami. Zatem nie zarzucaj mu chamstwa a raczej szczerość,być może posunietą nieco za daleko…
    Węzeł na Pławach? Jak ? skoro trasa przebiega po śląskiej stronie.

  2. Witam. Węzeł OŚWIĘCIM powinien być na Pławach, a nie pod Bojszowami.. Droga Brzeszcze- Oświęcim będzie zamordowana na amen

  3. @xyz – trzeba poprawiać warunki jazdy tam, gdzie natężenie ruchu jest największe, prawda? Zgadzasz się?
    Więc pięć lat temu (akurat co 5 lat robi się takie pomiary, w 2020 ma być następny) natężenie ruchu na oświęcimskim odcinku DK 44 tzw SDRR wynosiło 26450 pojazdów na dobę, dalej na tej drodze od Bierunia po Oświęcim było to ok. 17 tys. na dobę. Natomiast na wspomnianej 19-stce jadąc od Białegostoku na południe, na odcinku Zabłudów-Płoski -5015 pojazdów na dobę, na odcinku Płoski-Bielsk Podlaski – 7075, na odcinku Bielsk Podlaski-Boćki – 5835, Bośki-Siemiatycze – 4572. I tak dalej. Jest różnica?
    Jak widać, nie zarzuciłem ci, że pasałeś krowy czy wieprze, że twoja wiedza jest żałosna i że czytujesz kolorowe białoruskie talboidy. Rozumiem, że o tym wszystkim po prostu nie wiedziałeś. I że ucieszyłeś się teraz, mogąc na tej podstawie zrewidować swój poprzedni błędny pogląd.

  4. @Przytomny – odpowiedziałem twoim językiem. Zgoda, że brakuje przejazdu od Zatora w kierunku Śląska oraz mostu. Ale co innego trasa (międzynarodowa) praktycznie przez cały kraj. Polecam przejechać się odcinkiem z Rzeszowa do Stalowej Woli – najlepiej uświadomi, chociaż niewielki kawałek od Rzeszowa już wykonano. Tam nie ma alternatywy jak w naszej sytuacji i wąska droga.

  5. @Gabriel – jak zwykle, tylko bluzgi, Żadnego rzeczowego argumentu.
    @xyz – w niemieckich kolorowych pisemkach było coś krytycznie o S-19? Nie wiedziałem. Zaskakuje mnie, że je czytujesz. O pasaniu kóz – co mam ci odpowiedzieć? Żeś zwykły cham? Dotarło? Jeśli dwupasmowa droga z Lublina do Warszawy ma sens, jak najbardziej, to już z Lublina na północ do Sokółki sensu nie ma. Przebiegająca przez Oświęcim DK44 jest jedną z najbardziej obciążonych dróg krajowych w Polsce. Podobne obwodnice buduje się w Polsce, np. Nysy, Wałcza, itd.

  6. Może warto OPRZYTOMNIEĆ, odłożyć informacje o Polsce z kolorowych niemieckich pisemek i trochę zwiedzić kraj. Pasło się całe życie kozy w jakimś przysiółku i stąd żałosny brak wiedzy. Mieszkając w Oświęcimiu zdaję sobie jednak sprawę, że S-19 jest 19 razy bardziej potrzebna niż planowany łącznik S-1. Gdyby jaśnie oświecona komisarz Bieńkowska nie spowodowała w 2007 roku zablokowania właśnie tej inwestycji to już dawno byłaby zrealizowana. W ostatnich 2 latach wykonano zdecydowanie większą część S17 z Lublina do Warszawy o jakości lepszej niż niedawno oddawane autostrady. Pamiętam jak nieraz testowałem swego Poloneza Caro na trasie z Rzeszowa do Przeworska porównywalnej z ówczesną gierkówką. Wiele dróg na wschodzie Polski było znacznie lepszych jakościowo niż w naszym regionie. Faktycznie widziałem ostatnio zaprzęgi konne w Zamościu identyczne jak te w centrum Krakowa, co też mnie śmieszy.

  7. Przytomny jest przykladem typowego platfusa .Dla nich Polska jest podzielona na tą Pisowską i platformerską „tą lepszą”. Rozbiory juz mieliśmy i nasi przodkowie walczyli żeby się spod nich uwolnić a tu „POlacy” w 21 wieku dokonali tego co ruskie i niemce i zrobili rozbiór Polski jakiś czas temu i gdyby PIS nie doszedł do władzy dzięki POLSKIM wyborcom to kto wie gdzie mielibyśmy dzisiaj rząd bo wydaje mi się że nie w Warszawie tylko albo w Berlinie albo w Brukseli.
    Przytomny (nieprzytomny) jesli tego nie zdążyłes jeszce zauważyć to mamy jedną Rzeczpospolitą Polską dobrze rozwijająca się co dostrzegają nawet za granicą. Tylko totalsi uważają że jest źle -bo jest dobrze a nie tak miało być według nich.

  8. @Jerry – Bajki o „pobudzaniu gospodarczym regionu” przećwiczono np. w Hiszpanii, gdzie rząd pobudował mnóstwo lotnisk w co drugiej pipidówie. Rezultat: wiatr hula dziś po tych lotniskach.
    Autostrady trzeba budować tam, gdzie jest największe natężenie ruchu. Zbudowanie wspaniałej S-500 między Wilamowicami a Malcem niczego nie pobudzi, a przynajmniej w stopniu uzasadniającym wydanie wagonu pieniędzy. Drogi na ścianie wschodniej zjeździłem niedawno; tam problemem nie jest brak autostrad, tylko fatalny stan nawierzchni. Drogi te należy więc wyremontować, poszerzyć, zrobić obwodnice w wąskich gardłach i tyle. Poza tym nie czarujmy się: we Włodawie nie powstanie nigdy centrum przemysłowe. Pobudzanie gospodarcze miałoby ewentualnie sens w razie budowania dróg ze wschodu do centrum Polski, czyli równoleżnikowo. Natomiast wspaniała S-19 biec ma wzdłuż wschodniej granicy, między jedną wiochą a drugą. Przydać się może co najwyżej kierowcom litewskich tirów w ich drodze na południe Europy.
    @Czesław – puk, puk, w czaszkę.

  9. Przytomny:
    Po to, żeby pobudzić gospodarczo region. Który inwestor wyłoży grube miliony na inwestycje, gdy TIRy do jego firmy będą musiały wlec się za furmankami?

  10. @Przytomny Jak wstaniesz z kolan, nie zapomnij otrzepać spodni .

  11. @gonzo Widocznie Budimex zrobił na złość sobie. Wezmą następnego. Wróble ćwierkają, jak im kruki każą.

  12. What is it – V7BOMDEFEX
    Please tell me-where is it? Or what is it V7BOMDEFEX ?

  13. Ale oczywiście nie narzekam na pis, ponieważ mógł zgodnie ze swoimi priorytetami zbudować za te pieniądze jakąś inną autostradową drogę szybkiego ruchu na terenach pisowskich, czyli na wschodzie. Na przykład projektowaną drogę S-19 Krosno – Rzeszów – Radzyń Podlaski – Międzyrzecz Podlaski – Bielsk Podlaski – Białystok – Sokółka. Co prawda nie wiem po jaką cholerę potrzebna tam ta autostrada, gdzie dotąd miejscowi traktorami jeździli, ale widocznie GDDKiA wie lepiej. Lub w świętokrzyskim mateczniku pis mogła powstać S-74 Ruda Malenicka – Kielce – Nisko nad Sanem. Też o przypuszczalnie wstrząsającym natężeniu ruchu furmanek. Więc oczywiście się cieszę.

  14. Dziękuję pani kanclerz Merkel, prezydentowi Makaronowi, premierowi Johnsonowi i wszystkim innym rządom państw Unii Europejskiej, że zechciały zrzucić się na budowę tej drogi, aby m.in. Hotin mógł nią sobie w przyszłości jeździć.

  15. @hotin – A co na to twój lekarz prowadzący terapię?

  16. Przewidziany budżet inwestora to: 650 699 713,00 zł
    Oferty były następujące
    1. Budimex 467 674 827,51 zł
    2. Intercor 532 461 461,58 zł
    3. Porr 553 053 131,16 zł
    4. Metrostav 572 968 983,20 zł
    5. Mota-Engil 579 503 703,00 zł
    6. Warbud 581 938 405,65 zł
    7. Mirbud, Kobylarnia 588 224 547,17 zł
    8. Aldesa 622 467 823,40 zł
    Budimex więc podejrzanie tanio (a zwykle aż tak tani nie jest). Rzekomo ciachnęli się w obliczeniach i nie będą chcieli podpisać umowy. Nawet jeśli, to nie ma wielkiego nieszczęścia, ponieważ jest kilka dobrych firm, których oferty mieszczą się w budżecie.

Send this to a friend