Informacje

OŚWIĘCIM. Zarząd MZK dąży do upadku spółki?

Związkowcy z MZK Oświęcim piszą list otwarty do wojewody. – W naszym mniemaniu, Zarząd Spółki w porozumieniu z Prezydentem Miasta Oświęcim swoimi niezrozumiałymi działaniami, dążą do upadku Spółki, która w ostatnich czasach pozyskała wielomilionowe dotacje z UE na zakup nowoczesnego taboru, czy osprzętu potrzebnego do jak najlepszej realizacji powierzonych jej obowiązków.

Poniżej publikujemy cały list otwarty:

foto: materiały prasowe

Poprzedni artykułNastępny artykuł

34 komentarze

  1. Czyżby prywatyzacja PO staremu.
    Mistrz europoseł Lewandowski to sprywatyzuje.

  2. Tak to jest jak po przyjacielsku, w ramach „kolesiostwa” dostaje się spółkę miejską do zarządzania i nikt nie ma nad nią kontroli ;/ Kolesiostwo w tej spółce aż wylewa się uszami, miliony dotacji, strumieniami lejąca się kawa i wszech obecny mobbing. Tam nawet dochodzi do śledzenia pracowników po pracy i sporządzania z tego raportów !!!

  3. @obserwator – masz prawo moralne aby pytać, skoro rząd – ponad 100 pisowskich ministrów i wiceministrów oczywiście znacznie obniżyło swoje pensje, aby solidaryzować się ze Zwykłymi Polakami.

  4. Widać po prostu denerwuje was fakt, że kobieta wami rządzi. Nie dziwię się. Baby powinny siedzieć przy garach, a nie prezesować!

  5. Prezes MZK pomyliła się z całkowitym przeznaczeniem kobieta nie znająca się wogóle na transporcie tylko powołana przez Prezydenta ot tak sobie i razem z podwładnym sobie kierownikiem który to nie nadaje się do pracy z ludźmi..

  6. Prawie wszystkie jednostki miejskie miały obniżone pensje, tzw. postojowe. Jestem ciekaw jak obniżył swoją pensję prezydent? Na czas pandemii.

  7. hotin zdiagnozowałeś poziom intelektualny ludzi ze spółek miejskich, a co powiesz o tych ze spółek skarbu państwa i ministerstw… ? Ludzie widzą jak twoi ” intelektualiści” koncertowo realizują założenia TKM….. oni wyciągną ile się da (dla siebie) a tobie i innym tobie podobnym ( klakierom) guano zostanie … żaden nawet palcem nie kiwnie dla ciebie – przekonasz się, ale zanim zajarzysz to będzie ” po ptokach” …. będziesz łatał dziurę w budżecie ( a życzę żeby cię bolało) to łatanie….

  8. Rozumiem, że Państwo związkowcy wystosuja podobne pismo w sprawie KWK Brzeszcze, w której również celowo obniżono ilość godzin pracy górników, by załapać się na budżetowe pieniążki tarczowe. Przyznał to z rozbrajającą szczerością pracownik tejże i związkowiec jednocześnie.

  9. Z dzisiejszej Gazety Krakowskiej: „Nadal milionowe straty w komunikacji miejskiej” . Tak jest wszędzie w Polsce. Ludzie ze strachu przed wirusem przesiedli się do samochodów i na rowery.

  10. @hotin. Jednym z niewatpliwych miejskich pasożytów jest p.radny Jakub P. zasypujący urzędową pocztę swoimi niskimi wypocinami. Za k…urde naszą kasę…

  11. Cała prezes to było do przewidzenia ciekawe czy Prezydent dalej ją będzie trzymać? Chociaż za 12 000 miesięcznie to też do stołka można być przyklejony nie patrząc na nic i nikogo…

  12. @oświęcimer

    Nie po raz pierwszy widzę, że piszesz jak „Oświęcim się zwija”.
    Trudno mi w tą tezę uwierzyć ale jestem skłonny wysłuchać twoich argumentów. O ile to nie problem to przytocz kilka faktów które miałyby o tym świadczyć. Daruj sobie ogólniki i slogany.

  13. @hotin

    Nawet nie pomyślałbym o tym żeby zaprzeczyć.
    To oczywiste, że jestem moderatorem tej strony. Tej strony świata ma sie rozumieć…

  14. Mylisz się. Ograniczenie kursów do 50% leży w interesie Miasta, nie spółki, do której dbania została powołana prezes.

  15. a te związki to skąd się urwały? Synthos? a czemu nie walczyliście z pensjami pracowników zmianowych w firmie chemicznej podczas początku pandemii?

    czy wiecie co to jest gospodarność? raczej nie bo obniżenie kursów o 50% to była dobra decyzja skoro uczniowie nie jeździli, w zakładach pracy postój, a i sklepy miały ograniczenia.

    dziś powoli gospodarka wraca na właściwe tory ale nie wiadomo na jak długo – ponadto nie wszystko wróciło do stanu z przed pandemii np. ilość osób w galeriach, kinach, na imprezach sportowych, turyści w MAB, klienci w restauracjach, pasażerowie w samolotach czy choćby wierni w. Kościołach.

    I tak samo jest z komunikacją miejską – ale trzeba trochę pomyśleć głową i nie dać się donosą bo od tego się zaczęło w MZK.

  16. @hotin

    Ty na rower nie idź. Przewietrzyłbyś tylko szare komórki i może nawet coś by w końcu dotarło do twojej hermetycznie zadeklowanej głowy. A tak możesz dzień za dniem i tydzień za tygodniem przepierdzieć w fotelu.

    Nie zmieniaj sie dla nas. Bądź sobą. Hejtuj,trolluj pluj jadem. Lubimy cię takim jakim jesteś.

  17. hotin ty powinieneś się tytułować czopek bo bez wazeliny wciskasz się (wiesz gdzie) obecnym dojarzom po których za 2 góra 3 lata zostanie ruina ( gorsza niż ta sprzed 5 lat, z której wielu już wydoiło a przybywają nowi – co kilka dni). A ty co z tego masz? Czy ty też doisz czy masz jakiegoś dojarza w rodzinie… taka się nasuwa refleksja po twoich wpisach. Nie bierzesz pod uwagę zdania mądrych ludzi, których sporo się wypowiada…. a ty swoje- jak Mantrę… do znudzenia. P.S. Zacznij wędkować- to cię uspokoi!

  18. Wszystkich marudów i narzekaczy zachęcam do przesiadki na rower. Tanio, zdrowo, ekologicznie (w godzinach szcytu również szybciej niż autobus) Nie stoi się w korkach. Gdy pada wystaczy się odpowiednio ubrać. Starsze panie po wsiach całe życie jeżdżą rowerem i nie marudzą, że daleko, że brak ścieżki, że autobus nie jeździ.
    Ruszcie głową, ruszcie dupy z kanapy i wyświadczcie sobie przysługę.

  19. Zapraszam Cię na poranne i popołudniowe pokrojone kursy, zobaczysz jakie „puste” jeżdżą te autobusy…

  20. Liczba kursów musi być dostosowana do liczby pasażerów. Autobusy nie mogą wiecznie wozić powietrza. Czego związkowcy nie rozumieją? Swego czasu w Sosnowcu była kopalnia, w której skończył się węgiel. A związkowcy protestowali rzecz jasna przeciwko jej zamknięciu.

  21. Nie wiem kim wy jesteście? Pewnikiem jakieś sfrustrowane pierdoły. Od dłuższego czasu czytam tutaj komentarze do różnych tekstów. W większości te same podpisy i ten sam charakter tekstów. Skoro nic tutaj nie ma, to co tu jeszcze robicie? Wracajcie do nor z których tutaj przyjechaliście, albo was przywieźli. Zostawcie nas w spokoju.

  22. @Eugeniusz
    Nie zapominaj, że (trzymając się twojej liberalnej doktryny) średnia pensja w Polsce w latach 70-80 miała równowartość ok. 20 $ i mniej więcej na tyle zapracowałeś. Resztę zawdzięczasz współczesnym płatnikom.

    Nie ma za co.

  23. @do Eugeniusz
    Nie zapominaj, że przez 60 lat pracy zawodowej uczciwie płaciłem składki wszelakie. Zdrowotne, emerytalne, itd. Choćbym i 200 lat żył, to i tak wszystko mam opłacone. Mam oczywiście świadomość, że dla niewydolnego ZUS-u jestem ciężarem i sprawiłbym mu radość największą odchodząc na zawsze z ziemskiego padołu. Póki co jednak, jak to się ładnie mówi w Ewangelii, wciąż odbywam pielgrzymkę doczesną. Jeśli niektórym z Państwa zawadzam, to przepraszam.

  24. Eugeniuszu, mylisz miejską komunikację, z prywatnym biznesem. Wszędzie na świecie komunikacja miejska jest deficytowa, sęk w tym, że prezeska chyba pomyliła instytucje i probuje zarobić na cczymś, co nie może zarabiać. Więc proszę nie pitol tutaj o doplatach i utrzymaniu bo to interes gminy

  25. Eugeniusz, za jakie „nasze pieniądze”. Przecież ty masz już prawie 100 lat, więc to my ci płacimy 🙂

  26. Panowie związkowcy, prawda jest brutalna. To miasto się zwija i po prostu nie ma kto i nie ma gdzie jeździć tymi autobusami.

    Komunikacja publiczna zwykle służy do przemieszczania się do i z pracy. Ale w Oświęcimiu nie ma pracy więc dojeżdżamy do innych miast. Zwykle samochodami. W miastach akademickich sporą klientelę stanowią też studenci. Ale Oświęcim nie chce/nie umie być miastem akademickim. Zostają wam emeryci…

    Panowie, przykro mi to mówić ale chyba będziecie się musieli rozejrzeć za inną robotą.

    Tak z ciekawości. Zastanawiam się czy Janusz Chwierut kiedykolwiek korzystał z komunikacji miejskiej (w jego przypadku raczej wiejskiej) ?

  27. No cóż, nie ma wyniku ekonomicznego, trzeba pozwolić upaść. Hotinki i inne „Edwardy Gierki” próbowałyby to ratować. Za nasze pieniądze rzecz jasna. Proponuję zatrudnić na prezesa zarządu Radzia Włoszka. On na samolotach się zna, to i autobusy ogarnie:)

  28. Pewnie jakiś Helmut zza Odry przejmie spółkę i będziemy mieli swoją Warszawkę.

  29. Znane jest nazwisko właściciela, który za złotówkę przejmie nowy tabor?

Send this to a friend