Biznes, Informacje

OŚWIĘCIM. Zakończyła się budowa czterech peronów na stacji kolejowej Oświęcim

Na stacji kolejowej w Oświęcimiu zakończyła się budowa wszystkich czterech nowych peronów. Zmiany na dworcu kolejowym robią piorunujące wrażenie. Zobacz zdjęcia. 

Przypomnijmy, roboty rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Są nowe wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększy 5 wind – przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpił kładkę nad torami i zwiększył bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskali wygodną komunikację z dwóch stron miasta. Istotnym udogodnieniem jest system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.

Modernizacja stacji – oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac była również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego.

Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów

Dzięki inwestycji PLK realizowanej między Trzebinią a Oświęcimiem podróżni korzystają z nowych peronów na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Na odcinku Oświęcim-Czechowice-Dziedzice nowe, dostępniejsze perony są już przy jednym z torów w Kaniowie i Dankowicach. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na10 stacjach i przystankach.

Krótsze podróże z Małopolski na Śląsk

Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze prawie o połowę i bezpieczniejsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk. Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.

Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln PLN (netto). Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.

 

Poprzedni artykułNastępny artykuł

21 komentarzy

  1. No nareszcie to pokumales zadaniem chwieruta jest psucie w myśl zasady im gorzej tym lepiej!

  2. Ciało napisz czego dokonali twoi liderzy partyjny z Pisu przez ostatnie 8 lat.Tego nie można nazwać nawet dnem.Totalna żenada obciach przynoszą mieszkańcom Oświęcimia.

  3. Tak jak pisałem dno dna napiszcie ile dokładamy do p&r,lodowisko?Chwierut zamknął orlik i dzieciaki nie mają gdzie pojeździć na łyżwach ślizgawki brak a jest to MOSiR

  4. Ciolo zmień okulary bo te przeciwsłoneczne zaciemniają ci logiczne myślenie.Pewnie jesteś ze
    wsi ,i z Pisu .Wy macie inne myślenie nad ludzie ( pierwszy sort),a reszta to totalni ( drugi sort ).

  5. @Ciolo – Takie to miasto zacofanie, że kto z byłych mieszkańców przyjeżdża nas odwiedzić mówi, że miasto w ostatnich latach zmieniło się nie do poznania ma plus. I to boli frustratow. Trochę tu jeszcze poukładają, a po wyborach znów się wyciszą

  6. fajnie że jest nowy dworzec itd. jedna tylko uwaga. kasa biletowa byłoby fajnie gdyby była czynna. Co do hejterów to widzę że bolą ich 4 litery.

  7. Dla kogo niby ten przystanek na Krukach jak tą linią nie jeżdżą pociągi osobowe? Chcesz jechać pociągiem gdziekolwiek, to i tak musisz wsiąść na dworcu w Oświęcimiu. A poza tym lepszym prezydentem jest p. Chwierut niż ktokolwiek, kto reprezentuje tzw. dobrą zmianę. Oni już byli…

  8. Jak to komu nam wszystkim mieszkańcom nie pisz bzdur napisz ile nas podatników kosztuje p&r ? Chwierut musi odejść !

  9. Jak to komu nam wszystkim mieszkańcom nie piszbzdur napisz ile nas podatników kosztuje p&r ?

  10. kwk komu? Jak na razie to cały czas przeszkadzają trzej muszkieterowie. Nawet prywatnej własności nie szanują. Chcą na niej budować parking bez zgody właściciela.

  11. To teraz kolej na przystanek kolejowy na Krukach, ale chyba z tego nic nie będzie bo Oświęcimiem rządzi peło.

  12. dla niepełnosprawnych i tak będzie to utrudnieniem, gdy winda przestanie działać.Dlatego najlepszym rozwiązaniem było by przejście przez tory. I zamontować szlaban, aby nikt od tak
    przed odjazdem pociągu nie mógł przez tory już przejść. W niektórych krajach takie rozwiązanie istnieje.

  13. Jak się czyta poniższe komentarze to ręce opadają.
    Dworzec z infrastrukturą wygląda pięknie i tyle w temacie.

  14. czy naczelny patron wszystkich w ostatnich latach możliwych miejsc w Polsce rozjaśni również naszą stację. Co ew. będzie z miesięcznicami skoro nie ma ołtarza ?

  15. Kiedyś na przeciw dworca był słynny bar „Retro”, gdzie można była razem z kolejarzami i górnikami napić się piwa 24h na dobę, a lokalnym poczciwym prostytutkom zostawić część swojej wypłaty. Brakuje takich miejsc…

  16. Kiedy powrócą pociągi osobowe na trasę Oświęcim- Czechowice Dziedzice? Odjazdy z Oświęcimia: 4.35, 5.35, 6.35, 7.35, 11.35, 12.35, 13.35, 15.35, 16.35D, 17.35, 20.35. Z Czechowic: 4.00, 5.30, 6.30, 7.30, 13.30, 14.30, 15.30, 16.30D, 17.30, 19.30, 22.30.

Send this to a friend