Wideo

OŚWIĘCIM. Czy nowa obwodnica miasta poprawi komunikację na Osiedlu Stare Stawy?

Nowe zdjęcia lonicze z budowy obwodnicy Oświęcimia. Zobacz jak przebiegają prace budowlane na Osiedlu Stare Stawy.


Zobacz także:

OŚWIĘCIM. Nowa obwodnica miasta i most na rzece Sole coraz bliżej [ZDJĘCIA]

 

 

Poprzedni artykułNastępny artykuł

26 komentarzy

  1. Przeczytałem kilka ostatnich wpisów bredzącego. Puszenie się. Nadymanie. Wyzłośliwianie i wyśmiewanie forumowiczów. Nic więcej.

    Aha, jest coś: „Oświęcim posiada bardzo dobre rozwiązania rowerowe? Skoro tak dobrze jest to dlaczego jest tak źle?” – no jasne, że źle.
    „Wysokie krawężniki (takie są przepisy – 25 centymetrów ),ścieżki kończące się na skrzyżowaniu (a mają się kończyć przed?), nierówne nawierzchnie (to już zwykłe kłamstwo), niezrozumiale oznakowanie (jakieś przykłady?), mógłby tak jeszcze przez chwilę wymieniać.” – bredzący mógłby. Jeszcze nawet długo tak bredzić.

  2. Ty sobie bredzący łaskawie małpą gęby nie wycieraj. Boć brudną i zaplutą jadem gębę masz. Śnię ci się po nocach? No i bardzo dobrze.

  3. @Anonim
    niby coś, a jednak nic poza deklaracją bez pokrycia w faktach, no tak mi przykro.

    Skłamałem, nie jest mi przykro, twoje wypowiedzi są głupie, a głupotę należy piętnować.

    Nie zamierzam więcej z twoimi jednozdaniowymi „wygłupami”, znajdź chętnego albo pisz do lusterka.

  4. @Czytający w zbożu

    Czerp bracie ile wlezie z życia w skupiskach ludzkich. Zanim jednak coś znowu cię podkusi by się wypowiedzieć to poczytaj, popytaj, porozmawiaj tak abyś kolejny raz nie okazał się być ignorantem.

  5. @Anonim
    piszesz jak rasowy hawudepista

    niby coś, a jednak nic poza deklaracją bez pokrycia w faktach, no tak mi przykro.

    Ty po prostu jesteś alter ego małpy

  6. @Czytajacy w zbożu

    Daruj sobie tą swoją „kaskaderkę słowną”. Zanim coś opublikujesz to przeczytaj to ze zrozumieniem…

    Życzę dalszych odkryć w życiu społecznym.

  7. @Anonim
    zrozumiałeś (błędnie) jedno zdanie w tekście?
    Fascynujący wynik, gdzieś pomiędzy małpiszonem a mareczkiem z poddasza.

    Rozbawiłeś mnie

  8. @Czytajacy w zbożu

    Cyt. „Trzeba tylko wiedzieć, że to możliwe, rozumieć co należy zrobić i zrobić to co do nas należy”

    Czyżbyś właśnie sobie uświadomił na czym polega życie w społeczeństwie???

    Gratuluję, trzymam kciuki i życzę dalszych sukcesów.

  9. @Anonim
    cyt. „Opisane przez ciebie pomysły (dla rowerzystów) w 70 % już egzystują. Niestety ludziom nie chce się lub nie potrafią z nich korzystać. Oświęcim posiada bardzo dobre rozwiązania rowerowe. Nie trzeba więc wyważać otwartych drzwi.”

    Klasyczny przypadek choroby dzisiejszego internetu – czytam nagłówek a reszta … w tym przypadku najwyraźniej ponad moje siły.

    Oświęcim posiada bardzo dobre rozwiązania rowerowe? Skoro tak dobrze jest to dlaczego jest tak źle? Wysokie krawężniki, ścieżki kończące się na skrzyżowaniu, nierówne nawierzchnie, niezrozumiale oznakowanie, mógłby tak jeszcze przez chwilę wymieniać.

    Oświęcim może mieć dobre rozwiązania, ale nie ma systemu komunikacji rowerowej i to jest fakt, herrAnonim, jak tego nie widzisz mogę tylko współczuć.

    Częściowe rozwiązanie problemu nie jest jego rozwiązaniem, tylko zamiataniem sprawy pod brudny dywan.

    Kwestia druga
    cyt. „Pisząc o wymuszeniu korzystania ze ścieżki (przypomne ci, ze to obowiązek)… Jak masz zamiar do tego doprowadzić. Postawisz policjanta przy każdej ścieżce?”

    Retoryczne pytania.(dwa)
    Ilu statystycznych rowerzystów z Oświęcimia wie, że po drodze jednokierunkowej wszyscy (rowerzyści i samochody) poruszamy się zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy?

    Czy w drogę oznaczoną znakiem „zakaz wjazdu” można wjechać na wstecznym biegu?

    Nie jest moją rolą doprowadzanie do czegokolwiek, w tym mieście, zwłaszcza w zakresie określonym w twoim pytaniu. Ale … wiem wystarczająco dużo, by napisać, ze „stawianie policjanta” jest przejawem łopatologii stosowanej. Jest mnóstwo innych instrumentów, z których można korzystać, by przekonać ludzi do oczekiwanego zachowania. Trzeba tylko wiedzieć, że to możliwe, rozumieć co należy zrobić i zrobić to co do nas należy 🙂

    Niestety takie działanie w naszym mieście, to political-fiction.

  10. @Marian
    dość precyzyjnie diagnozujesz mareczka, warto jednak zwrócić uwagę jak starannie unika odniesienia się do jakichkolwiek propozycji, powtarzając jak mantrę „przekaz dnia”, choćby na temat parkingów (tylko czemu nie chce pamiętać, że jeden z nich powstał kiedy PJCH był zaledwie/aż członkiem Zarządu Miasta?).

    Pod względem działań prospołecznych, w tym kontekście związanych z ruchem drogowym, to miasto popadło w marazm, maskowany działaniami zastępczymi, tymczasem są (i jest ich coraz więcej) miejsca w tym mieście, gdzie zachowania „uczestników ruchu drogowego” sprawiają wrażenie jakby prawo o ruchu drogowym nie obowiązywało.

    Aż dziw, że rzeczony mareczek nie wspomniał, że „wiele dróg – wielu administratorów – nic się nie da zrobić”.

    Ja głęboko wierzę w zdolności koncyliacyjne PJCH, dzięki którym powyższa mareczkowa mantra będzie bez znaczenia.

    Niestety mareczek zapomina o tym, że choroby nie leczy się przez ograniczenie jednego z jej symptomów. Zresztą nie jest w tej kwestii osamotniony. Bo i Pan Klima i wielu radnych i wielu, wielu ludzi, patrzących i nie widzących, bądź widzących, ale nie rozumiejących, na co patrzą.

  11. Komunikacja ze starych stawów jest ok.Jade codziennie do centrum góra 5 minut w godzinach szczytu.Trzeba tylko z jednej strony wiedziec kto ma pierwszeństwo na rondzie obok castoramy i je egzekwować.
    Oswiecim to miasto rond.Gdyby kierowcy lepiej i plynniej z nich korzystali a nie stali przed nimi jak te pi**y czekajac na 100 metrow wolnego pasa do wjazdu oraz uzywali suwaka tam gdzie jest w podobny sposob nie byloby zadnego problemu.

  12. @@
    „Ilu więc mieszkańców miasta przemieszcza się na rowerach do pracy” – Marku, zaprawdę powiadam ci, zapuszczasz się w niebezpieczne rejony.

  13. @czytający w zbożu

    Opisane przez ciebie pomysły (dla rowerzystów) w 70 % już egzystują. Niestety ludziom nie chce się lub nie potrafią z nich korzystać. Oświęcim posiada bardzo dobre rozwiązania rowerowe. Nie trzeba więc wyważać otwartych drzwi.

    Pisząc o wymuszeniu korzystania ze ścieżki (przypomne ci, ze to obowiązek)… Jak masz zamiar do tego doprowadzić. Postawisz policjanta przy każdej ścieżce?

  14. Rowery. Wielka sieć ścieżek rowerowych. Ilu więc mieszkańców miasta przemieszcza się na rowerach do pracy albo na zakupy? 1 – 2%? Wiara, że jak się sieć ścieżek zagęści, to połowa oświęcimian przesiądzie się na rowery jest dość naiwna. Polska to nie Holandia. Ludzie cenią sobie wygodę jaką daje samochód. W ostatnich latach łączna długość ścieżek rowerowych w mieście co najmniej się potroiła. I nie widać, aby były one masowo wykorzystywane.

    Można co prawda do rowerów próbować ludzi zmusić. Na przykład wprowadzając zakaz ruchu samochodów w centrum, albo ograniczając dozwoloną tam prędkość do 20 km/h, albo utrudniając parkowanie. Wątpię jednak, czy spotka się to z entuzjazmem ze strony społeczeństwa.

    Problem korków w Oświęcimiu, zwłaszcza w godzinach szczytu, wynika w wielkiej mierze z ograniczonej przepustowości obu mostów na Sole. Wybudowanie trzeciego mostu i obwodnicy powinno wyprowadzić na nią ruch tranzytowy zwłaszcza tirów z DK 44 oraz z DW 948 i udrożnić przejazd przez miasto.

    Parkingi. W ostatnich latach powstały w Oświęcimiu wielkie parkingi: przede wszystkim trzy wzdłuż Dąbrowskiego, przy Bema (obok Technikum Chemicznego), przy Słowackiego (Chrobrego), ponadto wszędzie tam, gdzie dokonywano przebudów dróg lokalnych na osiedlach robiono to tak, aby zwiększyć ilość miejsc do parkowania. W nieskończoność się jednak tego robić nie da, ponieważ miejsca jest mało, a każde nowe betonowanie zieleńców i wycinane drzew spotyka się krytyką części mieszkańców.

  15. kierowc@ puścił krótka piłkę ja pozwolę sobie na dłuższą… a w zasadzie kilka piłek
    pierwsza – „rowerzyści też mają prawo kręcić” (*)
    1. połączenie możliwie wszystkich ścieżek rowerowych w jeden system komunikacyjny na terenie miasta,
    2. wszędzie tam, gdzie to możliwe, wytyczenie ścieżek dla rowerzystów na ciągach pieszych,
    3. zwiększenie ilości przejazdów przez jezdnię, dla rowerzystów,
    4. utworzenie zjazdów z dróg dla pieszych umożliwiających bezpieczny zjazd z „chodnika”, również dla wózków.
    5. wymuszenie, wszędzie tam, gdzie są ścieżki dla rowerów, korzystania z nich przez rowerzystów.

    druga – „parkuj z głową (na karku)” (**)
    1. inteligentne systemy zarządzania miejscami postojowymi wszędzie tam, gdzie występuje ich deficyt (na początek Stare Miasto)
    2. ocena dostępności miejsc postojowych na terenie Osiedli – Chemików i Zasole, w obszarach poszczególnych Rad Osiedli jako droga do przygotowania koncepcji/strategii rozwiązania problemów,

    trzecia „zauważ i daj się zauważyć (***)
    1. sygnalizatory zdublowane, po prawej stronie jezdni, na wysokości oczu kierowcy samochodu osobowego,
    2. liczniki czasu do zmiany świateł,
    3. ustanowienie „zielonej fali” wzdłuż ulicy Dąbrowskiego, na całej jej długości.
    4. analiza długości trwania zielonego światła dla pieszych na skrzyżowaniach i wydłużenie cyklu (w sposób umożliwiający korzystanie z przejścia również przez osoby mające problem z poruszaniem) Każdy, kto ma wątpliwości, powinien przyjrzeć się sygnalizacji na ulicy Dąbrowskiego/ Plac Kościuszki,

    czwarta – „pieszo, sprawnie, bezpiecznie”
    1. renowacja oznakowania poziomego i pionowego przejść dla pieszych,
    2. selektywne oświetlenie przejść dla pieszych, niezależnie od oświetlenia ulicznego,

    dwie dodatkowe piłki
    pierwsza – zmobilizowanie (skuteczne) Policji i straży Miejskiej do wykonywania ustawowego obowiązku nadzoru nad bezpieczeństwem i porządkiem w ruchu drogowym,

    druga – przygotowanie i prowadzenie corocznych kampanii społecznych na temat bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym,

    wyjaśnienia dla trolii i hawudepistów

    każda z powyższych propozycji powinna przejść co najmniej przez dwa etapy:
    1. przygotowania – planistycznego, logistycznego, być może również konsultacji społecznych.
    2. realizacji, wdrożenia.

    Etap pierwszy – albo nie wymaga środków finansowych, albo sa one stosunkowo niewielkie, w jego ramach konieczne jest przygotowanie listy zadań priorytetowych.

    Etap drugi – uzależniony od domknięcia planu finansowego, zarówno, na podstawie własnych środków lub zewnętrznego finansowania.

    Oczywiście to tylko „uderzenia z pierwszej piłki”, Problemy Osiedla Chemików i szczególnie Osiedla Zasole wymagają odrębnego wpisu.

    tak przy okazji…
    małpo to nie jest zaproszenie do dyskusji, w żadnym razie, dla ciebie. Nie jest, ponieważ nie jestem psychiatrą.

    (*) wiele lat temu akcja o takim haśle doprowadziła do wymalowania ścieżek rowerowych na ul. Olszewskiego i Placu Pokoju.

    (**) jakiś rok temu przeczytałem w internecie i nagłówek mi się spodobał.
    (***) to mój indywidualny pomysł 🙂

  16. tusk mowil ze paliwo podniesie na10 pln chleb po 30pln ,wszystko wstrzyma rezts na sprzedaż!

  17. Większość ludzi zacznie pracować poza Oświęcimiem, korków nie będzie. Ruch pójdzie gdzie indziej.

  18. Spokojnie. Po wyborach wzrośnie cena paliwa, to ludzie przestaną jeździć i korków nie będzie. Sprawdźcie ile kosztuje paliwa na stacjach Orlenowskich w Czechach.

  19. Nic nie da się poprawić. W mnieście, którym rządzi dobry gospodarz wszystko jest optymalne.

  20. Pod Olszyną – standardowy komentarz radnego pis, głupi i napastliwy. Obwodnica została tak zaprojektowana i jest realizowana przez pisowski rząd. Droga należy do GDDKiA. Aby dobudować drugi pas do ronda przy ulicy Chemików potrzeba ze sto milionów złotych i wyburzenia kilkunastu domów.

    M. Klima – nie sądzę, żeby było aż tak źle. Przydałyby się tylko prawoskręty na tym rondzie.

  21. Zdaje się że mieszka Pan na jednej ulicy z prezydentem, może podpowie mu Pan że istnieje duży problem?

  22. Nowa obwodnica przeniesie korki z Błoń oraz ulicy Jagiełły na skrzyżowanie z Grojecką oraz ul. Chemików. Konieczne jest zmodernizowanie dwukilometrowego odcinka między rondem Telki, a wpięciem obwodnicy.

Send this to a friend