Informacje

Jak zarządzać apartamentem w Zakopanem?

Jeszcze do niedawna zarządzanie apartamentem kojarzyło się z codziennym porządkowaniem pokoi, przyjmowaniem gości i – jeśli był na to czas – rozmowami z gośćmi. Dziś coraz więcej osób zarządza obiektami noclegowymi zdalnie, korzystając z pomocy firm zewnętrznych.

Aplikacja kluczem do biznesu

Chcąc zarządzać apartamentem, wystarczy tylko… mieć apartament. Reszta, czyli zarządzanie wolnymi pokojami, zlecanie sprzątań, obsługa klientów i wydawanie kluczy do pokoi, może odbywać się zdalnie. Kluczem do sukcesu jest aplikacja mobilna lub webowa. Niektórzy przedsiębiorcy korzystają z ogólnodostępnych narzędzi umożliwiających wyszukanie noclegu, sprawdzenie jego dostępności, a także udostępniających dane kontaktowe recepcji. Inni z kolei wybierają autorskie narzędzia, które umożliwiają:

  • wydawanie kluczy poprzez odblokowanie kodu do skrytki,
  • zamówienie sprzątania przez gości,
  • zarezerwowanie noclegu w określonym pokoju,
  • przedłużenie noclegu

Zarządzanie apartamentem przez firmę zewnętrzną

Z zarządzaniem apartamentami można pójść jeszcze dalej i przekazać opiekę nad nimi firmom zewnętrznym np. Apart4You. W ten sposób realizuje się ideę dochodu pasywnego. W ramach tego modelu współpracy właściciel apartamentu płaci firmie zewnętrznej, której zadaniem jest:

  • zarządzanie wolnymi noclegami,
  • opieka nad wyposażeniem obiektu,
  • uzupełnianie środków czystości,
  • kontrola liczników mediów

Dzięki temu modelowi współpracy właściciel obiektu może liczyć na profesjonalną obsługę klienta i – co równie ważne – na rzetelne wsparcie marketingowe z jego strony.

Jak zarządzać apartamentem?

Zakres współpracy obydwu podmiotów jest zależny od ustaleń między nimi. Dlatego przed wyborem firmy zarządzającej danym obiektem warto zwrócić uwagę na kwestie związane z prowadzeniem drobnych napraw, urlopem właścicielskim, podziałem zysków i oczywiście ubezpieczeniem. Warto sprawdzić, w jakim zakresie obydwa podmioty dokonują okresowych przeglądów technicznych, napraw, a także remontów pomieszczeń i wchodzących w ich skład instalacji. Kompleksowe zarządzanie apartamentami powinno również obejmować kontakt z klientem, a także – jeśli to możliwe – świadczenie usług związanych z realizacją niezbędnych formalności na rzecz lokalnych urzędów miast lub gmin. Dzięki temu właściciel może prowadzić zdalną działalność w kilku miastach jednocześnie.

Jak widać, zdalne i zautomatyzowane zarządzanie apartamentem noclegowym jest jak najbardziej możliwe. Co więcej, niesie ono ze sobą szereg wymiernych korzyści, dzięki którym można prowadzić działalność turystyczną niejako poza obiektem.

art. partnerski

Poprzedni artykułNastępny artykuł
Send this to a friend