Estimated reading time: 3 minuty
Zakończono budowę nowego mostu nad Sołą w ramach obwodnicy Oświęcimia. Trwają odbiory techniczne, a otwarcie zaplanowano na grudzień. Sprawdź szczegóły inwestycji.
Nowy most nad Sołą ukończony. Obwodnica Oświęcimia coraz bliżej otwarcia

Budowa obwodnicy Oświęcimia nabiera tempa jak nigdy wcześniej. Jeden z kluczowych elementów inwestycji — nowy most nad rzeką Sołą — jest już w pełni ukończony. Konstrukcja przeszła zasadnicze prace wykonawcze i trwa procedura odbiorów technicznych. Zarówno wykonawca, jak i GDDKiA potwierdzają, że przeprawa zostanie udostępniona kierowcom jeszcze w grudniu 2025 roku.
Most rusza w grudniu, a pod Brzezinką trwa budowa tunelu pod torami
Nowy most, zlokalizowany w południowej części Oświęcimia, połączy miasto z przyszłą trasą ekspresową S1, znacząco odciążając centrum z ruchu samochodowego. Dla mieszkańców oznacza to szybszy wyjazd w kierunku Brzeszcz, Bierunia, Bielska-Białej oraz autostrady A4.
Najtrudniejszy etap przed Brzezinką – tunel pod torami
Równolegle trwają intensywne prace na ostatnim fragmencie obwodnicy w rejonie Brzezinki. Rozpoczęło się tam tzw. przepychanie prefabrykatów tunelu pod linią kolejową Oświęcim – Brzeszcze. To najbardziej skomplikowany element inwestycji, wymagający precyzji i pracy w trybie ciągłym.

Po zakończeniu prac powstanie bezkolizyjny przejazd, który połączy ulicę Ostatni Etap w Oświęcimiu z ulicą Ofiar Faszyzmu w Brzezince. Wzdłuż tunelu powstanie także ścieżka pieszo-rowerowa, łącząca oba obszary na nowoczesnych zasadach komunikacyjnych.
Co zmieni obwodnica?
Po zakończeniu całej inwestycji, planowanym na 2026 rok, obwodnica Oświęcimia będzie liczyć ponad 9 km i zapewni:
- wygodne połączenie z trasą S1,
- krótsze czasy przejazdu w regionie,
- odciążenie centrum Oświęcimia z ruchu tranzytowego,
- poprawę bezpieczeństwa pieszych i kierowców.
To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w historii zachodniej Małopolski.
Foto: GDDKiA

Będą korki od ronda przy Castoramie do świateł na Grójec i na Porębę oraz na rondzie na Zator. Trzeba mieć skrzywiony intelekt żeby tranzyt wprowadzić miasta i myśleć że śmieszne ronda turbinowe wszystko załatwią. Nie mniej od partaczy rządzących Oświęcimiem nie ma się czego innego spodziewać.
@STARY GÓRNIK @Anonim
Mam tu na myśli, iż PiS nie wpłynął w żaden sposób na zatwierdzenie drogi czy przyśpieszenie realizacji drogi.
Decyzja o realizacji wpisana nie za czasów PiS itd. itp. etc
Nie mam na myśli przebiegu drogi, bo jak słusznie „STARY GÓRNIK” podnosi, lobby górnicze zdziałało tu wiele.Jak i szeroko pojęci „Zieloni”, a zwłaszcza jedno „Towarzystwo”.
@STARY GÓRNIK @Anonim
Mam tu na myśli, iż PiS nie wpłynął w żaden sposób na zatwierdzenie drogi czy przyśpieszenie realizacji drogi.
Decyzja o realizacji wpisana nie za czasów PiS itd. itp. etc
Nie mam na myśli przebiegu drogi, bo jak słusznie „STARY GÓRNIK” podnosi, lobby górnicze zdziałało tu wiele.Jak i szeroko pojęci „Zieloni”, a zwłaszcza jedno „Towarzystwo”.
W sumie to dziękuję za życzliwe poprawy, a nie napastliwe w treści posty.
ZŁY DZIAD nie ściemniaj ,a kto rządził w Brzeszczach i rządzi jak decydowano o wariantach S1.Rządził PIS z Beatą na czele. Kopalnia „Święta krowa”nie rusz.Cały układ drogowy jaki powstanie czyli S1 z obwodnicą Oświęcimia będzie niewydolny jak to wszystko ruszy.
@ZłyDziad,
jesteś niepodrabialny. Kto rządził w latach 2005-2025? Przez 10 laty PiS
Kurde, sami volksdeutsche od konia
Był też artykuł że na dworcu PKP uruchomionno tablice świetlne, a spośród naprawdę wielu działa jedna na poczekalni no i zegary.
@Janusz
PiS nie ma nic wspólnego z S1 Mysłowice -Bielsko, obwodnicą Oświęcimia, oraz 3 mostem na Sole.
Kłamstwo wielokrotnie powtarzane, nie jest prawdą.
Tyle może, że jeden z 3 premierów który obiecał tą drogę był z tej Partii
Pewnie skończyła się kasa ,którą nakradli przez te 8 lat. To dlatego Nawrocki zawetował ustawę o kryptowalutach bo Pis i inni biznesmeni mieli tam lewe kradzione miliardy ,z których musieliby się wytłumaczyć skąd je mają .Brak kontroli jest Pisowi na rękę nikt ich nie będzie rozliczał.
PiS w stanie rozkładu. Nawet Kuriera już nie ma od kilku miesięcy?
Dziękujemy ci kochana Unio Europejska za ten trzeci most na sole i obwodnicę Oświęcimia S1 .Gdyby nie twoja kasa całej imprezy by nie było
Kity piszcie – jak na razie to jest betonowana i zbrojona konstrukcja tunelu. Do przepychania to dużo brakuje ..
Równolegle trwają intensywne prace na ostatnim fragmencie obwodnicy w rejonie Brzezinki. Rozpoczęło się tam tzw. przepychanie prefabrykatów tunelu pod linią kolejową Oświęcim – Brzeszcze. To najbardziej skomplikowany element inwestycji, wymagający precyzji i pracy w trybie ciągłym.
Dziękujemy rządowi PiS za trzeci most na Sole
Ma ktoś jakie informacje jak miewa się kwestia poniemieckich dwóch bunkrów na wysokości ul. Ofiar Faszyzmu znajdujących się na trasie obwodnicy?
Jestem ciekaw ile kosztuje ten cyrk z przebijaniem się pod torami.Ktoś zgarnie kupę kasy.Może redakcja dowie się ile to będzie kosztować?.
starosta i wójt mają w tym temacie więcej do powiedzenia.
A co z mostem nad Wisłą? Też pisaliście ze otworzą drugą nitkę a teraz cisza?