Informacje

POWIAT. Wyświetlacze prędkości na ulicy Olszewskiego

W piątek 13 grudnia nastąpił odbiór końcowy ul. Olszewskiego w Oświęcimiu. Modernizacja 700-metrowego odcinka powiatowego traktu kosztowała 2,7 mln zł. W odbiorze zadania uczestniczyli wicestarosta Paweł Kobielusz i członek zarządu Jerzy Mieszczak. Miasto Oświęcim reprezentował zastępca prezydenta Andrzej Bojarski.

Jak już informowaliśmy, przebudowa odcinka ul. Olszewskiego w Oświęcimiu (droga powiatowa), na odcinku od ronda z ul. Słowackiego do ronda z ul. Chemików dobiegła końca z początkiem tego miesiąca.

Roboty na zniszczonej drodze toczyły się od połowy września. Efekty są imponujące. Kierowcy mogą korzystać z równej niczym stół, dobrze oświetlonej jezdni, a cykliści ze zmodernizowanej, “gładkiej” ścieżki rowerowej.

Z myślą o bezpieczeństwie pieszych na skrzyżowaniu z ul. Bema zostały zamontowane barierki, a w rejonie przejść dla pieszych zainstalowano dwa radarowe wyświetlacze prędkości.

Ponadto, przy przejściach dla pieszych, wybudowano dodatkowe oświetlenie. Instalacje zostały zgłoszone do spółki Tauron Dystrybucja, a wszelkie formalności w tej kwestii po stronie inwestora zostały dopełnione. Jednakże ze względu na trwające procedury doświetlenie wspomnianych przejść zostanie uruchomione w późniejszym terminie.

Zadanie zostało dofinansowane z puli Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego w wys. 1,6 mln zł. Pozostałą część funduszy zabezpieczył Powiat Oświęcimski i Miasto Oświęcim. Koszt inwestycji to ok. 2,7 mln zł.

Zakres prac objął:  przebudowę jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej, ciągu pieszo-rowerowego, zatok autobusowych, remont zjazdów, przebudowę i remont sieci kanalizacji deszczowej, budowę studzienek kanalizacyjnych, wpustów deszczowych wraz z przykanalikami, przebudowę oświetlenia ulicznego oraz wykonanie oznakowania drogowego.

Wykonawcą zadania była firma DROG – BUD z siedzibą w Spytkowicach.

powiat oświęcimski / Fot. RL

Poprzedni artykułNastępny artykuł

12 komentarzy

  1. Widzisz gdzieś jakieś spychacze i koparki? Ja – nie. Dopóki nie zobaczę – nie uwierzę.

  2. Obserwując zachowanie pieszych … Zresztą z powodu korków prędkość przemieszczania się samochodami i tak spada dramatycznie. O rozwiązaniu w postaci S-1 i łącznicy do Oświęcimia oraz wyprowadzeniu z miasta DK44 nadal cicho.

  3. Obserwując zachowanie kierowców jestem za tym by wszystkie ulice w Oświęcimiu przekopać w poprzek. I to w kilku miejscach na raz…

  4. Obozowa jest jedna z kilku głównych dróg na Zasolu. Progi zwalniające maja sens na uliczkach bocznych, gdzie ruch jest niewielki a nieprzytomnych przechodniów sporo. Gdyby wszędzie układać progi, to średnia prędkość poruszania się w mieście spadłaby do 20 km/godz., nie mówiąc już o pozrywanych zawieszeniach samochodów.

  5. Taki wyświetlacz jest pilnie potrzebny na Obozowej skoro Starostwo nie chcę nam zrobić progów

  6. Te radarowe wskażniki to bardzo pożyteczne urzadzenia , pomagaja uzmysłowić co niektórym ze ich poczynania na drodze są widoczne z daleka. Oczywiście to nie jest „złoty srodek” na idiotów ale zawsze to coś.

  7. A oswietlenie dało sie odebrać w terminie oddania drogi . Ale nad przejsciami nie !! Wiec mamy już jedną poszkodowaną .

  8. Do jakiej prędkości można się rozpędzić jadąc w kierunku tego „radaru” od ronda na Słowackiego? Gdyby to jeszcze miało legalizację i było sprzężone z kamerą przesyłającą obraz oraz zapis bezpośrednio do KPP. Świry będą w weekendowe wieczory sprawdzać ile fabryka dała. Na Konopnickiej „badają” czy po odcinkach z libetu zdążą wyprzedzić innych kierujących pomiędzy wysepkami. Potem mamy dogięte do ziemi albo ścięte znaki na …

  9. Czyli łatwiej przebudować ulicę niż włączyć światło, chyba że trwają testy innowacyjnej lampy.

Send this to a friend