Informacje

POWIAT. Minister Andrzej Adamczyk podpisał umowę o dofinansowanie budowy obwodnicy Brzeszcz

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk

Obwodnica Brzeszcz w powiecie oświęcimskim otrzymała wsparcie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W piątek 21 lipca 2023 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał umowy o dofinansowanie budowy obwodnic Brzeszcz i Zielonek. Łączna kwota wsparcia dla zadań zgłoszonych przez Zarząd Województwa Małopolskiego wyniesie blisko 75 mln zł.

— Dzięki dofinansowaniu inwestycji lokalnych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zwiększa się komfort życia i bezpieczeństwo w wielu regionach naszego kraju. Dobre drogi są także fundamentem rozwoju gospodarczego, dlatego kierujemy do samorządów wsparcie na niespotykaną dotąd skalę, co pozwala na przebudowę, remonty i budowę tysięcy kilometrów dróg. Dzisiejsze podpisanie umów to ważna chwila dla kolejnych miejscowości i ich mieszkańców, którzy na obwodnice czekają od lat — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej nr 933 będzie miała około 3 km długości. Przyznana kwota dofinansowania z RFRD wynosi 39,6 mln zł. Całkowita wartość zadania to 66 mln zł. Planowany termin oddania obwodnicy do użytkowania to I kwartał 2027 roku.

Na liście zadań obwodnicowych RFRD są w sumie trzy inwestycje z województwa małopolskiego, zgłoszone przez Zarząd Województwa Małopolskiego, dla których łączna kwota dofinansowania z RFRD to 110 mln zł. Oprócz obwodnic Brzeszcz i Zielonek powstanie także trasa omijająca Szczurową. Umowa o dofinansowanie tej inwestycji kwotą 35,4 mln zł podpisana została w 2022 r.

Lista zadań obwodnicowych zatwierdzona przez Prezesa Rady Ministrów zawiera łącznie 51 obwodnic, w tym 45 zgłoszonych przez samorządy województw i 6 zgłoszonych przez prezydentów miast na prawach powiatu z łącznym dofinansowaniem RFRD 2,4 mld zł.

RFRD – zadania powiatowe i gminne w woj. małopolskim

Łączna wartość środków RFRD przyznanych w latach 2019-2023 na realizację 1319 zadań gminnych i powiatowych na 1 450 km dróg lokalnych w województwie małopolskim, wyniosła ponad 1,1 mld zł, z tego:

  • w 2019 roku kwotą 324,8 zł dofinansowano 283 zadania o długości 323 km,
  • w 2020 roku kwotą 202,5 mln zł dofinansowano 294 zadania o długości 308 km,
  • w 2021 roku kwotą 226,5 mln zł dofinansowano 254 zadania o długości 324 km,
  • w 2022 roku kwotą 202,7 mln zł dofinansowano 193 zadania o długości 277 km,
  • w 2023 roku kwotą 191,7 mln zł dofinansowano 169 zadań o długości 218 km.

Ponadto Prezes Rady Ministrów 19 lipca 2023 r. zatwierdził listy zadań powiatowych oraz gminnych polegających wyłącznie na remoncie dróg powiatowych lub gminnych objętych dofinansowaniem ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na podstawie naboru przeprowadzonego w 2023 r. Województwo małopolskie otrzymało dofinansowanie w wysokości około 73 mln zł. Pozwoli to  na realizację 162 zadań o długości 129 km.

W 2021 r. na zadania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych przekazano 34,8 mln zł. Dofinansowanie przyznano na realizację 126 zadań, obejmujących 173 przejścia dla pieszych.

RFRD – zadania miejskie w woj. małopolskim

W województwie małopolskim dofinansowanie w wysokości 21,5 mln zł otrzymało zadanie obejmujące przebudowę drogi w ciągu ulic: Piaskowej, Stelmachów i Jordanowskiej oraz remont ul. Marii Konopnickiej na odcinku mostu Dębnickiego w Krakowie.

Łączna wartość środków RFRD przeznaczonych na dofinansowanie realizacji 18 inwestycji w miastach na prawach powiatu będących siedzibą wojewody lub sejmiku województwa to 382,4 mln zł. Ogółem wartość tych zadań wynosi 983 mln zł.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

8 komentarzy

  1. Cześć ,Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu najlepiej na moim profilu gdzie zobaczysz moje prywatne zdjęcia : bit.ly/profil-moni89-pl

  2. Nic z tego artykułu nie rozumiem, urzędniczy bełkot i przeklejanie oderwanych od siebie zdań. W tytule miało być o obwodnicy Brzeszcz. Zamiast tego jest wyliczanka zupełnie nie związanych z tym budów i ogólna samochwałka ministra. Na przykład:

    „W województwie małopolskim dofinansowanie w wysokości 21,5 mln zł otrzymało zadanie obejmujące przebudowę drogi w ciągu ulic: Piaskowej, Stelmachów i Jordanowskiej oraz remont ul. Marii Konopnickiej na odcinku mostu Dębnickiego w Krakowie.”

    Co nas to w ogóle obchodzi? Co ma most dębnicki w Krakowie wspólnego z Brzeszczami?

    Do tego plan na którym zaznaczono trzy warianty obwodnicy, ale nie wiadomo który w końcu jest aktualny.

    Ble, ble, ble. .

  3. Ciekaw jestem kiedy ostatnio Pan Minister był w Warszawie? Ciągle go widzę w Małopolsce.

  4. Wariant S1 który o protestowały ZZ kopalni i pro węglowi radni, tworzyłby obwodnicę Brzeszcz. Teraz lekką ręką wydaje się miliony na obwodnicę Brzeszcz.Sama gmina wyda ponad 120 tys na pracę projektowe. POLSKA TO DZIWNA KRAINA

  5. Wariant S1 który o protestowały ZZ kopalni i pro węglowi radni, tworzyłby obwodnicę Brzeszcz. Teraz lekką ręką wydaje się miliony na obwodnicę Brzeszcz.Sama gmina wyda ponad 120 tys na pracę projektowe. POLSKA TO DZIWNA KRAINA

  6. Wariant S1 który o protestowały ZZ kopalni i pro węglowi radni, tworzyłby obwodnicę Brzeszcz. Teraz lekką ręką wydaje się miliony na obwodnicę Brzeszcz.Sama gmina wyda ponad 120 tys na pracę projektowe. POLSKA TO DZIWNA KRAINA

Send this to a friend