Informacje

POWIAT. Decyzja środowiskowa to kamień milowy w budowie drogi S1

Jest decyzja środowiskowa Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska ws. budowy trasy szybkiego ruchu S1 z Bielska-Białej do Mysłowic, wraz z budową obwodnicy Oświęcimia.

Wydana przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska decyzja ostatecznie rozstrzyga uwarunkowania środowiskowe planowanej inwestycji. Ta decyzja w szczególności doprecyzowała kwestie przyrodnicze w zakresie projektu budowlanego oraz przeprowadzania prac budowlanych. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wskazuje w jaki sposób wykonać inwestycję, tak aby w najmniejszym stopniu wpłynąć na stan środowiska. Wydawana jest po przeprowadzaniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Formuła realizacji
Inwestycja realizowana jest w formule projektuj i buduj, co oznacza, że przyszli wykonawcy, w pierwszej kolejności wykonają dokumentację projektową, uzyskają niezbędne decyzje administracyjne a następnie, w oparciu o nie, zrealizują cały zakres przedsięwzięcia. Dokumentacja projektowa będzie musiała uwzględniać rozstrzygnięcia decyzji środowiskowej. Jednym z elementów dokumentacji projektowej, niezbędnym do otrzymania decyzji zezwalającej na realizacje inwestycji drogowej, będzie wykonanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko, którego nieodłącznym elementem jest inwentaryzacja przyrodnicza.
Trzy odcinki S1 Mysłowice – Bielsko-Biała
Zakończyliśmy postępowanie przetargowe dla odcinka od węzła Oświęcim do Dankowic, w zakres którego wchodzą: droga ekspresowa o długości 15,165 km oraz trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze. W pozostałych dwóch przetargach, dla odcinka: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), oraz Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem) trwa badanie i ocena dokumentów składanych przez wykonawców. Przewidujemy, że do wyboru najkorzystniejszej oferty może dojść w maju bieżącego roku. Umowy z wykonawcami, przy braku odwołań, planujemy podpisać w III kwartale 2020 roku.
Kiedy powstanie droga

Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2021-2023. We wszystkich trzech postępowaniach przyjęto jednolite założenia, że wykonawcy w terminie 10 miesięcy do podpisania umowy złożą wniosek o wydanie decyzji ZRID. Całość inwestycji: prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w czasie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.

GDDKiA

Poprzedni artykułNastępny artykuł

6 komentarzy

  1. Witam. Tym wariantem drogi S1 które wybrało lobby górnicze, powinno się zająć ABW i CBA. Przekonacie się dlaczego, jak wybudują w 2030. ZIOM Z BRZESZCZ

  2. Tak samo zdaje egzamin szanowna pani ekspedientka na kasie (serdecznie pozdrawiam i doceniam) sprzedając mi chleb za moje pieniądze i dostając za to wynagrodzenie.

    btw autostradami po kraju jezdze juz kilka ładnych lat i napewno to nie pisiory je wybudowały:)
    Ale widzę sukces ma wielu ojców ,porażka jest zawsze sierotą:)

  3. Nie żebym się czepiał, ale czy przypadkiem nie powinno być tak, że najpierw wydawana jest decyzja środowiskowa, a potem rozpisywany przetarg?

Send this to a friend