Biznes, Informacje

OŚWIĘCIM. Coraz bliżej domknięcia 40 km odcinka S1 Mysłowice – Bielsko-Biała

Została wybrana najkorzystniejsza oferta w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku od Mysłowic do Bierunia. Informuje GDDKiA oddział w Katowicach.

Najkorzystniejsza ofertę złożyła firma Budimex, która zaproponowała wykonanie inwestycji za kwotę 489 175 059 zł. Jednocześnie zadeklarowała przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. Teraz przekażemy dokumentację przetargową do Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia standardowej kontroli uprzedniej. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP, do podpisania umowy mogłoby dojść na przełomie maja i czerwca tego roku. Tym samym wszystkie cztery odcinki od Mysłowic do Bielska-Białej o długości ponad 40 km byłyby na etapie realizacji.

S1 Mysłowice – Bieruń

Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.

S1 Bieruń – Oświęcim

30 listopada 2021 r. podpisaliśmy umowę na realizację drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Umowa dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) – pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Wartość umowy to ponad 212 mln zł. Trwa projektowanie inwestycji. Planowany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) to III kwartał 2022 r.

S1 Oświęcim – Dankowice

Umowę z wykonawcą na projekt i budowę tego odcinka podpisaliśmy 14 maja 2020 r. Wartość kontraktu to 989,7 mln zł. Kończymy obecnie etap projektowania trasy pomiędzy węzłem Oświęcim a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w marcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na III kwartał 2023 r.

S1 Dankowice – Bielsko-Biała

Umowę z wykonawcą na projekt i budowę podpisaliśmy 3 sierpnia 2020 r. Wartość kontraktu to 586,7 mln zł. Kończymy etap projektowania odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok o długości prawie 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na IV kwartał 2023 r.

Kalendarium

węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Bieruń (bez węzła)   

  • czerwiec 2022 r. – planowany termin podpisania umowy
  • III kwartał 2025 r. – planowany termin zakończenia

węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia   

  • listopad 2021 r. - podpisanie umowy
  • 2023 r. – planowany termin udostępnienia do ruchu jezdni w układzie 1×1
  • grudzień 2024 r. - planowany termin zakończenia

węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice  

  • maj 2020 r. – podpisanie umowy
  • sierpień 2023 r. - planowany termin zakończenia

Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem)  

  • sierpień 2020 r. - podpisanie umowy
  • listopad 2023 r. – planowany termin zakończenia

Aktualne informacje o inwestycji znajdziesz na:  https://s1-myslowice-bielsko.pl/.

 
Źródło: GDDKiA

Poprzedni artykułNastępny artykuł

15 komentarzy

  1. Hotin tak się zastanawiam czy ty aby przypadkiem nie dostajesz wypłaty w kopiejkach. Opóźnienia wynikają z winy wykonawcy, który wprowadził poprawki do projektu, a które to zgodnie z przepisami trzeba na nowo konsultować. Z podanych oświadczeń wynika, że budowa najprawdopodobniej zacznie się w czerwcu. Oczywiście o ile wykonawca nie dokona nowych poprawek w projekcie. Inna sprawa, że bardzo przeceniasz Tuska. Fizycznie nie jest możliwe by Tusk torpedował każdy pisowski projekt na terenie Polski, a tym bardziej na szczeblu lokalnym. W przeciwieństwie do Kaczyńskiego nie jest supermenem.

  2. Ee:@ No i co z tego,jak i tak wbrew waszym kłodom rzucanym pod nogi PiSowskiemu rządowi ,,to i tak udało sie prawie wszystko zrealizować.Możecie jeszcze do Brukselli donieść,tak jak na pożądnych i anty-polskich kapusi przystało! ***** PO .

  3. Trzeba czytać ze zrozumieniem panie S. Nie niepokoi Pana, że w 2016 został klepnięty ostateczny wariant przebiegu drogi i wydana decyzja środowiskowa, Beata Szydło z fanfarami ogłosiła początek inwestycji, mamy połowę 2022 – i nic? Wina Tuska?

  4. @ – coś mi się wydaje, że nie do końca napisał Pan to, co jak się domyślam było intencją. Tak to jest jak emocje rządzą treścią i stylem. Może jakaś konsultacja z polonistą, cokolwiek orientującym się w polityce. Na dalszą konwersację proszę nie liczyć.

  5. Starostawski – myślisz, że oni kradną bardziej niż Sławek i w dodatku jeszcze są – jak to w pisie – katastrofalnie nieudolni? Całkiem możliwe.

  6. Dawno temu mówiłem, że jeździlibyśmy już S1, gdyby sprawę prowadził Sławek Nowak.

  7. Wybudują taką drogę obwodnicopodobną, a kasa? Papier wszystko przyjmie😅

  8. Brzeszcze dostały gruba kasę na obwodnice miasta, będzie odrębna droga. Wygooglaj sobie.

  9. Droga S1 w wariancie koło Brzeszcz wzdłuż torów tworzyłaby obwodnicę miasta i Rajska, a droga Brzeszcze Oświęcim byłaby mniej obciążona. Ktoś za to POWINIEN BEKĄĆ

  10. Jak zostanie wybudowana trasa S-1 to od razu Sowa&Przyjaciele ogłoszą ,że to ich zasługa. Brawo PiS,bo,,pinindzy ni ma i nie bydzie” jak głosił min finansów w nierządzie Tuska.

  11. Papierologia tej inwestycji to po prostu niebywały skandal. Po niekończących się korowodach z decyzją środowiskową, przetargiem, odwołaniami, unieważnieniami, itp., teraz mamy cyrk z oczekiwaniem na prostą decyzję administracyjną – ZRID. Odcinek Oświęcim – Dankowice: przetarg rozstrzygnięty 14 maja 2020 r., złożenie wniosku o wydanie przez wojewodę ZRID w marcu 2021 – do dziś w tej sprawie głucha cisza. Podobnie z odcinkiem z Dankowic do Bielska. Planowany termin oddania drogi do użytku III IV kwartał 2023 jest rzecz jasna całkowicie, kompletnie nierealny. Jak napisał ktoś w komentarzu: cała sprawa wygląda tak, jakby odpowiedzialnemu urzędnikowi z oddziału GDDKiA w Katowicach Cyganka wywróżyła, że umrze w dniu, gdy ta budowa ruszy

Send this to a friend