Budowa obwodnicy Oświęcimia wchodzi w kluczową fazę. Zakończono prace przy nowym moście nad rzeką Sołą — trzeciej przeprawie przez rzekę w granicach miasta. Obiekt jest już gotowy do odbiorów technicznych, a jego otwarcie planowane jest na grudzień 2025 roku.
Nowy most połączy południową część Oświęcimia z przyszłą trasą S1, tworząc wygodne i szybkie połączenie z obwodnicą Bierunia oraz autostradą A4. Inwestycja znacząco odciąży centrum miasta z ruchu samochodowego, szczególnie ciężarowego. To jeden z kluczowych elementów projektu realizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Tunel w Brzezince – techniczne wyzwanie budowy
Równolegle trwają intensywne prace w Brzezince. Wykonawca przygotowuje się do przepychania tunelu pod torami kolejowymi, który także połączy ulicę Ostatni Etap w Oświęcimiu z ulicą Ofiar Faszyzmu w Brzezince. To jedno z najtrudniejszych technicznie zadań całej inwestycji.
Tunel zapewni bezkolizyjny przejazd pod torowiskiem oraz bezpieczne połączenie rowerowe między dwiema miejscowościami. Obok jezdni powstaje bowiem ścieżka rowerowa, która stanie się częścią lokalnej sieci tras w kierunku Brzeszcz i Zatora.






Nowa droga połączy Oświęcim z S1 i A4
Po zakończeniu inwestycji, planowanym na 2026 rok, kierowcy zyskają ponad 9 kilometrów nowoczesnej drogi, łączącej Oświęcim z trasą S1 i autostradą A4. Obwodnica usprawni ruch w regionie, skróci czas przejazdu i zwiększy bezpieczeństwo na lokalnych drogach.
Nowa trasa wyprowadzi tranzyt poza centrum miasta i znacząco odciąży ulice Krakowską, Chemików i Legionów.
Kolejne odcinki S1 coraz bliżej ukończenia
Równolegle z budową w rejonie Oświęcimia, dobiega końca prace na innym fragmencie trasy — S1 Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów. Zaawansowanie robót przekroczyło 94%, a oddanie do ruchu planowane jest również w grudniu 2025 roku.
Na węźle Bielsko-Biała Hałcnów nowa S1 połączy się z drogą ekspresową S52 w kierunku Cieszyna. W przyszłości węzeł stanie się częścią tzw. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej prowadzącej w stronę Krakowa — jednego z najważniejszych projektów drogowych w południowej Polsce.






Szybsze i bezpieczniejsze podróże po Małopolsce
Rozbudowa sieci dróg ekspresowych, w tym obwodnicy Oświęcimia, ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego i komunikacyjnego regionu. Połączenie Małopolski Zachodniej ze Śląskiem i Podbeskidziem poprawi nie tylko mobilność mieszkańców, ale też atrakcyjność inwestycyjną powiatu oświęcimskiego.
Foto: GDDKiA

@STARY GORNIK
Broń Boże nie bronie byłej premier,
Nie wiem czy dobrze to koreluje , ale decyzja o wyborze przebiegu obwodnicy Oświęcimia to maj 2015, a premier była premier od Listopada, ale coś tam było z tą jej obrona kopalni Brzeszcze faktycznie, i nie puszczaniem trasy nad pokładami,
Casus Marysi wskazuje na jeden z najważniejszych problemów współczesności – wszechogarniającej społeczeństwa głupoty, powiązanej z możliwością łatwego dzielenia się absurdalnymi treściami poprzez Internet.
Nie wiem, czy w Polsce robiono takie badania, ale obecnie w USA:
– Prawie 20 procent Amerykanów to zwolennicy teorii spiskowej, że w szczepionkach przeciwko COVID-19 znajdują się mikrochipy, które są wstrzykiwane osobom poddającym się szczepieniom.
– Co trzeci Amerykanin jest przekonany o tym, że człowiek od początku swego istnienia przybrał taką postać jaką ma współcześnie.
– Aż 65 proc. Amerykanów wierzy w istnienie istot pozaziemskich, a 51 proc. jest przekonanych, że zgłaszane co jakiś czas do mediów niezidentyfikowane obiekty latające są potwierdzeniem wizyt obcych na Ziemi.
– Tylko 74 proc. mieszkańców USA wie, że Ziemia krąży wokół Słońca.
– Około 20 proc. obywateli USA wierzy, że ich własny rząd przyczynił się do śmierci tysięcy osób w atakach na World Trade Center.
I tak dalej. A jest z dekady na dekadę coraz gorzej
Manipulowanie Marysiami jest stosunkowo łatwe: wystarczy je przekonać, że przebrnięcie przez szkołę podstawową tylko na samych dopach nie było oznaką głupoty, lecz wynikiem złośliwego spisku nauczycieli. W ten sposób dowartościowane Marysie czują się nawet mądrzejsze od innych, jako że dostrzegły ów spisek i pogardzają tymi, które w spiski nie wierzą.
I nie ma się z czego śmiać. Marysie przecież też głosują w wyborach.
Marysiu, czy ktoś ci już kiedyś powiedział, że jesteś głupia jak but? Po raz kolejny przekraczasz wszelkie granice żenady.
Każdy ma swój punkt widzenia, ale jak to się ma do silnej i niepodległej Polski, a nie kolonii niemieckiej? ruskiej? niemiecko-ruskiej? No chyba, że tym wypierdom, którzy tu komentują, właśnie tylko na tym zależy…?Jesteście słabi i nieudolni? ale chyba nie zdajecie sobie nawet z tego sprawy?
Dotyczy P&R w Oświęcimiu i braku informacji a równocześnie dezinformacji nt. wolnych miejsc.
W dniu 22 października pojechałem z niewielkim wyprzedzeniem czasowym na PKP do Krakowa. Wjeżdżając na P&R wyświetlona była informacja, że jest dostępnych 28 miejsc na górnych poziomach. Objechałem całość, jeżeli chce się z końca 1 poziomu powrócić na wyższy to teoretycznie trzeba wyjechać na rondo lub na wstecznym. Miejsca nie było. Na pytanie do pracownika dlaczego nie ma informacji na wjeździe – odpowiedź, że ludzie to zabierają. Pogoda była ładna, aż się prosiło żeby wyjść z ciemnej kanciapy z krzesełkiem na słońce i informować wjeżdżających o braku miejsc. Informacja powinna być na wysepkach na dojeździe do parkingu. Po pewnym czasie zorientowałem się, że jest informacja na małopolskiej aplikacji o dostępnych miejscach, obserwowałem przed wyjazdem że się zmienia ilość miejsc więc pomyślałem, że to działa. Przed kolejnym wyjazdem w aplikacji informacja, że jest 38 wolnych miejsc ale na wszelki wypadek zadzwoniłem na parking. Odpowiedź: miejsc brak, 3 poziomy wyłączone z powodu sprzątania, potrwa to jeszcze 2 tygodnie. Na szczęście wystarczyło czasu na wezwanie taxi, poprosiłem o zwolnienie przed parkingiem, po obu stronach budynku była wyświetlona informacja o 32 wolnych miejscach.
ZŁY DZIAD,ale ty ściemniasz.wariant S1 w Brzeszczach tworzyłby obwodnicę Brzeszcze,ale Becia i lobby górnicze ratowało kopalnię BRZESZCZE czyli swoje STOŁKI po trupach innych kopalń:Makoszowy i Krupiński. A co do przebiegu to drogowcom jest wsjo ryba gdzie pójdzie droga.te wasze forum to psu na budę 👎
Państwo leży w gruzach, NGZ zbankrutowało a ty sobie nagrywasz popcornowe filmiki z hasłem “Powrót Jedi” jak jakiś nastolatek na TikToku? To nie jest przywództwo, to jest kabaret na poziomie piwnicy!
Ja pier….le ludzie skońcie z tą waszą mierną i tępą grafomanią zajmijcie się sprzątaniem pracą spacerami . Za chwilę nie będzie już rozterek że to PIS PIS PIS bo nie będzie się działo nic. Może trochę refleksji i spojrzenia w przyszłość która maluje się nieciekawie. Parafrazując klasyka „Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak będziemy w du..ie!”
Do @
Nie, to nie fikołek🙂 ja rzadko się tu udzielam. Jak będę pisać do Ciebie to Cię poinformuję nadanym mi pseudonimem, choć teraz to każdy się może podszywać. No i tak średnio mi z PiSem po drodze, choć nie jestem typem człowieka, który by twierdził, że PiS zrobił wszystko źle. Wolałbym jednak, żebyś mnie nie wrzucał do tego pisiorskiego (jak to nazywasz) wora.
Dobra, z innej beczki:
W Głupiej Brytanii BBC zwolniła z pracy prezenterkę, która powiedziała „kobiety w ciąży”, zamiast jak było napisane na teleprompterze „ludzie w ciąży”.
Szkoda, że nie widzicie samych siebie. Jesteście tak nudni i przewidywalni w tych swoich komentarzach. A te wasze wypierdy niczego nie wnoszą, niczego nie zmieniają. To tylko nawalanka typu, to ja jestem mondżejszy, nieprawda – to ja i tak w kółko :/ Oby tak dalej dzieciny. Do boju Polacy przez małe p.
Orangutan znów naćpany
A można było tory puścić pod spodem i byłoby git
@@
Szydłowa nie miała tu nic do gadania, troje kolejnych premierów obiecało tą drogę , a wpływ na to kiedy pójdzie droga, którędy pójdzie, jak pójdzie mieli ŻADEN.
Nie ten zakres władzy i kompetencji.
Można było inaczej, ale ze jest jak jest, i dlaczego można poczytać np. na forum skyscrapercity zajmującym się ta inwestycją.
Anonim 7 listopada 2025 o 12:47 – to ty Fikołku? Chyba nie, to prawdopodobnie jakiś inny pisiorek.
„Małpa od kiedy to premier Polski rządzi Polską? Jeden przykład od 1945 roku.” – proszę bardzo. Jarosław Kaczyński. A co, uważasz że on też marionetką był, w żydowskich rękach? Jak ci coś takiego w ogóle mogło przyjść do głowy? Też zdrajca?
Anonim 7 listopada 2025 o 12:43 – tu już nie wiem czy to ten poprzedni anonim, czy jakiś inny. Nazwijcie się jakoś do cholery!
„Dlatego małpa jest zachwycony, że Szydło wykonała koszerny rozkaz” – małpka wcale nie jest zachwycony. Małpka wolałby, żeby Szydło nie wykonywała rozkazów innych.
„a PO go w te pędy zmieniło” – na tym stadium budowy w 2024 nic już nie dało się zmienić. Rację ma Stary Górnik: po prostu w czasie, gdy linia ta była prawie nieprzejezdna, należało zacząć jej odbudowę od zrobienia tam wiaduktu. Zaoszczędzono by w ten sposób mnóstwo czasu i mnóstwo pieniędzy – ale do tego trzeba by było pomyśleć. A jak uczy doświadczenie pisich rządów, u nich zawsze z myśleniem było krucho.
Stary Górnik – „Nie można było współpracować z kolejarzami jak robili remont linii kolejowej?.” – dokładnie tak. Też za pisu.
Zenon – „@ UNESCO tą drogą zajmowało się w 2013 roku i wtedy wydało rekomendację pod jakimi warunkami może powstać. A w tedy premierem był…” – UNESCO se mogło. Co nie zmienia faktu, że dopiero za pisu plan z tym tunelem został stworzony, klepnięty i zatwierdzony, a budowa rozpoczęta. Teraz to już jest musztarda po obiedzie.
Więc: Szydłowa – bo to jej poziom kompetencji – potulnie i ulegle zgodziła się na dyktat UNESCO, Brukseli, Berlina, Tel Awiwu i czort wie jeszcze kogo? A mówiła, że jest Prawdziwą Polką, Patriotką i że nie będzie nam w Polsce żyd żydził, a niemiec germanił. No to w końcu jak?
Zdradziła?
Tunel pod torami-techniczne wyzwanie,czyli.Ile dodatkowej kasy trzeba utopić w ten „innowacyjny”i szalenie drogi tunel.Nie można było współpracować z kolejarzami jak robili remont linii kolejowej?. Drogowcy i kolejarze dobrze wiedzieli gdzie pójdzie tunel, ale nie oto chodzi by zrobić, ale zarobić.Dobrze wydaje się państwową KASĘ.
Małpa od kiedy to premier Polski rządzi Polską? Jeden przykład od 1945 roku.
@pytek
Warsiawka nie ma rozterek, że jest drożej. Oczywiście, bo z podatków połowa zostaje u znajomej. A to że inwestycji jest mniej im to wali.
@Alan
Dlatego małpa jest zachwycony, że Szydło wykonała koszerny rozkaz, a PO go w te pędy zmieniło.
@Alan
Dzięki za tę światłą uwagę. Faktycznie, zapomniałem.
A do rzeczy i na poważnie. Ponieważ w podatkach i tak wszystko idzie do jednego gara, to w interesie Oświęcimia jest by u nas było jak najwięcej inwestycji i by były jak najdroższe. Bardziej mnie cieszy tunel w Oświęcimiu niż taki sam w Krakowie czy Warszawie. Uwierz mi, Warszawiacy i Krakowianie nie mają rozterek czy dałoby się taniej…
@pytek żadna Warszawa tylko podatnicy. Kiedy zrozumiecie, że żadna partia nie daje na to własnych pieniędzy? To my za to wszystko płacimy. Nawet dajemy się przekupić własnymi pieniędzmi.
Ale w czym problem z tym tunelem ? Przecież to Warszawa płaci.
@ UNESCO tą drogą zajmowało się w 2013 roku i wtedy wydało rekomendację pod jakimi warunkami może powstać. A w tedy premierem był…
Jak to? Przecież premierką była! Planowanie, decyzje i zgody to jej kadencja, nie mylę się?
@ @
Szydło nie miała nic co gadania
A Szydło się na to zgodziła 🙁
o budowie tunelu zadecydował któryś rabin.
Nie mogl powstac tanszy i latwiejszy w budowie wiadukt nad torami, bo zakłócałby widok turystom zwiedzajacym Birkenau..Ale nowa wieża widokowa na ktorej beda zarabiac srebrniki juz bedzie wporzadku..