Informacje

KRAKÓW. Budowa terminalu cargo w Kraków Airport to duża szansa dla całego regionu

Wyładunek, magazynowanie i załadunek towarów – dziś został wykonany kolejny krok aby te czynności mogły być wykonywane na nowym terminalu cargo w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice. Dziś podpisano akt erekcyjny i wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego terminala.

W dzisiejszej uroczystości wzięli udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka, wiceprezydent miasta Krakowa Jacek Muzyk oraz samorządowcy, a także prezes MLP Radosław Włoszek.

Lotnisko na podkrakowskich Balicach to drugie pod względem wielkości i „wagi” lotnisko w Polsce. To jest niezmiernie ważne, aby było ono generatorem rozwoju gospodarczego, ale też żeby dawało nam poczucie bezpieczeństwa i to też się dzieje, bo wiemy że lotnisko w Balicach ma funkcję wojskową. Port lotniczy kolejny raz idzie na rekord jeśli chodzi o obsługiwanych pasażerów – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Nowy terminal zlokalizowany będzie ok. 1 km od obecnych terminali cargo i pasażerskiego. Ta inna lokalizacja jest bardzo ważna, ponieważ pozwoli ona na rozwój istniejących terminali a w szczególności tego pasażerskiego. Obiekt będzie się składał z dwóch części: biurowej i magazynowej o powierzchni 5600 metrów kwadratowych i kubaturze 39 000 metrów sześciennych. Tutaj też będzie zlokalizowany nowy wjazd na teren lotniska z punktem kontroli bezpieczeństwa. To ogromna inwestycja, która jeszcze bardziej otworzy gospodarczo Kraków i Małopolskę na międzynarodowy handel – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.


W  kompleksie, oprócz zwykłego frachtu cargo, obsługiwane będą mogły być także przesyłki wymagające specjalnych warunków, jak np. zwierzęta, leki, materiały radioaktywne, artykuły spożywcze itp. Ponadto przeniesione zostaną funkcje realizowane obecnie w istniejącym terminalu cargo przez służby Państwowe tj. Straż Graniczną oraz Oddział Celny. W celu usprawnienia i poprawy bezpieczeństwa dojazdu do terminala cargo, w ramach inwestycji zostanie również wykonana przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 774.

Budowa nowego terminala cargo umożliwi zwiększenie obsługi cargo w MPL do 8 000 t/rok. Ponadto nowa lokalizacja terminala cargo pozwoli na wyprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych poza bezpośrednie sąsiedztwo wjazdu na lotnisko, a tym samym na poprawę warunków dojazdu do terminala pasażerskiego.

Nowe cargo to inwestycja o wartości 91 938 001,67 zł brutto, a jej realizacja ma zająć 23 miesiące.

O Kraków Airport

Kraków Airport jest jedynym lotniskiem regionalnym w Polsce, które przed pandemią koronawirusa obsługiwało 8 milionów pasażerów. Lotnisko jest członkiem Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI) oraz Związku Regionalnych Portów Lotniczych. Działania Kraków Airport są dostrzegane na świecie – potwierdza to m.in. nagroda ASQ Awards 2016 przyznana przez Airport Council International w 2017 r. za doskonalenie jakości obsługi klienta oraz nominacja UBM do nagrody World Routes Marketing Awards w 2017 roku.

Źródło: Urząd Wojewódzki

Poprzedni artykułNastępny artykuł

19 komentarzy

  1. Małpa prawi zacni ludzie nie bezmózgie tempaki ,smakowała wódka z Kiszczakiem w arlamowie?Ryży mówił że ślubuję że wszystko zabierze, pieniądze z ZUS też?

  2. Łysy – ty i tobie podobni macie chyba jakiś uraz w śródmózgowiu co do odwołania rządu Olszewskiego. Przypomnę – to było jakieś trzydzieści lat temu. Rządu składającego się z indywiduów maciarewiczopodobnych węszących wszędzie spiski.
    Rząd ten, będący zbiorowiskiem prawicowych kanapowych partyjek „dysponował w Sejmie zaledwie 114 głosami. Czynnikiem, który dodatkowo osłabiał rząd, był narastający konflikt między premierem a Jarosławem Kaczyńskim – szefem partii, która miała w rządzie najwięcej ministrów. Przyczyną konfliktu były głównie sprawy personalne i wzajemny brak zaufania”.

    Że Kaczyński = konflikt – to nic nowego.

  3. Małpa a kto odwołał rząd śp.J Olszewkiego ,co rudy też miał piętra?Nie był ułożony z komuchami esbekami z tą ekipa która strzelała do robotników, górników,mordowała księży, studentów, jesteś po tej stronie.Ty oglądasz tvn, Polacy za okupacji niemieckiej to nazywali gadzinówa ,wstyd.

  4. To oglądaj, oglądaj reset 3. Tam na pewno znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania. Na przykład takie jak:

    „Nienawiść, wulgarność i agresja na marszu Tuska”. „31. rocznica zdrady Polski przez Tuska i komunistów” – to były paski TVP Info z okazji marszu 4 czerwca.

    I jak się czujesz jako „lud ciemny”? Pewnie jesteś z tego dumny.

  5. Nie posiadam takich „bialych krukow” i nie interesuje mnie co ty czytasz…a co do trolla, to widzisz go za kazdym razem jak w lustro spojrzysz. Masz leb zryty jak hotin tylko zdrugiej strony barykady.

  6. Wy – w tvpiss obraz rzeczywistości jest tak samo prawdziwy, jak w Trybunie Ludu albo w NTV Russia. Ogarnij się człowieku.

  7. Małpa oglądnij reset 2 odcinki pasujesz do tego towarzystwa,napisz ludziom o nowaku gawkowskim gradzie Sienkiewiczu brejzie i jego farmie takich jak ty!Zastanów się co robisz i po co.

  8. Nie do końca Marianie odpowiadają. Gdyby tak było, gdyby istniał jakiś genialny przepis, jakieś cudowny środek, to wszystkie zarządy miast by go stosowały. Tak naprawdę nikt chyba tego do końca nie wie. Może to w dużej mierze kwestia lokalizacji, może dostępu do komunikacji, dziesięciu innych czynników, a może tylko kwestia przypadku? Najprościej pewnie byłoby przesunąć Oświęcim w rejon Rudawy, z bliskością Krakowa, autostrady i magistrali kolejowej. Ale zdaje się to nie jest możliwe.
    Wszystkie gminy starają się wabić biznes „terenami pod inwestycje”.
    Chyba, że to są Wadowice, które jeśli dobrze pamiętam oferowały takie tereny na osuwisku sąsiedniej góry.

  9. Król⁸ – to bluzg numer 68. Masz jeszcze do dyspozycji : „niemieckiego sługusa” (numer 1), „pachołka Brukseli” (numer4) i uniwersalnego „zdrajcę” (numer 3).

    I co teraz trollu powiesz? Skoro podebrałem ci najfajniejsze pisowsko-chamskie oszczerstwa?

  10. Małpa czujesz satysfakcję że plujesz na Polaków, no wiem że nie tak miało być/ tusk/

  11. Za „aktywizację gospodarczą miast takich jak Oświęcim” przede wszystkim odpowiadają ich demokratycznie wybrane władze. Jednym to idzie lepiej. Innym gorzej.

  12. Teraz przynajmniej wiesz jak przez dlugie lata czula sie Polska B czyli wschodnia za rzadow Tuska…

  13. Ale na budowę szkoły dla niepelnosprawnych dzieci SOSW w Oświęcimiu pieniędzy nie było.Koszt inwestycji 70 parę milionów zł , a oni rzucili ochłapy 10 % czyli jakieś śmieszne 8 mln.Totalna kompromitacja rządu PIS. Ale to w głównej mierze zasługa naszego wuefisty Starca który przez kilka lat był wicewojewodą Małopolski,i wszystkie inwestycje w Oświęcimiu blokował.Tak więc prawie całość inwestycji pokrylo Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu.

  14. Niestety, pieniądze, które mogłyby pójść na aktywizację gospodarczą miast takich jak Oświęcim, zostaną wydane w Warszawie na rekonstrukcję pałacu Heinricha Brühla, wszechwładnego niemieckiego ministra króla saskiego Augusta III. „Zasiadał w Radzie Tajnej, dysponował obsadą stanowisk duchownych. Od 1733 administrował górnictwem i dochodami dworu. Za swą służbę pobierał pensję 90 000 talarów rocznie, którą powiększał licznymi łapówkami i nielegalną dzierżawą dóbr.”

    Koszt rekonstrukcji – rok temu szacowany na 2 i pół miliarda złotych. Znając pis i życie – będzie tego pewnie ze dwa razy tyle.

  15. „Rada Mediów Narodowych powołała członków rady nadzorczej Telewizji Polskiej … i Radosława Włoszka na kolejną kadencję.
    Za ich kandydaturami byli politycy Prawa i Sprawiedliwości Elżbieta Kruk, Joanna Lichocka i Krzysztof Czabański. … i Radosław Włoszek weszli do rady nadzorczej TVP w styczniu 2016 roku”.

    Kocham takich pisowskich multispecjalistów. Po prostu – geniusz!

  16. Znowu cos chca budowac? Kandydat na prezydenta pan Rafal mowil przeciez, ze w Berlinie mamy wszystko…

Send this to a friend