Bp Roman Pindel podczas Pasterki w Żywcu mówił o Bożym Narodzeniu jako zapowiedzi powszechnej „amnestii” – darowania grzechów i nadziei zbawienia dla każdego człowieka.

Boże Narodzenie jako ogłoszenie powszechnej łaski
Podczas Pasterki sprawowanej o północy w konkatedrze Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żywcu Roman Pindelzwrócił uwagę na wyjątkowe przesłanie Ewangelii o narodzeniu Jezusa. Jak podkreślił, Boże Narodzenie jest zapowiedzią powszechnej „amnestii” w sferze religijnej – darowania grzechów, win oraz nadziei zbawienia, z której może skorzystać każdy człowiek.
W homilii biskup posłużył się obrazem amnestii znanym z życia społecznego i politycznego. Przypomniał, że amnestia ogłaszana przez ziemskich władców obejmuje skazanych bez względu na ich zasługi i przynosi ulgę nie tylko im samym, ale także ich bliskim.
– Narodziny Jezusa są zapowiedzią amnestii ogłoszonej nie przez ziemskiego władcę, lecz przez Boga – zaznaczył hierarcha.
Jak wyjaśnił, ta Boża amnestia dotyczy spraw najważniejszych: zbawienia, odpuszczenia grzechów oraz uwolnienia człowieka od winy i lęku przed śmiercią wieczną.
Paradoks Betlejem i potęga Bożej łaski
Bp Pindel zwrócił uwagę na kontrast obecny w ewangelicznej scenie narodzin Chrystusa. Z jednej strony pojawia się powszechne rozporządzenie cesarza Augusta, wydane z powodów administracyjnych i podatkowych, z drugiej – w Betlejem rodzi się prawdziwy Mesjasz, Zbawiciel i Pan świata.
– Na tle potęgi cesarstwa Bóg objawia swoją łaskę wobec całej ludzkości – podkreślił kaznodzieja.
Pasterze – pierwsi świadkowie „Bożej amnestii”
Hierarcha przypomniał, że jako pierwsi zapowiedź tej łaski usłyszeli pasterze – ludzie religijnie zaniedbani i pogardzani. To im anioł ogłosił narodziny Zbawiciela i wskazał znak: Niemowlę owinięte w pieluszki i leżące w żłobie. Dzięki słowu anioła potrafili rozpoznać w nim Mesjasza i Pana, mimo że nie objawił się w pałacu ani w oznakach ziemskiej potęgi.
Amnestia dla wszystkich – warunek wiary
Bp Pindel zaznaczył, że Boża amnestia nie jest ograniczona do jednego narodu czy epoki. Obejmuje wszystkich ludzi – grzesznych, słabych i obciążonych winą. Jej przyjęcie wymaga jednak uznania Jezusa jako Mesjasza, Zbawiciela i Pana oraz wiary w Jego dzieło zbawcze, dopełnione na krzyżu i potwierdzone zmartwychwstaniem.
– Świętowana dziś uroczystość Bożego Narodzenia przypomina zapowiedź tej amnestii, którą usłyszeli pasterze. Powinna ona pobudzać nas do dziękczynienia i do skorzystania z tej łaski przez wiarę w Jezusa Chrystusa – mówił biskup.
Żłóbek i krzyż – jedna droga zbawienia
Na zakończenie homilii hierarcha zwrócił uwagę na symbolikę żłóbka, który przypomina trumnę. Jest to znak nierozerwalnej więzi między narodzinami a śmiercią Chrystusa dla zbawienia człowieka. Zachęcił wiernych do dziękczynienia za łaskę zbawienia, obecną już dziś w życiu chrześcijan przez chrzest, który czyni ich dziećmi Bożymi i otwiera drogę do życia wiecznego.
Po Mszy świętej wierni uczestniczyli we wspólnym kolędowaniu w auli Domu Katolickiego.
Fot. Parafia Żywiec / Krzysztof Kicmal

A tak dla jasności dla kogo ta amnestia?? dla klerowych pedofilów i tych klerowych co ich kryli????