Na dworcu kolejowym w Oświęcimiu trwa montaż nowoczesnych ekranów i nagłośnienia. System informacji pasażerskiej CSDIP PKP PLK zacznie działać do końca roku, zapewniając pasażerom aktualne dane o pociągach.

Na stacji kolejowej w Oświęcimiu kończy się montaż nowoczesnych ekranów informacyjnych i systemu nagłośnienia. Tablice pojawiły się już na peronach, w przejściu podziemnym i w holu głównym dworca. Zakończenie prac i pełne uruchomienie systemu zaplanowano do końca 2025 roku.

Aktualne informacje w czasie rzeczywistym
Nowe tablice i głośniki to część Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP) realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe. System będzie działał w czasie rzeczywistym, przekazując dane o przyjazdach, odjazdach i opóźnieniach pociągów. Komunikaty głosowe poinformują także o zmianach toru czy godzinie odjazdu.
Dzięki połączeniu z centralnym serwerem PKP PLK wyświetlane komunikaty będą zawsze zgodne z rzeczywistym ruchem pociągów.

Komfort i bezpieczeństwo pasażerów
Nowoczesne nagłośnienie wyposażono w czujniki hałasu, które automatycznie dostosują głośność zapowiedzi – tak, by były czytelne, ale nie uciążliwe. System ma nie tylko ułatwić podróż, ale również zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów, zwłaszcza osób starszych i turystów odwiedzających Oświęcim.
Dzięki nowym rozwiązaniom już nikt nie pomyli peronu ani nie przegapi swojego pociągu – informacje będą przejrzyste, aktualne i słyszalne w każdym miejscu stacji.

Oświęcim w gronie nowoczesnych dworców
Po zakończeniu montażu stacja Oświęcim dołączy do grona najnowocześniejszych dworców kolejowych w Polsce, wyposażonych w pełny, zintegrowany system informacji pasażerskiej.
Dla podróżnych oznacza to nową jakość podróży – czytelne ekrany, wyraźne komunikaty i pewność, że wszystkie dane o pociągach są zawsze aktualne.


W Olkuszu też jest prowadzony remont dworca kolejowego i tam od razu zamontowano wyświetlacze a u nas dopiero po 5 latach
Nie od razu Kraków zbudowano …
Faktycznie masz rację dworzec kolejowy byl oddany do użytku w czerwcu 2020 a na ukończenie i zamontowanie tablic świetlnych i integrowane nagłośnienie potrzebowali kolejnych 5 lat pełen sukces .Remont na raty.
Zapomniałeś jak zwolennicy PO
drwali na tym forum
z nowoczesnych inwestycji
na dworcu kolejowym w Oświęcimiu.
I znowu te pisowskie ble,ble,ble i przechwałki. Powiedz kto dał kasę na remont torów i nowego Dworca Kolejowego w Oświęcimiu. Gdyby nie pieniądze z Uni Europejskiej tego i innych remontów na Polskiej koleji by nie było.Nie byłoby nowych składów pociągów tak więc mówienie brawo Pis jest nie na miejscu jest kłamstwem.
Gdyby nie PiS
mielibyśmy przestarzały dworzec w Oświęcimiu
z czasów głębokiej komuny.
Wszystkim zwolenników PO
na czele z Panem Prezydentem Januszem Chwierutem
toby zapewne nie przeszkadzało.
Teraz liczba pasażerów szybko rośnie. Jeden z parterów można było przeznaczyć na sklep, np. ten Społem po drugiej stronie ulicy. Wiem, było, minęło, ale starego dworca żal.
Początkowo obecny dworzec w Oświęcimiu miał być modernizowany. Jednak był on zbyt duży jak na obecną ilość pasażerów kolei. Jego utrzymywanie nie miało sensu.
Trzeba go było umyć, kamienne podłogi wyczyścić, ściany ocieplić i wymienić szyby na podwójne o lepszym współczynniku izolacji.
Tu nie chodzi o politykę, tylko żal pięknego budynku. To teraz pudło ci się podoba?
Stary dworzec PKP w Oświęcimiu wyglądał obskurnie.
Dobrze się stało, że go rozburzono,
ale zwolennicy PO nadal go bronią.
Kaski do 16 roku życia. Obowiązkowe. Kiedy gaśnice na rowerach obowiązkowe?
@Policjant Przypominam, że WSZYSTKIE rządy w uni wykonują bez szemrania polecenia centrali. To, że ktoś tam w mediach skrytykuje, nic nie znaczy. To dla naiwnych. To zastanów się, kto stoi za Urszulką, skoro nawet niemieckie koncerny jęczą.
„krytykowali PiS, a teraz będą wygodnie podróżować” – no i po co tak pitolisz?
Dworzec w Oświęcimiu nie był aż a tak złym stanie, aby nie można go było uratować. Był przykładem dobrej architektury modernistycznej i dziś pewnie mógłby zostać wpisany do rejestru zabytków.
„Niewątpliwie ich architektura to fala świeżego modernizmu, jakim zachłysnęli się młodzi projektanci po październikowej odwilży. Jednym z nich był Karol Fojcik – urodzony w Knurowie w 1932 roku absolwent Politechniki Gdańskiej, który w wieku 30 lat otrzymał zadanie zaprojektowania dworca w Oświęcimiu. Otwarcie obiektu miało uświetnić obchody dwudziestej rocznicy wyzwolenia obozu. Realizację, ukończoną w 1965 roku, oceniono wysoko, a Karol Fojcik przez długie lata był wiodącym projektantem Biura Projektów PKP w Katowicach. Wśród licznych jego prac, jak dworce w Katowicach-Ligocie, Lublińcu czy Chorzowie, bodaj najbardziej udanym stał się wielki dworzec w Zabrzu. Ten w Oświęcimiu miał być w istocie rzeczy przebudową istniejących budynków, ale powstał zupełnie nowy obiekt; dwie trzykondygnacyjne, oblicowane piaskowcem, surowe bryły zostały połączone wysoką, jednoprzestrzenną, w pełni przeszklona halą, zrealizowaną w konstrukcji stalowej.
Szczególną wartość wnętrza stanowiła, umieszczona ponad ciągiem kas biletowych, monumentalna mozaika autorstwa Kazimierza Gąsiorowskiego… Kazimierz Gąsiorowski był warszawskim malarzem, eksperymentującym z techniką mozaiki. Stosował całe bryły szkła lub mas plastycznych, a także naturalnych kamieni, osadzanych w masie betonowej. Tych mozaikowych kompozycji zachowało się całkiem sporo: najgłośniejsze w pawilonie meblowym Emilia i w Bibliotece Narodowej. Mozaika oświęcimska wydaje się malarstwem abstrakcyjnym, ale już w momencie odsłonięcia traktowano ją jako obraz symboliczny: przejście przez Morze Czerwone, posługiwano się też tytułem Wyzwolenie. Mam nieodparte przekonanie, że to odczytania nietrafne. Obraz oparty jest na kontraście dwóch części: lewej, mniejszej, czerwono-czarnej i ponad dwukrotnie większej, prawej, gdzie dominują szaro-białe podłużne formy – fale? łodzie? albo chmury i dymy? Mówiąc wprost: mamy strefę ognia (pieca) i strefę dymów/obłoków. Symbolika wydaje się ewidentna, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę rocznicowe okoliczności jej realizacji”.
Wystarczyło dworzec zmodernizować, ocieplić, ale nie burzyć. Teraz mamy pudło jakich w Polsce wiele, jak np. we wsi Dobroczyn k. Warszawy czy w innych takich pipidówach.
Rafako jak i wiele firm w Polsce upadało już od dawna .To rządy Pis I Morawieckiego doprowadziły do tego .To prezesi państwowych spółek zrywali milonowe kontrakty z Rafako .Polski Ład był początkiem upadku tej piramidy. Pczta Polska ,Grupa Azoty, Police i wiele innych firm.Rocznie w Polsce w ostatnich latach rocznie upadłość ogłosiło około 450 dużych ,średnich i małych firm. Brawo PIS.
To jest chuj, najważniejsze że proekologiczny Eurokołchoz z niemiecką kurwą na czele dla naszego oczywiście dobra wprowadza zakaz emaliowania. Kilka kolejnych zakładów w Polsce do zamknięcia i kilka tysięcy ludzi na bruk. A gotować będziecie w żelaznych korytach bo tak jest zdrowo i ekologicznie.
Zwolennikom PO w Oświęcimiu
taki dworzec nie był potrzebny,
krytykowali go w niewybredny sposób
od początku rozpoczęcia jego budowy,
bo to była inwestycja PiS.
To tyle z obietnic Tuska: Sprawa Rafako bynajmniej nie została rozwiązana, 700 osób na bruk!
Donald Tusk zapowiadał uratowanie zakładu, jednak do tego nie doszło. Rafako kończy działalność zostawiając 700 osób bez pracy.
Wszyscy pracownicy firmy, będącej do niedawna jednym z największych w Europie producentów kotłów energetycznych, otrzymali wypowiedzenia. Na dramatyczny apel skierowany w styczniu do premiera Tuska oraz ministrów odpowiedzialnych za aktywa państwowe i przemysł – podpisany przez związki zawodowe oraz władze Raciborza – rząd nie zareagował!
Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu od kilku tygodni prowadzi szkolenia dla zwolnionych i przygotowuje się na znaczący wzrost liczby bezrobotnych w regionie, spodziewany już w marcu.
Te niemal 700 osób to cała załoga firmy: inżynierowie, pracownicy produkcji, ślusarze, tokarze, spawacze. A niektórzy przepracowali tu nawet po 40 lat.
IC Chopin zmieni trasę, ale Beskidy do Warszawy będą kursować w weekendy a od marca jeszcze dwa kursy na dobę Leoexpres do Warszawy, tak więc stałe połączenia ze stolicą będą.
Strasznie im się dłuży ta budowa dworca. Bo przecież go jeszcze nie dokończyli, nieprawdaż?
ZARZALENIE składam do inteligienta, który artykuł napisał. Wolę prawdziwe komunikaty, nie yntelygentne.
Prezesem koleji malopolskich jest Radek Włoszek.Do niego należy składać zarzalenia.
To kto w końcu zarządza Kolejami Małopolskimi? Czy PiS już oddał 11 melonów za tory?
A co ma prezydent wspólnego rozkładem jazdy pociągów? To PKP ustala co gdzie i kiedy będzie jeździć po Oświęcimskich torach.
Jeśli jeszcze nie jechałeś pociągiem Chopin z Oświęcimia do Warszawy — lepiej się pospiesz. W roku Chopinowskim ten pociąg zniknie z rozkładu. Spokojnie, z Czechowic-Dziedzic i Pszczyny oświęcimianie się dostaną — tylko trochę dalej, trochę trudniej. A wódz Oświęcimia? On w tym czasie buduje lodowisko.
Wystarczy że jest już „inteligentna” tablica o Ukraińcach.
Gdyby nie Janusz z Łęk w życiu nie byłoby inteligentnych zapowiedzi na dworcu?!
Wielkie brawa dla wszystkich Januszów!
ach te „inteligentne zapowiedzi” ….
Brawo Janusz Chwierut !