Zwiększanie wyników sprzedażowych spędza sen z powiek niejednego właściciela biznesu e-commerce. Chcemy, by coraz więcej osób trafiało na naszą stronę i dokonywało zakupu. W przypadku, gdy dotychczasowe wzrosty nas nie satysfakcjonują, lub co gorsza – wcale ich nie zauważamy, zaczynamy szukać sposobów na poprawę sytuacji. Pozycjonowanie stron oraz szerzej – cały marketing internetowy – przyspieszy rozwój biznesowy i pozwoli wznieść się na wyższy poziom. Praca nad sklepem zwróci się z nawiązką, a my będziemy mogli cieszyć się lepszymi wynikami.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Kiedy potencjalny klient szuka konkretnego produktu lub wykonuje research przed zakupem, zazwyczaj wpisuje pewne zapytania do wyszukiwarki. W odpowiedzi Google (najczęściej używany w Polsce) pokazuje szereg sugerowanych stron, które najbardziej pasują do podanych słów kluczowych.
Pozycjonowanie polega na tym, by uczynić sklep na tyle wiarygodnym i trafnym, by pokazywał się w pierwszej dziesiątce wyników. Pierwsza strona wyszukiwania to atrakcyjne miejsce, gwarantujące wyższą konwersję i rozpoznawalność w sieci.
Specyfika każdej branży i witryny jest inna – nie ma więc jednoznacznej recepty na dobre pozycjonowanie. To do specjalisty należy dobranie odpowiedniej strategii rozwoju. Proces ten może być długotrwały, ale o ile wszelkie podejmowane działania opierają się na zwiększaniu autentyczności, wiarygodności i trafności – po pewnym czasie zobaczymy świetne wyniki i wzrost ruchu.
Jakie są zalety pozycjonowania?
Usługi SEO opłacają się z wielu powodów. Ruch organiczny (bezpłatne wejścia z wyników wyszukiwania) cechują się największą konwersją. Praca nad pozycjonowaniem przyniesie nam zatem o wiele więcej zysków niż inne metody marketingu internetowego.
Efekty stale rozwijanego SEO są także trwalsze niż doraźnie przeprowadzane, płatne kampanie. Na dłuższą metę po prostu bardziej się to opłaca. Dobre zmiany wprowadzone przez zdolnego specjalistę i świetne teksty napisane przez copywriterów pozostaną z nami na zawsze, a z czasem posiadać będą coraz większą wartość.
Specjalista czy agencja – co wybrać?
Decydując się na pozycjonowanie, wielu z nas stoi przed trudnym wyborem. Niezależny specjalista sam ustala liczbę projektów, którymi opiekuje się w danym momencie. Może poświęcić naszej stronie więcej czasu. Nie dysponuje jednak zaawansowanymi narzędziami, które zazwyczaj są bardzo drogie. Dodatkowo sami musimy wyszukać copywriterów i zapłacić im osobno za teksty.
Pozycjonowanie stron internetowych w Artefakt to usługa kompleksowa, w całości oparta na współpracy z klientem. Każdy otrzymuje bezpłatny pakiet treści na start. Specjaliści, wyposażeni w świetne narzędzia, szybko przeprowadzają audyt strony, a zespół wdrożeń dokonuje implementacji. Współpraca z agencją wiąże się ze sprawną realizacją i szybszym zauważeniem pierwszych wyników.
Niezależnie od tego, na którą opcję się zdecydujemy, z usług SEO korzystają wszystkie liczące się biznesy – od gigantów po małe sklepy online. By wybić się spośród konkurencji, kluczowe jest podjęcie pracy nad pozycjonowaniem.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl