Informacje

OŚWIĘCIM. Ronda będą gotowe pod koniec roku 2023

Kierownictwo kontraktu firmy Budimex, wykonawcy budowy południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole, przedstawiciel inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i Urzędu Gminy oraz starosta oświęcimski Andrzej Skrzypiński, spotkali się w Urzędzie Miasta z prezydentem Januszem Chwierutem. Rozmawiali o postępie prac przy inwestycji. Omówili też problemy i wyzwania, wymagające wspólnego rozwiązania. Poruszono temat zarządzania ruchem na budowach rond i konieczności jego usprawnienia, aby nie tworzyć niepotrzebnych korków, zwłaszcza na drodze 933, w godzinach dojazdu do pracy i z pracy. Zasygnalizowano też potrzebę zwiększenia porządku i czystości wokół inwestycji. – Na naszych cyklicznych, co kwartalnych spotkaniach omawiamy aktualne sprawy, a dzisiaj taką kwestią jest budowa rond na dwóch drogach wojewódzkich. Prace są w toku, powodują jednak liczne perturbacje i problemy, szczególnie gdy idzie o płynność ruchu. Na to zwracaliśmy uwagę, aby ta możliwość przejazdu była jak najkrótsza, aby jego dynamika i rytm był uzależniony od pory dnia oraz aktualnej sytuacji na drodze. Mówiliśmy też o innych problemach, które występują na przebiegu tej inwestycji. Jednym z nich jest realizacja przejścia pod torami kolejowymi przy ulicy Ostatni Etap czy budowa mostów na Sole i Wiśle, gdyż nasza obwodnica łączy się w Bojszowach z głównym przebiegiem drogi ekspresowej. Dobrą informacją, że jest to, że pod koniec roku powinny zakończyć się utrudnienia przy ul. Legionów oraz ul. Jagiełły, więc poprawi się komunikacja w tych miejscach. Dla nas jest to strategiczna inwestycja, dlatego miasto, ale również starostwo i gmina Oświęcim są zaangażowane w to przedsięwzięcie, współpracujemy z wykonawcą i inwestorem – podkreśla prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut.

Jak zapewnił wykonawca wszystkie elementy inwestycji realizowane są bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Budowa rond w ciągu drogi 933 na ulicy Legionów w kierunku na Brzeszcze i drogi 948 na ulicy Jagiełły w kierunku Kęt przebiega bez zakłóceń. Całkowicie przejezdne będą do końca tego roku. Budowa trzeciego ronda na ulicy Zatorskiej za Castoramą na tym etapie nie powoduje utrudnień w ruchu. Przy moście na Sole wykonano już wszystkie podpory, a największym wyzwaniem kolejnych miesięcy będzie drążenie tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Ostatni Etap. – Jeśli nic nas nie zaskoczy przywrócimy dwukierunkowy ruch na drogach wojewódzkich do końca roku. Roboty wykończeniowe typu oznakowanie, pobocza będą tam jeszcze kontynuowane. Obiekt nad Sołą jest wykonywany zgodnie z planem, mamy gotowe prawie wszystkie podpory i robimy teraz konstrukcję pomostu. Z mostem nad Wiśle jest podobna sytuacja, czyli są podpory, pracujemy nad konstrukcją roboczą i platformami, które będą podstawą pod konstrukcję właściwą obiektu. Tunel pod czynną linią kolejową, ze względu na technologię i stopień skomplikowania, zajmie więcej czasu, będziemy starali się go wykonać do czerwca 2025 roku – wyjaśnia Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu wybudowane zostaną trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.

UM Oświęcim

Poprzedni artykułNastępny artykuł

6 komentarzy

  1. Pisowskie trolle jakby nagle umilkły. Czyżby było im wstyd wobec świństw, jakie ich szefowie robią mieszkańcom Oświęcimia?

    Chyba jednak nie, po prostu potrzebują trochę czasu na przetrawienia nowych instrukcji, jakie dostali wczoraj w Katowicach.

  2. Rozdzielono pieniądze z rządowego programu polepszenia wyposażenia szpitalnych oddziałów ratunkowych (SOR-ów) dla małopolski zachodniej. Szpital w Olkuszu dostał 15 milionów, w Wadowicach – 15 milionów, w Chrzanowie 12 milionów, w Oświęcimiu ponad 3 miliony.

    Pisiorscy łaskawcy.

    Bo przecież mogli Oświęcimowi nie przydzielić nic.

  3. To kiedy pojedziemy nowa odbowdnica? Czy jeśli tunel pod torami ma być skończony w czerwcu 2025, a jeśli pozostałe etapy zostaną zakończone to czy w roku 2024 można będzie już tam jeździć? Te korki w Oświęcimiu to jakaś masakra

  4. „Nie będzie dofinansowania dla Oświęcimia z Rządowego Programu Obudowy Zabytków. Wnioski zgłoszone przez oświęcimski magistrat opiewały na ponad 6,1 mln zł z przeznaczeniem na prace w Muzeum Zamek i kontynuację remontów w sanktuarium Matki Bożej Wspomożenia Wiernych.
    Prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut podkreśla, że to już druga edycja Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, z której to miasto nie otrzymało wsparcia.

    – Ponownie premier Mateusz Morawiecki odrzuca wszystkie wnioski miasta. Kolejny raz ogromne publiczne pieniądze rozdawane są bez żadnych kryteriów i zasad przez obecne władze. Nie wiemy dlaczego zostały odrzucone, nie mamy żadnej informacji, co było powodem takiej decyzji. Nasze przedsięwzięcia są gotowe do realizacji, projekty są kompletne ze stosowną dokumentacją i pozwoleniem na budowę. Wiem, że rządzący nie lubią Oświęcimia, ale kompletnie nie rozumiem, dlaczego odmówiono dofinansowania prac konserwatorskich w oświęcimskim sanktuarium – mówi prezydent Chwierut”.

    Aż się dziwię Chwierutowi, że mu się tak ciągle chce te wnioski składać.

    Przepraszam redaktora Kwietnia z Gazety Krakowskiej, który ten tekst przez niedopatrzenie zamieścił. Pewnie wyleją go z roboty.

  5. Trzeba przyznać że szybkość tej inwestycji jest piorunująca. Gratulacje dla wykonawców całej S1.
    Mam tylko jedna uwagę do obniżenia terenu przy rondzie na ul. Legionów. Czy w przypadku większej wody czyli stanu alarmowego nie spowoduje to utrudnienia komunikacyjnego w tym miejscu? Bo tam nie ma wału

Send this to a friend