Informacje

GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora – Strabag liderem po ocenie ofert

GDDKiA po ponownej ocenie ofert wybrała konsorcjum Strabag na wykonawcę obwodnicy Zatora. Nowoczesna inwestycja z zastosowaniem metodyki BIM rusza w 2025 roku.

GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora
GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora / foto: GDDKiA

Najkorzystniejsza oferta po ponownej ocenie

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie wybrała wykonawcę nowej obwodnicy Zatora. Po unieważnieniu wyników pierwotnego przetargu i ponownej analizie dokumentacji, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe z ofertą opiewającą na 76,2 mln zł.

Pierwotnie zwycięzcą przetargu ogłoszonego we wrześniu 2024 r. była firma Skanska, jednak wszystkie uczestniczące w postępowaniu firmy – Mostostal Warszawa, Skanska i Strabag – odwołały się do Krajowej Izby Odwoławczej. Po uwzględnieniu części zarzutów i korekcie oceny, Strabag uzyskał najwyższą punktację – 77,44 pkt.

GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora
GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora / foto: GDDKiA

Kryteria oceny

Oferty oceniano na podstawie czterech kryteriów:

  • Zakres BIM (Building Information Modeling) – 40 pkt,
  • Cena – 35 pkt,
  • Przedłużenie okresu gwarancji jakości – 20 pkt,
  • Zagospodarowanie destruktu asfaltowego – 5 pkt.

Po poprawkach punktacja w kryterium BIM została obniżona dla wszystkich wykonawców, co zmieniło ostateczny wynik.

GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora
GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora / foto: GDDKiA

BIM jako innowacyjna metoda zarządzania

Budowa obwodnicy Zatora będzie pierwszą inwestycją małopolskiego oddziału GDDKiA realizowaną przy pełnym wykorzystaniu metodyki BIM. Umożliwia ona cyfrowe zarządzanie danymi o inwestycji na każdym etapie – od projektowania, przez realizację, po eksploatację. Plan zakłada również zastosowanie Elektronicznego Dziennika Budowy, co ograniczy dokumentację papierową.

Charakterystyka obwodnicy Zatora

  • Długość: 2,1 km,
  • Klasa drogi: GP (główna ruchu przyspieszonego), jednojezdniowa z jednym pasem ruchu w każdym kierunku,
  • Przebieg: od ronda na skrzyżowaniu DK44 i DW781 do stacji paliw przy DK28,
  • Dodatkowe elementy: rozbudowa dróg lokalnych, przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów, ekrany akustyczne, stawy kompensacyjne.
GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora
GDDKiA wyłania wykonawcę budowy obwodnicy Zatora

Ekologiczne podejście
W ramach inwestycji zaplanowano przejścia i przepusty dla zwierząt oraz minimalizację wpływu na środowisko, w tym budowę sztucznych mokradeł dla zwierząt.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

7 komentarzy

  1. Około 30 lat temu widziałem projekt tej obwodnicy może jeszcze zdążę się przejechać po niej. Nie pamiętam w którym miejscu się dokładnie zaczynała ale miała się łączyć z obecną drogą w okolicach stacji benzynowej na Rudzach

  2. Spadło parę centymetrów śniegu i już afera. Wieli z was w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych bałoby się wyjrzeć przez okno, a co dopiero jechać samochodem. Przestańcie narzekać, że w zimie jest śnieg, a w lecie słońce mocno grzeje.

  3. Ale pierniczycie. Pięć centymetrów świeżego puchu, który natychmiast został rozjeżdżony, temperatura dodatnia. To co niby trzeba odśnieżać?

  4. Nowe drogi robią a odśnieżać nie ma komu w tym Oświęcimiu gdzie są służby kto odpowiada za to !

Send this to a friend