Informacje

Koleje Małopolskie ruszają z kluczowymi przeglądami taboru. Chodzi o bezpieczeństwo pasażerów

Estimated reading time: 6 minut

Koleje Małopolskie rozpoczynają przeglądy P4 i przygotowują się do P5. To wieloletni proces utrzymania taboru i inwestycje w nowe pociągi dla pasażerów.

Koleje Małopolskie rozpoczynają przeglądy P4 i przygotowują kolejne inwestycje taborowe

Spółka Koleje Małopolskie sp. z o.o. rozpoczęła kolejny etap utrzymania technicznego posiadanego taboru. Wraz z podpisaniem umowy z firmą Public Transport Service sp. z o.o. uruchomiono przeglądy wyższego rzędu P4. Równolegle prowadzone jest postępowanie dotyczące jeszcze bardziej zaawansowanych przeglądów P5.

Przeglądy P4 i P5 to niezbędny, wieloletni i kosztowny proces, którego celem jest utrzymanie wysokiej jakości usług oraz zapewnienie pełnego bezpieczeństwa zarówno pasażerom, jak i pracownikom kolei. Każda jednostka taborowa na określonym etapie eksploatacji musi zostać czasowo wyłączona z ruchu i poddana szczegółowej kontroli oraz modernizacji.

Bezpieczeństwo pasażerów i ciągłość kursów priorytetem przewoźnika

Koleje Małopolskie przygotowywały się do tego etapu od wielu miesięcy. Właśnie z myślą o zachowaniu ciągłości połączeń w ubiegłym roku zakupiono zmodernizowane pojazdy EN57AL, które będą obsługiwać połączenia w czasie, gdy inne składy będą przechodziły przeglądy techniczne.

To jednak nie koniec inwestycji. W 2024 roku Koleje Małopolskie, wspólnie z Województwem Małopolskim, podpisały umowę ramową na zakup 25 nowych pojazdów kolejowych. Pierwsze sześć nowoczesnych jednostek ma zostać dostarczonych już w połowie 2026 roku.

Przewoźnik podkreśla, że wszystkie działania realizowane są z myślą o pasażerach – tak, aby mimo prowadzonych prac technicznych utrzymać stabilność rozkładu jazdy i wysoki standard podróży. Koleje Małopolskie dziękują podróżnym za zaufanie i zapraszają do dalszego korzystania z regionalnych połączeń kolejowych.

Strona główna » Archiwum » Koleje Małopolskie ruszają z kluczowymi przeglądami taboru. Chodzi o bezpieczeństwo pasażerów
Poprzedni artykułNastępny artykuł

13 komentarzy

  1. A co mnie Tusk obchodzi? Z resztą ten przynajmniej kominy malował w spółdzielni studenckiej.Zatem umie się asekurować bo to praca na wysokości była. A pan Włoszek co?

  2. Czy sugerujesz, że nominaci koalicji XIII grudnia są nieuczciwi? Że Krzysiu Klęczar ciągnąc łebków z Kęt do Krakowa wybrał tych mniej uczciwych?

  3. Włoszek jest historykiem i nie ma pojęcia o prawdziwym życiu. Uczciwi ludzie pracują , tworzą , wychowują dzieci , jakoś ciągną to życie. Panu Włoszkowi wystarczy garśc trytytek do mocowania banerów wyborczych czy tych teraz , szkalujących. Taki jest jego wkład w PKB naszego kraju. .

  4. Tak, interesuje mnie ile zarabiali pisowscy aparatczycy jako „doradcy” na fikcyjnych posadkach, przytuleni do różnych spółek skarbu państwa. Niektórzy nawet nie pojawiali się w pracy, tylko z satysfakcją spoglądali na przelewy na konto po 20, 30 czy 40 tysięcy miesięcznie.

    Poza takimi oczywistymi przekrętami mieliśmy za pis-u też patologie innego rodzaju: ludzi zupełnie bez kompetencji na stołkach prezesów, dyrektorów, członków zarządu i rad nadzorczych. Pół biedy, jeśli świadomi swoich ograniczeń podpisywali tylko papiery, które przynosili im podwładni. Gorzej, gdy chcieli samodzielnie podejmować jakieś decyzje. Wtedy najczęściej kończyło się to widowiskowymi katastrofami, jak w lotnisku w Radomiu i stratami idącymi w dziesiątki lub setki milionów złotych. Najgorsze jest to, że bez względu ile publicznych pieniędzy zmarnowali, włos im z głowy nie spadł, co najwyżej przenoszono ich na inny stołek i zostawali dyrektorami w kolejnych spółkach.

    Ciekawi was pewnie czy Włoszek był tego wszystkiego prezesem bo znał się na hotelarstwie, gastronomii, odlewach hutniczych, telewizji, lotniskach i pociągach? Nie musiał. Wystarczy, że znał Beatę Szydło.

  5. @ a na wigilii też będziesz zaglądać rodzinie w talerze — tak jak pytasz, kto ile zarabia?

  6. Proste pisiorze pytanie: od lat Włoszek prezentuje swój standardowy uśmieszek na fotkach towarzyszących obietnicom zbudowania w Oświęcimiu zakładu serwisowego Kolei Małopolskich. Tymczasem, poza zburzeniem baraku przy bocznicy naprzeciwko Dobromira – nic się nie dzieje. Nie denerwują cię takie puste autoreklamiarskie teksty? Ileż to można. Co tydzień mamy tu zdjęcie Włoszka, na przykład:
    – jak uruchamia dowozowe linie autobusowe (wożące powietrze)
    – jak kupuje bezsensowne autobusy wodorowe (po 6 milionów sztuka)
    – jak kupuje przedpotopowe pociągi elektryczne z czasów prl-u.
    I tak dalej, dalej, dalej.
    Co do wybitnych zdolności menadżerskich Włoszka: miałeś okazję być na lotnisku w Balicach, gdzie Włoszek przez wiele lat za pis-u dyrektorował? Jak oceniasz warunki w których pasażerowie zmuszeni są oczekiwać na samolot? Ciasnota, duchota, (niski sufit, słaba wentylacja) tłumy przewalają się po wąskich korytarzach lub stoją przed gejtami w małych klitkach. To moim zdaniem najgorsze lotnisko w Polsce, przynajmniej spośród tych, w których byłem (Pyrzowice, Okęcie, Modlin, Gdańsk, Wrocław). Nie mówiąc już o starym systemie ILS, przez co lotnisko jest ciągle zamykane w razie każdej poważniejszej mgły.

    Nie znalazłem ile teraz zarabia jaśnie oświecony prezes Włoszek (tak dobrze?), ale poprzednio gdy był jeszcze w „dwuosobowym zarządzie krakowskiego lotniska w Balicach, którego roczny koszt utrzymania to milion 400 tys.zł i w którym zasiada Radosław Włoszek. „To też kolega Beaty Szydło, wiele razy słyszałem jak mówił, że Beata mu krzywdy nie zrobi. Jest w zarządzie 8 lat. To ile milionów przytulił? 5? 6?”.

  7. dobrze że to nie włoszek osobiście naprawia pociąg bo bałbym się do takiego wsiąść

  8. A jak tam idzie budowa zaplecza remontowego dla Kolei Małopolskich? Mury pną się do góry. Już za chwilę, już za momencik będzie wielkie otwarcie. Włoszek Gibas rękę poda. Nie chce podać? A to szkoda.

  9. Czy wiecie, że TVN najprawdopodobniej będzie w rękach Larrego Ellisona (konkretnie jego syna), bardzo pro-izraelskiego żyda, który na swojej prywatnej wyspie na Hawajach często gości Benjamina Netanyahu i który jest największym darczyńcą IDF (armii Izraela)?

    To już wiecie👍🏻

  10. Włoszek informuje nas, że po zakupie archaicznych kibli będą sprawdzać, czy aby się nie rozlatują.
    Brawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend