W Oświęcimiu planowana jest przebudowa odcinka DK 44 od ronda Castorama do ronda Telki. Projekt ma powstać do 2027 roku i usprawnić ruch po otwarciu obwodnicy.

Plany przebudowy DK 44 w Oświęcimiu – odpowiedź na rosnące potrzeby komunikacyjne
W Oświęcimiu odbyło się spotkanie dotyczące przebudowy drogi krajowej nr 44 na odcinku od ronda kończącego południową obwodnicę miasta do ronda im. Andrzeja Telki. Inwestycja uznawana jest za kluczową w kontekście zaplanowanego na przyszły rok otwarcia południowej obwodnicy Oświęcimia, która kończy się w rejonie Castoramy i ma pełnić funkcję głównej arterii w regionie.
Nowo powstająca obwodnica to droga dwupasmowa o wysokim standardzie. W przeciwieństwie do niej, istniejący odcinek DK 44 nie jest przystosowany do zwiększonego natężenia ruchu, które pojawi się po oddaniu inwestycji do użytku. Szczególnie newralgicznym punktem będzie rondo im. Andrzeja Telki – skrzyżowanie obsługujące ruch z różnych kierunków: Chrzanowa (północ), Zatora (wschód), centrum Oświęcimia (zachód) oraz Tychów i Kęt (południe).
Rondo już teraz jest przeciążone, a prognozy przewidują dalszy wzrost natężenia ruchu. W związku z tym planowana przebudowa blisko 2-kilometrowego odcinka drogi ma na celu dostosowanie infrastruktury do nowych realiów transportowych.
Ustalono, że rozpoczną się prace nad przygotowaniem projektu technicznego. Dokumentacja ma powstać przy współudziale finansowym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz lokalnych samorządów. Plan zakłada, że projekt wraz z pozwoleniem na budowę będzie gotowy do końca 2027 roku. Następnie możliwa będzie realizacja inwestycji przez GDDKiA.
Spotkanie zgromadziło przedstawicieli administracji rządowej, samorządowej oraz GDDKiA. Ustalony tok postępowania może otworzyć drogę do przedłużenia południowej obwodnicy i znaczącej poprawy płynności ruchu drogowego w Oświęcimiu.
Podobno pisiorek zarabia na trollowaniu po 5 tysięcy tygodniowo? Podobno, podobno, podobno …
Podobno Dyzma Albert to damski bokser?
Mowa jest tutaj o rondzie na DK44 przy Orlenie ,lecz problem zaczyna się znacznie wcześniej. Skrzyżowanie z ul.
Grojecką [wąskie gardło] i skrzyżowanie na Porębę gdzie aż się prosiło o rondo ,ale Albercik zadecydował inaczej.
A no sorki, spojrzałem na mapę i zwracam honor
Obwodnicę buduje się o to, by wyprowadzić ruch z centrum. Dlaczego więc miałby wzrosnąć ruch na tym rondzie?
Oświęcim jak dotychczas nie ma żadnej obwodnicy. Każda droga mieniąca się obwodnicą albo konczy sie w mieście, albo zaczyna.
Planiści nie byli przygotowani na budowę obwodnicy? Najlepiej dwa razy wydać kasę.
ja mam wątpliwości czy te procedury muszą trwać tak długo?
Przecież niedawno było przebudowywane…
„@” dobra wiadomość to będzie to wtedy – kiedy ty przez małą literę zajmiesz się czym innym!
To jest bardzo dobra wiadomość!