Budowa drogi ekspresowej S1 w rejonie Oświęcimia wkracza w decydującą fazę. W III kwartale 2025 roku planowane jest otwarcie kluczowego odcinka między Oświęcimiem a Dankowicami, o długości 15,8 km. Zaawansowanie prac przekroczyło już 93%, a w zakresie robót mostowych osiągnęło 97% .
Most na Wiśle – imponująca konstrukcja
Jednym z najważniejszych elementów tej inwestycji jest nowy most nad Wisłą, o długości 250 metrów. Wraz z estakadą ES-29 (540 m) oraz wiaduktem kolejowym stanowi część 18 obiektów inżynieryjnych powstających na tym odcinku . Konstrukcja mostu została ukończona na początku wiosny 2025 roku
Kolejne etapy budowy S1
Po otwarciu odcinka Oświęcim–Dankowice, planowane jest oddanie do użytku fragmentu Dankowice–Bielsko-Biała Hałcnów (11,9 km) w IV kwartale 2025 roku . Również w IV kwartale 2025 roku przewidziane jest udostępnienie jednej jezdni na odcinku Bieruń–Oświęcim. Pełne zakończenie prac na trasie Mysłowice–Oświęcim planowane jest na 2026 rok.
Znaczenie inwestycji dla regionu
Nowa trasa S1 znacząco poprawi komunikację w regionie, odciążając lokalne drogi i skracając czas przejazdu między kluczowymi miastami. Dla mieszkańców Oświęcimia oznacza to łatwiejszy dostęp do Bielska-Białej i Katowic, a także zwiększenie bezpieczeństwa na drogach
Zachęcamy do śledzenia postępów prac i korzystania z nowych odcinków drogi ekspresowej S1, które wkrótce zostaną oddane do użytku.
Wszystko zmienią w Oświęcimiu że aż jezioro wyschło !!!
Małpa przeczytaj sobie tytuł artykułu, a propos tego, że na moście na Sole nic się nie dzieje. Widać priorytet Oświęcimia jest na końcu. Ten most odkorkował by most Jagielloński. Ale widać na spotkaniu Chwierur-Budimex tak uzgodniono.
Droga Oświęcim -Brzeszcze będzie zakorkowana bo jest bliżej do np Bielska niż przez węzeł „Oświęcim” w Bojszowach.
„Na moście na Sole nic się nie dzieje.” – ponieważ most na Sole ma być otwarty dopiero na końcu, razem z tunelem pod torami kolejowymi w 2026 roku.
Brawo Pan Prezydent Janusz Chwierut
Po wyborach terminy zostaną przewrócone do właściwych. Na moście na Sole nic się nie dzieje.Przynajmniej od strony Kamieńca.
Czy nowy most będzie się nazywał Andegawenski? Tak żeby pasowal do pozostałych dwóch na cześć dynastii panujących w Polsce
„ Nowy most na Wiśle i pierwszy odcinek S1 zmienią wszystko dla Oświęcimia”
Co w sensie „wszystko”? Proszę autora o rozwinięcie zdania.
Asfalt zmieni kolor? Dostanę podwyżkę i nowe mieszkanie w Osw? Zmieni się prezydent? Solą obróci swój bieg?
Widać, że robotnicy zostali rzuceni na inny odcinek. Most na sole mógłby być już dawno skończony i otwarty.