Informacje

Małopolska inwestuje ponad 130 mln zł z Funduszy Europejskich: zdrowie, transport i ścieżki rowerowe

Zarząd Województwa Małopolskiego zdecydował o dofinansowaniu 5 projektów z zakresu ochrony zdrowia w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Łączna kwota przyznanego wsparcia to 5,6 mln zł. Dodatkowo ogłoszono dwa nowe nabory na inwestycje transportowe o wartości blisko 90 mln zł. Wsparcie otrzymają również działania związane z rehabilitacją i sukcesją w firmach.

Zarząd Województwa Małopolskiego
Zarząd Województwa Małopolskiego

5,6 mln zł na opiekę długoterminową, paliatywną i hospicyjną

W ramach programu FEM 2021-2027 dofinansowanie otrzymały placówki świadczące opiekę długoterminową i paliatywną. Dzięki tym środkom zakupiony zostanie nowoczesny sprzęt medyczny, zmodernizowane zostaną pomieszczenia, a także zwiększy się wsparcie dla pielęgniarek.

Dofinansowanie otrzymali:

  • MEDI Kompleks Sp. z o.o. – 1 883 239,87 zł

  • Ośrodek Zdrowia w Moszczenicy Sp. z o.o. – 525 628,20 zł

  • SPZOZ w Brzesku – 712 118,87 zł

  • NZOZ „Siloe” w Olkuszu i Krakowie – 1 784 835,06 zł

  • NZOZ Przychodnia Rodzinna Dunal – 683 374,85 zł

— Zatwierdziliśmy dofinansowanie kilku ważnych projektów z obszaru zdrowia. Ponadto ogłosiliśmy nowe nabory na inwestycje transportowe o wartości blisko 90 mln zł — mówi marszałek Łukasz Smółka.

Nowy nabór: blisko 70 mln zł na drogi wojewódzkie

Od 17 kwietnia do 31 lipca 2025 roku trwa nabór wniosków w ramach działania 4.1 „Drogi regionalne”. Dofinansowanie można uzyskać na budowę i przebudowę dróg wojewódzkich, w tym także obiektów inżynieryjnych, ścieżek rowerowych i chodników.

Kwota alokacji: 68 622 815,35 zł

20 mln zł na ścieżki rowerowe w Małopolsce Zachodniej

W ramach priorytetu 8 FEM ogłoszono nabór projektów na budowę i modernizację ścieżek rowerowych w powiatach: chrzanowskim, olkuskim, oświęcimskim i wadowickim. Nabór potrwa do 30 grudnia 2025 roku.

Kwota alokacji: 20 638 778,05 zł

W ramach projektu wspierane będą:

  • budowa i wyznaczanie ścieżek rowerowych, pasów i śluz rowerowych,

  • tworzenie parkingów rowerowych, wiat i stacji naprawczych,

  • budowa kładek pieszo-rowerowych.

14 mln zł na inwestycje w rehabilitację

Zarząd Województwa przeznaczył ponad 14 mln zł z PFRON na dofinansowanie robót budowlanych w obiektach rehabilitacyjnych. Wsparcie pozwoli dostosować infrastrukturę do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

— To kolejny krok w stronę poprawy dostępności usług i infrastruktury w regionie — podkreśla marszałek Smółka.

Małopolska Sieć Sukcesorów – inwestycja w przyszłość lokalnych firm

Rozstrzygnięto również konkurs „Małopolska Sieć Sukcesorów”. Przyznano 350 tys. zł na 7 projektów wspierających edukację sukcesyjną i transfer międzypokoleniowy w firmach.

— To konkretna inwestycja w rozwój kompetencji sukcesyjnych przedsiębiorców z naszego regionu — zaznacza marszałek.

Poprzedni artykułNastępny artykuł

12 komentarzy

  1. Przestań tu smrodzić przez dwie zmiany. Weź się w tym urzędzie do roboty w końcu.

  2. „Co od niecałych 2 lat macie z tymi ścieżkami rowerowym?” – po prostu radni pis nie są w stanie niczego mądrego wymyślić, więc czepili się ścieżek, których i tak w Oświęcimiu jest mnóstwo.

  3. Ważna sprawa trzeba zrobić „ścieżki rowerowe” – tylko pytanie czy ludzi będzie stać na kupno dobrego roweru . Dobrze im się mówi jak zarabiają po 10 – 12 tysięcy i więcej siedząc za stołkami i dzieląc pieniądze . Pierwsze miejsce pensje, zarobki ludzi a potem można lotniska robić dla prywatnych helikopterów Co od niecałych 2 lat macie z tymi ścieżkami rowerowymi czy to jest jakiś wirus, przeziębienie, moda czy Polska ma za dużo betonu…….kto teraz rządzi tą Polską ?

  4. „Jeśli chodzi o transport, kupią od niemców autobusy elektryczne, czyli kasa wróci do swoich.” – takie sobie głupie pisiorkowe pierniczenie, ble, ble.

    Nobina, czołowy operator transportu publicznego w Szwecji, zdecydował się na zakup 88 autobusów elektrycznych Solaris dla swoich oddziałów obsługujących trzy regiony: Skåne, Värmland i Malmö. Zamówienia obejmują dwa modele: przegubowe Urbino 18 electric oraz Urbino 15 LE electric.

    Polska stała się największym eksporterem autobusów elektrycznych w UE. Wyprzedziliśmy Belgię, która odpowiada za 36 proc. unijnego eksportu. Dużo mniejsze znaczenie miały Czechy (7 proc.), Niemcy (4 proc.) oraz Holandia (niespełna 2 proc.).

  5. A ja myślałem, że będą kupować polska Izerę produkowaną w Jaworznie.

  6. Jeśli chodzi o transport, kupią od niemców autobusy elektryczne, czyli kasa wróci do swoich.

  7. …Szkoda że nie pojawiło się zadanie : „Poprawa infrastruktury szkolnej” …można byłoby aplikować i za te pieniądze poprawić boiska zewnętrzne w szkołach a może nawet wybudować hale przy SP 2 , tam trenują siatkarki i koszykarze z sukcesami ….na sali niepelnowymiarowej . Może w następnej transzy 😀👋

  8. Inwestycja w zdrowie będzie polegała na wylaniu kilkudziesięciu gruch cementu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Send this to a friend