Informacje

VR i kasyno: perspektywy wirtualnej rzeczywistości

Rzeczywistość wirtualna (VR) to coraz popularniejsza technologia wykorzystywana w różnych formach rozrywki, od gier wideo po hazard online. Wielu uważa, że ​​ta technologia nie jest zjawiskiem przejściowym, ale trendem, który pozostanie z nami na bardzo długo. W tym artykule porozmawiamy o perspektywach nowego technologicznego kierunku w branży kasyno online.

Wirtualna rzeczywistość teraz: co już oferuje nam kasyno

 Już pierwsze implementacje VR w grach hazardowych pokazują szerokie możliwości przeniesienia immersji na nowy poziom – pełnego “zanurzenia” w świecie hazardu doświadczymy w nowoczesnych platformach internetowych, takich jak https://boaboa.com/pl/. To zupełnie nowe przeżycie, jednocześnie bardzo dalekie od tradycyjnej rozgrywki i bardzo do niej podobne. VR pozwala grać nie tylko w pojedyncze gry, ale w całe kasyna z szeroką gamą dostępnej rozrywki.

 Zalety wirtualnej rzeczywistości są nie do przecenienia – zaliczyć do nich należy interaktywną komunikację z innymi uczestnikami, immersję, zaangażowanie i pełną symulację rozgrywki. Mniej oczywistą, ale niezwykle istotną zaletą jest to, że gracz nie musi nigdzie jechać, aby dostać się do słynnych kasyn w Las Vegas czy Hong Kongu. To nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale też ważna kwestia bezpieczeństwa w czasie pandemii.

Ograniczenia wirtualnej rzeczywistości w kasynach online

 Istnieją również pewne przeszkody, które branża musi pokonać. Na przykład spora cena sprzętu niezbędnego do gry i wysokie koszty tworzenia wirtualnych aplikacji. Cena urządzeń rzeczywistości wirtualnej jest nadal poza zasięgiem większości odbiorców. Na przykład zakup okularów Oculus Rift będzie kosztował około 2000 zł, a kask PlayStation VR kosztuje ok. 1000 zł.

 Jednak cena samego urządzenia nie jest jedynym czynnikiem, który ogranicza szerokie zastosowanie tego sprzętu w branży hazardowej i grach online. Łączny koszt wszystkich urządzeń i oprogramowania wymaganych do stworzenia kompleksowego doświadczenia VR jest bardzo wysoki. Kwestia ta jest szczególnie dotkliwa w kontekście powszechnego wykorzystania technologii.

Tworzenie idealnego doświadczenia

 Tworzenie i rozwijanie doświadczenia VR zarówno dla gier wideo, jak i kasyn online, wymaga przemyślanej i jasnej strategii. Wrażenia z gry gracza będą negatywne, a nawet nieprzyjemne fizycznie w przypadku stworzenia wirtualnego świata o nieodpowiedniej jakości.

 Istnieje nawet tak zwana „choroba wirtualnej rzeczywistości”, czyli cyberchoroba. Użytkownik zaczyna odczuwać dyskomfort podobny do choroby morskiej lub choroby lokomocyjnej. Najczęstsze objawy to bóle głowy, nudności, wymioty, pocenie się, osłabienie, senność i ogólny dyskomfort. Ponieważ wirtualne doświadczenie obejmuje całkowite zanurzenie na wszystkich poziomach percepcji, w przypadku słabej jakości oprogramowania lub sprzętu wrażenie z gry będzie mocno negatywne, co przełoży się na złą reputację całego serwisu.

Gracze tęsknią za lepszymi wrażeniami z gry

 Mimo wszelkich przeszkód, zwolennicy technologii VR wierzą, że jest dla niej miejsce w każdym domu Eksperci uważają, że wszystkie aspekty hazardu online, od obsługi klienta po rozgrywkę, można znacznie poprawić dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości. Ma potencjał stać się narzędziem, dzięki któremu ludzie będą bardziej masowo grać w kasyna online. Aby to zrobić, konieczne jest maksymalne ulepszenie technologii i obniżenie kosztów sprzętu.

VR wyprzedzi telewizję za mniej niż 10 lat

 Eksperci uważają, że rynek wirtualnej rzeczywistości pod względem rocznych zysków wyprzedzi rynek telewizyjny do 2025 roku. Według ich wyliczeń, jeśli rozwój technologii będzie przebiegał w tym samym tempie, to za 10 lat rynek VR przyniesie 110 miliardów dolarów, a telewizja tylko 99 miliardów.  Czy sukces wirtualnej rzeczywistości w grach zagwarantuje im stałe miejsce w branży hazardowej? Czas pokaże. Jednak jedno można dziś powiedzieć z całą pewnością: popyt na hazard VR nieustannie rośnie.

art. partnerski

Poprzedni artykułNastępny artykuł
Send this to a friend