Pozycjonowanie stało się jedną z najlepszych form promowania internetowego. Poprawnie wykonane, może naprawdę zdziałać cuda i przynosić zyski przez długi czas. Zanim jednak zdecydujemy się na pozycjonowanie na własną rękę, warto dowiedzieć się, jakie jego metody są najskuteczniejsze, które działania są opłacalne, a na które nie warto poświęcać czasu. To właśnie od dobrego pozycjonowania może zależeć sukces naszej firmy, dlatego dobrze jest się do niego porządnie przygotować.
Działania związane ze stroną internetową
Mówiąc o pozycjonowaniu strony www, przede wszystkim należy skupić się na działaniach wewnętrznych. Co to oznacza? Z całą pewnością warto zwrócić uwagę na optymalizację kodu pod względem tytułów stron, nagłówków, ale i fraz i słów kluczowych. Tytuł strony to jeden z najważniejszych czynników – nie powinien on przekraczać 70 znaków. Jeśli natomiast chodzi o nagłówki, warto zachować odpowiednią ich hierarchię H1-H6.
Wartościowy content
Kolejnym bardzo ważnym elementem w pozycjonowaniu strony jest wartościowy content. To właśnie treść witryny w dużej mierze ma wpływ na to, na której pozycji będzie się ona pokazywać w wyszukiwaniach. Najważniejszą jednak zasadą związaną z contentem to brak duplikatów wewnętrznych i zewnętrznych.
Optymalizacja tagów i metadanych
To właśnie metadane, składające się z meta title i meta description (tytuł i meta opis) wyświetlają się w wyszukiwarce w wynikach organicznych. Warto zawrzeć w nich słowa kluczowe, które mogą zachęcić internautów do odwiedzenia naszej strony.
Linkowanie wewnętrzne
Adresy URL to kolejna ważna kwestia. Podobnie jak w metadanych, dobrze zawrzeć w nich słowa kluczowe powiązane z treścią strony. Właściwa struktura odnośników wewnętrznych sprawi, że strona www będzie łatwiejsza do indeksowania przez roboty Google, a przy okazji ułatwi internautom poruszanie się po witrynie.
Działania zewnętrzne
W pozycjonowaniu strony bardzo ważne są także działania zewnętrzne. Przede wszystkim warto wspomnieć o tzw. wpisach gościnnych. Są to własne artykuły, zawierające frazy kluczowe umieszczane na określonych, dobranych tematycznie stronach www. W ten sposób nie tylko tekst dociera do większej liczby odbiorców, ale przede wszystkim zyskujemy wartościowy link zwrotny pochodzący od bardziej popularnej strony.
Media społecznościowe
Media społecznościowe to obecnie jeden z najbardziej rozwijających się kanałów informacyjnych. Dlaczego by tego nie wykorzystać? To właśnie przez social media pojawia się możliwość dotarcia do znacznie większej grup odbiorców. Ponadto, przydatne może okazać się publikowanie odnośników pochodzących ze strony www oraz zdobywanie kolejnych linków.
Responsywna strona www
W obecnych czasach mało kto potrafi sobie wyobrazić życie bez smartfona. Warto więc zainwestować w responsywny szablon strony, który dostosowuje jej rozdzielczość do urządzenia, z którego korzystamy. Nie bez przyczyny jest to tak istotne – Google oficjalnie potwierdziło, że będzie brało pod uwagę wsparcie dla urządzeń mobilnych jako czynnik rankingowy.
Własne zaplecze
Ostatnim omawianym elementem będzie własne zaplecze. Jest to dodatkowa strona lub cała jej sieć, którą tworzy się, by zwiększyć potencjał pozycjonowania danych, a więc na potrzeby linkowania do stron klienta. Metodę tę zazwyczaj wykorzystuje się gdy dany serwis wykorzystał już wszelkie możliwości pozyskiwania wartościowych linków z źródeł zewnętrznych.
art. powstawał we współpracy z klientem