Przypomnijmy, inwestorem drogi ekspresowej S1 od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok” w Bielsku-Białej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Katowicach. GDDKiA uzyskała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wg wariantu E, wydaną 30 czerwca 2016 r. przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach. Natomiast od listopada 2017 roku trwają prace nad opracowaniem Koncepcji Programowej dla wariantu E, które realizuje firma zewnętrzna Multiconsult Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Na tym etapie prac, opracowanie Koncepcji Programowej ma na celu m.in. analizę i prognozę ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, opracowania ekonomiczno-finansowe, organizację i bezpieczeństwo ruchu oraz analizę wielokryterialną. Wykonawca Koncepcji Programowej wykona także kompleksowe rozpoznanie geologiczne, w tym m.in. opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentacje geologiczno–inżynierską, dokumentację badań podłoża gruntowego.
– Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Pozwoli na podjęcie decyzji ws. docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji. – informuje GDDKiA oddział Katowice.
Na bazie wykonywanej obecnie Koncepcji Programowej, w I kwartale 2019 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj”. Wariant E drogi ekspresowej S1 przewiduje budowę jezdni w przekroju 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) i dopuszczalnym obciążeniu 11,5 t/oś. Powstanie 8 węzłów „Kosztowy II”, „Lędziny”, „Bieruń”, „Oświęcim”, „Wola”, „Brzeszcze”, „Stara Wieś” i „Suchy Potok”. Kierowcy podróżujący tym odcinkiem będą mogli korzystać z 4 miejsc obsługi podróżnych (MOP).
– W zakresie podziału przedmiotowego zadania na odcinki realizacyjne, planowany jest podział inwestycji na 4 do 5 odcinków realizacyjnych. W chwili obecnej przewiduje się, że obwodnica Oświęcimia będzie stanowiła jeden z osobnych odcinków realizacyjnych. W ramach tego odcinka będzie wybudowany most na Sole. Należy podkreślić, że na dzień dzisiejszy planuje się rozpoczęcie procedury przetargowej na roboty budowlane, każdego z odcinków realizacyjnych w tym samym okresie, tj. w I kwartale 2019 r. – informuje GDDKiA o. Katowice.
Odcinek o długości prawie 40 km i ma być realizowany w latach 2019-2023. Koszt inwestycji to ok. 3,5 mld. złotych. W ramach tego zadania planowana jest zmiana dotychczasowego przebiegu DK44 i powiązanie jej z drogą S1 w sposób zapewniający obejście miejscowości Bieruń i Oświęcim.
red.
Witam. Ten wariant drogi S1 jest robiony pod lobby górnicze w Brzeszczach , jest wariantem politycznym ,anie praktycznym.Wariant który nie podobał się ZZ kopalni BRZESZCZE tworzyłby obwodnicę Brzeszcz. Droga Brzeszcze- Oświęcim będzie zapchana samochodami. Dla mieszkańców Oświęcimia to o 4,5 km dłuższy dojazd do S1. Zamiast wjeżdżać na S1 na Pławach to dopiero wjazd będzie pod Jedliną. Ten kto będzie chciał jechać np Bielska lub Pszczyny w wiekszości wybierze przejazd przez Brzeszcze. Życzę szerokości. POZDRO ZIOM Z BRZESZCZ
Rozpoczęcie prac maksymalnie optymistycznie w 2021 roku, realnie w 2013 roku, Na razie rzeczy najważniejszej, decyzji środowiskowej – nadal nie ma. Jest w dodatku jakaś batalia o ujęcie wody pitnej w Dankowicach. Redakcjo: nie powtarzajcie przedwyborczych bzdur..
Roboty bez ważnej decyzji środowiskowej!? Co tu jest grane?
Chińczycy też budowali autostrady w Polsce, też mieli piękny Koparki, i co wyszło ?
Jak nie zobaczę pierwszej koparki i pierwszego spychacza – nie uwierzę. Było już tyle bombastycznych zapowiedzi i co? I nico.