
To już ostatnia prosta przed oddaniem do użytku tej kluczowej z punktu widzenia kierowców i mieszkańców inwestycji w Małopolsce Zachodniej. Takich placów budowy mamy w regionie zdecydowanie więcej. Właściwie w każdej części województwa prowadzimy ogromne inwestycje drogowe. Transport drogowy i kolejowy jest priorytetem dla rozwoju naszego województwa
– mówi marszałek Jacek Krupa.
Nowa obwodnica Oświęcimia, która m.in. wyprowadzi znaczną część ruchu tranzytowego z miasta to prawie 5 km trasy łączącej drogę krajową nr 44 z drogą wojewódzką 933. Południową granicę inwestycji wyznaczy rondo przy ul. Fabrycznej (DK 44), Chemików i Olszewskiego w Oświęcimiu, a północną ul. Krakowska w Chełmku (DW 933). Dzięki tej inwestycji zmniejszą się korki w centrum miasta, a połączenie Oświęcimia z Krakowem i aglomeracją śląską będzie zdecydowanie łatwiejsze.
Całkowity koszt budowy to 95,5 mln zł. 85 proc. kosztów pokryją środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Obwodnica ma być gotowa do końca 2017 r.
UMWM
W odcinek drogi Śniadeckiego przyległy do 80 letnich kamienic, został przekierowany z ul. Tysiąclecia przez Starostę cały transport wielotonowy; przed dziesiątki laty cięźki transport został był wycofany z tego odcinka drogi ze względu na starą substancję mieszkaniową; teraz od kilku już lat a przez ostatnie lata drastycznie zwiększył się ruch komunikacji publicznej przy tych kamienicach, w wyniku tych działań w kamienicach odczuwalne są wstrząsy i tąpnięcia, którym towarzyszą odgłosy trzasków w stropach i ścianach, które zwyczajnie pękają; oczekujemy od Starosty na zmianę organizacji ruchu w najstarszej środkowej części Osiedla Chemików; w wyniku budowy i przebudowy dróg w Osiedlu Chemików nastąpiły szkodliwe przeobraźenia w infrastrukturze i zabudowie, które doprowadzą w krótkim czasie do katastrofy budowlanej 80 letnich kamienic przy ul. Sniadeckiego w Oświęcimiu ?
A ulica chodniki?
Masz rację ale co zrobić zamiast się rozwijać to niektórzy narzekają i się zwijają – bo może za szybko zaczynają ?
A kto ty jesteś? Hanys z Bierunia? A ta twoja Warszawska, z dziesiątkami głupich wysepek i znaków pośrodku może ci się podoba?
Na filmie 0:53 widać rondo w szczerym polu, do którego prowadzą z dwóch stron nowej obwodnicy jakieś polne dróżki. Pewnie architekt dostał zlecenie, wziął mapy i zdjęcie lotnicze, gdzie widać ślad jakiejś drogi. Aaaa, to tam będzie skrzyżowanie! I zaprojektował rondo. Tylko że tam przejeżdżać będzie pięć razy w roku traktorem właściciel łąki naprzeciwko! Natomiast kilkanaście tysięcy kierowców dziennie będzie tam hamować, zatrzymywać się i dodawać gazu. Spalone zostaną dziesiątki ton benzyny, ludzie przejeżdżający tamtędy codziennie stracą godziny w skali roku. Dlatego, że architekt był niezorientowany, że nie chciało mu się ruszyć tyłka, aby zobaczyć to miejsce, że nikt z powiatu i miasta nie sprawdził i nie zauważył. Tak to jest, jak się wydaje nieswoje pieniądze (a zwłaszcza unijne).
Przypomina mi się kretyńska superzatoczka autobusowa na Słowackiego w kształcie peronu, która praktycznie zablokowała zjazd z ronda na Olszewskiego. Trzeba było ją potem rozwalać i budować na nowo. Kosztowało to ze sto tysięcy? Więcej? Czy ktoś za to został ukarany, obojętnie jak, naganą, obcięciem premii, wywaleniem z roboty? Zakładam, że jak zwykle – nie.
Tylko narzekać potraficie polaczki.
Sugeruję Szanownej Redakcji zrobienie kroniki wydarzeń z remontu 450 metrów ulicy Św. Barbary w Oświęcimiu. Będzie to sentymentalna podróż w czasie, bo pokonując obecnie z trudem ulicę, przypominają się fragmenty z „Alternatywy 4” czy dawny wyjazd na Ukrainę. Ulicę zamknięto chyba 1 czerwca i pod koniec roku zapewne nastąpi przyśpieszenie. Panowie inspektorzy miejscy i powiatowi nie chcą widzieć, że w obecnym stanie ulica ze względu bezpieczeństwa powinna być zamknięta zarówno dla pieszych jak i pojazdów. Od strony ulicy Jagiełły jest informacja dla pieszych o przejściu z prawej strony na lewą, a na drugiem końcu identyczna informacja, co wzajemnie się wyklucza. Uogólniając jest to przykład bałaganu i trudnego do zauważenia postępu prac.
Oczywiście starosta i prezydent tylko jeżdżą na most, aby się fotografować. My mamy tylko płacić duze podatki i siedzieć cicho.
Dokladnie tak w pierwszej kolejnosci powinna byc zrobiona i oddana do uzytku ul chemikow a zwlaszcza to skrzyzowanie przy multimedzie tam juz nie idzie przejechac dziury sa takie ze szkoda gadac moze tam nagracie reportaz jak wyglada wlasnie to skrzyzowanie i sie pochwwalicie ??? poza tym jestem ciekaw po co to rondo tam w bobrku w srodku lasu choddzi mi o to drugie rondo juz tam gdzies w wiosce nie na glownej drodze, z tego co widac tam te boczne drogi nie ida nigdzie to jakies gruntowe sciezki sa
I rozkopana od samego początku ulica chemików w aglomeracji miasta jeszcze nie zrobiona , a takie drogi robimy w pierwszej kolejności bo w polu można się bawić