Informacje

POWIAT. Już za kilka miesięcy pojedziemy nową obwodnicą Oświęcimia

Oświęcimska obwodnica rośnie w oczach w imponującym tempie. W połowie ubiegłego roku na placu budowy symbolicznie wbito pierwszą łopatę, a już dziś teren, na którym powstaje, zmienił się nie do poznania. To właśnie tu drogowcy finalizują budowę nowoczesnego mostu nad Wisłą, wiaduktu oraz sporego odcinka drogi. Postęp prac przy budowie tej ważnej dla Małopolski Zachodniej drogi ocenił marszałek Jacek Krupa. Pierwsi kierowcy nową trasą pojadą pod koniec tego roku.

To już ostatnia prosta przed oddaniem do użytku tej kluczowej z punktu widzenia kierowców i mieszkańców inwestycji w Małopolsce Zachodniej. Takich placów budowy mamy w regionie zdecydowanie więcej. Właściwie w każdej części województwa prowadzimy ogromne inwestycje drogowe. Transport drogowy i kolejowy jest priorytetem dla rozwoju naszego województwa

– mówi marszałek Jacek Krupa.

Nowa obwodnica Oświęcimia, która m.in. wyprowadzi znaczną część ruchu tranzytowego z miasta to prawie 5 km trasy łączącej drogę krajową nr 44 z drogą wojewódzką 933. Południową granicę inwestycji wyznaczy rondo przy ul. Fabrycznej (DK 44), Chemików i Olszewskiego w Oświęcimiu, a północną ul. Krakowska w Chełmku (DW 933). Dzięki tej inwestycji zmniejszą się korki w centrum miasta, a połączenie Oświęcimia z Krakowem i aglomeracją śląską będzie zdecydowanie łatwiejsze.

Całkowity koszt budowy to 95,5 mln zł. 85 proc. kosztów pokryją środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Obwodnica ma być gotowa do końca 2017 r.

UMWM

Poprzedni artykułNastępny artykuł

9 komentarzy

  1. W odcinek drogi Śniadeckiego przyległy do 80 letnich kamienic, został przekierowany z ul. Tysiąclecia przez Starostę cały transport wielotonowy; przed dziesiątki laty cięźki transport został był wycofany z tego odcinka drogi ze względu na starą substancję mieszkaniową; teraz od kilku już lat a przez ostatnie lata drastycznie zwiększył się ruch komunikacji publicznej przy tych kamienicach, w wyniku tych działań w kamienicach odczuwalne są wstrząsy i tąpnięcia, którym towarzyszą odgłosy trzasków w stropach i ścianach, które zwyczajnie pękają; oczekujemy od Starosty na zmianę organizacji ruchu w najstarszej środkowej części Osiedla Chemików; w wyniku budowy i przebudowy dróg w Osiedlu Chemików nastąpiły szkodliwe przeobraźenia w infrastrukturze i zabudowie, które doprowadzą w krótkim czasie do katastrofy budowlanej 80 letnich kamienic przy ul. Sniadeckiego w Oświęcimiu ?

  2. Masz rację ale co zrobić zamiast się rozwijać to niektórzy narzekają i się zwijają – bo może za szybko zaczynają ?

  3. A kto ty jesteś? Hanys z Bierunia? A ta twoja Warszawska, z dziesiątkami głupich wysepek i znaków pośrodku może ci się podoba?
    Na filmie 0:53 widać rondo w szczerym polu, do którego prowadzą z dwóch stron nowej obwodnicy jakieś polne dróżki. Pewnie architekt dostał zlecenie, wziął mapy i zdjęcie lotnicze, gdzie widać ślad jakiejś drogi. Aaaa, to tam będzie skrzyżowanie! I zaprojektował rondo. Tylko że tam przejeżdżać będzie pięć razy w roku traktorem właściciel łąki naprzeciwko! Natomiast kilkanaście tysięcy kierowców dziennie będzie tam hamować, zatrzymywać się i dodawać gazu. Spalone zostaną dziesiątki ton benzyny, ludzie przejeżdżający tamtędy codziennie stracą godziny w skali roku. Dlatego, że architekt był niezorientowany, że nie chciało mu się ruszyć tyłka, aby zobaczyć to miejsce, że nikt z powiatu i miasta nie sprawdził i nie zauważył. Tak to jest, jak się wydaje nieswoje pieniądze (a zwłaszcza unijne).
    Przypomina mi się kretyńska superzatoczka autobusowa na Słowackiego w kształcie peronu, która praktycznie zablokowała zjazd z ronda na Olszewskiego. Trzeba było ją potem rozwalać i budować na nowo. Kosztowało to ze sto tysięcy? Więcej? Czy ktoś za to został ukarany, obojętnie jak, naganą, obcięciem premii, wywaleniem z roboty? Zakładam, że jak zwykle – nie.

  4. Sugeruję Szanownej Redakcji zrobienie kroniki wydarzeń z remontu 450 metrów ulicy Św. Barbary w Oświęcimiu. Będzie to sentymentalna podróż w czasie, bo pokonując obecnie z trudem ulicę, przypominają się fragmenty z „Alternatywy 4” czy dawny wyjazd na Ukrainę. Ulicę zamknięto chyba 1 czerwca i pod koniec roku zapewne nastąpi przyśpieszenie. Panowie inspektorzy miejscy i powiatowi nie chcą widzieć, że w obecnym stanie ulica ze względu bezpieczeństwa powinna być zamknięta zarówno dla pieszych jak i pojazdów. Od strony ulicy Jagiełły jest informacja dla pieszych o przejściu z prawej strony na lewą, a na drugiem końcu identyczna informacja, co wzajemnie się wyklucza. Uogólniając jest to przykład bałaganu i trudnego do zauważenia postępu prac.

  5. Oczywiście starosta i prezydent tylko jeżdżą na most, aby się fotografować. My mamy tylko płacić duze podatki i siedzieć cicho.

  6. Dokladnie tak w pierwszej kolejnosci powinna byc zrobiona i oddana do uzytku ul chemikow a zwlaszcza to skrzyzowanie przy multimedzie tam juz nie idzie przejechac dziury sa takie ze szkoda gadac moze tam nagracie reportaz jak wyglada wlasnie to skrzyzowanie i sie pochwwalicie ??? poza tym jestem ciekaw po co to rondo tam w bobrku w srodku lasu choddzi mi o to drugie rondo juz tam gdzies w wiosce nie na glownej drodze, z tego co widac tam te boczne drogi nie ida nigdzie to jakies gruntowe sciezki sa

  7. I rozkopana od samego początku ulica chemików w aglomeracji miasta jeszcze nie zrobiona , a takie drogi robimy w pierwszej kolejności bo w polu można się bawić

Send this to a friend