Droga Współpracy Regionalnej, zwana potocznie północną obwodnicą Oświęcimia, najprawdopodobniej zostanie otwarta dla ruchu kołowego już 21 grudnia 2017 r.
Jak informuje starosta oświęcimski Zbigniew Starzec, który na bieżąco monitoruje postęp prac przy budowie DWR i mostu na rzece Wiśle, generalny wykonawca inwestycji planuje 21 grudnia br. udostępnić cały odcinek nowej arterii komunikacyjnej od ronda w Bobrku do ronda w Oświęcimiu przy ul. Chemików.
Nie oznacza to jednak zakończenia wszystkich prac związanych z pełnym zakresem inwestycyjnym. Prace będą w dalszym ciągu kontynuowane zgodnie z harmonogramem.
Nerwus ma racje i nerwusa popieram!!
Tylko że właśnie dzięki tym prawoskrętom na dwujezdniową Chemików nie byłoby problemu nawet z notorycznie nieużywającymi kierunkowskazów, bo wjazd byłby od razu na oddzielny pas.
TT:
Oj przyspieszy i to znacznie ale duuuużo wody w Sole upłynie zanim zaczniemy się szanować na drogach…
Wjazd na środek ronda, skrzyżowania bez możliwości jego opuszczenia, brak sygnalizacji przy jego opuszczaniu, złe ustawianie się na drodze (krawędź jezdni). Podstawowe błędy, które tworzą w 50% korki w naszym mieści. Takie moje zdanie… Co mnie dziwi policja nic z tym nie robi… Pozdro
Panie Starzec jak już Pan dopilnujesz żeby 21-go otworzyli obwodnicę to ubierz Pan dobre gumowce i zejdź Pan na dół pod estakadę bo my mieszkańcy Kruków toniemy w błocie uprawiając tam sporty ekstremalne albo inne enduro próbując się dostać do pracy , szkoły , na wybory !!!
No taka to już nasza rzeczywistość.Szanujmy się,sygnalizujmy nasze zamiary i z pewnością to ułatwi jazdę.Może wiele nie przyspieszymy ale może choć odrobinę pójdzie to sprawnie.
Niestety muszę się zgodzić TTT, że kierowcy wpadają na rondo jak pociski nie zwracając uwagi na znaki. Wielokrotnie hamowałem mimo, że mogłem swobodnie wjechać na rondo bo kierowca, który znajdował się 10 m przed rondem dodawał gazu by być przede mną. Rondo jest skrzyżowaniem tyle, że o ruchu okrężnych i nie wolno na niego wjechać gdy nie można go opuścić. Niestety wielu kierowców o tym nie wie i niejednokrotnie blokuję przejazd pojazdom uprzywilejowanym. O jeździe na zamek już nie wspomnę.
Super sprawa! Doradców cała masa.Prawo,lewo skręty ,a tak naprawdę nie potrafimy jeżdzić po rondach.Włączać kierunkowskazów i respektować znaki stop.Nie tak dawno byłem świadkiem jak kierowca MPK przeleciał na rondzie Niwa przez Stop na pełnej prędkości.Starch myśleć kto nas wozi.Mam nawet nagranie z rejestratora.Ale jak prawdziwi Polacy znamy się na wszystkim.Pozdrawiam!
Największe korki w Oświęcimiu tworzą się na Konarskiego i Legionów. Część kierowców jedzie z Tychów i Chrzanowa na Pszczynę właśnie tamtędy, podążając za znakami drogowymi lub GPS-em. Czy nie można ustawić tam (na rondzie na Niwie) tablicy z napisem „Uwaga kierowcy, w związku z korkami sugerowany objazd na Brzeszcze – Pszczynę. Oszczędzisz w ten sposób pół godziny” – w prawo, przez dworzec kolejowy i Kolbego? Każdy procent ograniczenia strumienia pojazdów na Konarskiego wart jest świeczki.
Panie Krawczyk, Skrzypiński, Starzec i Chwierut…
Każdy z was będzie głośno mówił, że to dzięki swojej wybitnej osobowości tak szybko powstała DWR. Zostawiamy to bałwochwalstwo wam, jako wyborcy oceniać będziemy efekty tych starań.
W swoim imieniu muszę niestety przyznać rację swoim poprzednikom, którzy słusznie zauważyli, że brak prawoskrętów przy rondach na DWR tylko w samym mieście Oświęcimiu spowoduje zwolnienie tempa poruszania się na tym odcinku do 20 km/h. Jeśli ktoś zastanawia się jak to będzie działać w praktyce, niech uda się o dowolnej porze na DK 44 przy Konarskim, Mcdonaldzie i Lidl. Wystarczy pojechać do Tychów, aby przekonać się w krótkim czasie, jak sprawnie działają prowoskręty w mieście.
Panie Starzec i Chwierut, czy gwarantujecie mieszkańcom, że ten most i kolejne ronda rozładują korki w Oświęcimiu? Jeśli nie, to takim „wizjonerom” dziękuję jako wyborca!
Sama estakada/nasyp wygląda natomiast imponująco. Tylko że w razie wypadku samochód spada z wysokości trzeciego piętra wprost w dół, masakra. Mam nadzieję, że zamontują jakieś wzmocnione barierki.
Poza tym: dlaczego nie ma prawoskrętu od Dąbrowskiego na Chemików? Też – od razu zrobiłaby się bezkolizyjnie dwupasmówka.
Podobnie przydałby się zjazd z Chemików na Olszewskiego, przy stacji paliw, prawoskrętem z ominięciem ronda. Tu i tu miejsca jest dosyć.
Procedury w sprawie decyzji środowiskowej ciągną się już od roku. Decyzji brak. Przetarg miał być ogłoszony w grudniu, jak widać nie będzie.
@Nerwus – po części masz rację, ale szlag mnie trafia: tak wielkie kwoty wydane, a przy sensowniejszym projektowaniu i praktycznie takich samych pieniądzach efekt byłby o niebo lepszy. Przykład: wyjeżdżając od Zatora i z 44-ki skręcając na rondzie w prawo w Chemików trafiam na głupie przewężenie.
Zamiast mogłoby być tak: lewy pas Chemików dla zjeżdżających z ronda z Zaborza i Olszewskiego, prawoskręt i prawy pas dla jadących od Zatora – od razu robi się droga dwupasmowa.
Powiedzmy, że zjeżdżam na prawy pas i co? Dwieście metrów dalej idiotyczna wysepka – wjazd na jakąś ex ulicę zakładową. Muszę zahamować i starać się tą cholerną wysepkę objechać. Genialne, nie?
Widzę że Starzec rzutem na taśmę chce się podczepić pod cudzy sukces. Ja bym wolał żeby Pan Starosta powiedział gdzie jest ta droga którą Pani Premier w zeszłym roku po podpisaniu jakiegoś papiórka powiedziała „Droga S1 stała się faktem” (dokładny cytat) ? Szukałem jej w googlach i na mapie i niestety nie mogę znaleźć.
Owszem jest kilka no niedorobek i fuszerek itd ale ludzie opamietajcie sie!!!! nie robia nic narzekacie robia tez narzekacie jak sie nie podoba przeciez nie musicie ta droga jezdzic mozecie stac w korku w miescie i finito
Dokładnie! Kto to zaprojektował i kto przyjął ten bubel do realizacji. 400 metrów dwupasmówki z zwężki przed rondami dla ułatwienia powstawania korków. Dlaczego nie ma prawoskrętów na rondzie przy stacji paliw, lub przy dawnej bramie E. To nie żadna obwodnica, tylko kolejna zatłoczona droga.
Ciekaw jestem kiedy pierwszy samochód wyleci poza barierki. Mam na myśli widoczny na zdjęciu łuk drogi.
Chwałaści, trzy miesiące po terminie. Zamiast Chemików dwupasmowej będziemy mieć 1,6 pasmową, co jest dziwactwem niespotykanym w skali kraju. Prawoskrętów przed rondami brak. Kto to panie Starzec projektował i nadzorował?