Informacje

POWIAT. Będzie sygnalizacja świetlna na ulicy Chemików

Jest deklaracja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, że niebawem na przejściu dla pieszych na ul. Chemika w okolicy Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Multimed zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna. 30 sierpnia starosta oświęcimski Zbigniew Starzec spotkał się z dyrektor ZDW w Krakowie Martą Maj w przedmiotowej sprawie i złożył pismo dotyczące konieczności zamontowania sygnalizacji.

Starosta Zbigniew Starzec podkreśla, że odcinek tej drogi jest jednym z najbardziej niebezpiecznych w Oświęcimiu, a kierowcy szczególnie z poza Oświęcimia i Powiatu Oświęcimskiego nagminnie nie przestrzegają przepisów drogowych, zwłaszcza jeżeli chodzi o nadmierną prędkość.

– Niezbędne jest zamontowanie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej, która zapewni bezpieczeństwo pieszym i równocześnie ograniczy prędkość nagminnie łamiących w tym miejscu przepisy kierowców – mówi starosta Zbigniew Starzec.

Powiat Oświecimski

Poprzedni artykułNastępny artykuł

21 komentarzy

  1. Już widzę jak światła coś zmienią 😀
    Tutaj potrzebne jest wyszydzane przez niektórych rondo. Naturalnie przed nim trzeba zwolnić więc mocno poprawi się bezpieczeństwo, a i jest bezobsługowe w przeciwieństwie do świateł…

  2. @Filip – Olszewskiego wyremontowano za poprzedniego starosty. z peło, wybudowano też wtedy dwa ronda. Podobnie połowę Dąbrowskiego – przed Starcem wyremontowano ją od mostu na Sole do targowiska. Natomiast sposób remontu Słowackiego wołał o pomstę do nieba: najpierw firma rozwaliła ulicę, a potem nie działo się nic przez pół roku. Ale co najgorsze – zabrano się też za wymianę nawierzchni na niedawno remontowanym odcinku Słowackiego między Tysiąclecia a Dąbrowskiego (naprzeciw Dużego Berlina). Zerwano tam więc nowy, równy i bardzo dobrze ułożony asfalt, a potem położono asfalt jeszcze raz. Właściwie nikt nie wie dlaczego, możliwe, że powiatowi zostały jeszcze pieniądze do wydania.

  3. Redakcja obiecuje jak kiedyś starosta. On też obiecywał otwarcie obwodnicy we wcześniejszym terminie. Jak się to skończyło kierowcy wiedzą. Od wysłania pisma do realizacji droga daleka. Pewnie jeszcze nie dotarło na dziennik podawczy, a wy już światła montujecie. 😀

  4. To sie teraz doopiero bedzie dzialo jeszcze swiatel tylko tam brakuje no nie wytrzymam ehh tam od razu mialo byc przejscie podziemne lub kladka !!! i pewnie pan starzec pomyslodawca jest jak ma takie pommysly to niech lepiej ustapi z tego stanowiska i zajmie sie tym co robil przedtem jesli nadal potrafi

  5. Uprasza się radnych powiatowych zasiadających w opozycyjnych ławach, aby przestali wypisywać bzdury, sugerujące zero aktywności starosty. Oczywiście szpital powiatowy sam się remontuje, ulice Olszewskiego, Słowackiego, Dąbrowskiego też się same wyremontowały. Szkoła dla dzieci niepełnosprawnych też się sama zaczęła budować po 50 latach katastrofy… Proszę o trochę meteorytyki i kultury wypowiedzi. Wasza retoryka prowadzi do konkluzji, że radni powiatowi Kobielusz, Skrzypiński, Homa i Szuster też nie wykazali się aktywnością przez 4 lata?

  6. Proponuję światła wszędzie tam, gdzie namalowano „zebry”. Będzie BEZPIECZNIE I ŚMIESZNIE

  7. Starzec co jeszcze? Lotnisko w Oświęcimiu? Może metro? Niedobrze mi się robi od tej jego kampanii – gdzie był 4 lata? Teraz nagle tak działa – pokazuje to tylko jaki jest naprawdę, 4 lata praktycznie zero aktywności a teraz kilka miesięcy wielce zainteresowany. Niestety nie damy się nabrać!!!

  8. Tą dwupasmówką i tak nikt nie umie jeździć… wzrok kierowców mijanych na prawym pasie jest jakbym im zabił dziecko. A jak się z tysiąclecia jedzie w prawo to nikt nie zjedzie na lewy pas, żeby zrobić miejsce. Światła w tym miejscu to jakaś kpina tak samo jak to rondo ostatnie przed wjazdem na drogę wojewódzką.

  9. O ile dobrze pamiętam w lipcu w MBP odbyła się debata nt. bezpieczeństwa w powiecie i wówczas już przedstawiciele ZDW poinformowali o budowie sygnalizacji w tym miejscu.

    Tak więc nie rozumiem pisma starosty.

    Pewnie jutro będzie odpowiedź ZDW i wówczas będzie sobie przypisywał efekt swojej interwencji.
    Nieładnie

  10. @Adamaki a niby kto miałby zajmować się jego obsługą, tego fotoradaru albo „monitoringu” i na jakiej podstawie?

  11. Pytanie: kto przechodzi tym przejściem naprzeciwko Multimedu?
    Odpowiedź – nikt poza seniorami, którzy nie mają samochodów i dojeżdżają tam autobusami na zatokę naprzeciwko lodowiska. Poza tym jak wspomniałem nikt: dzisiaj ludziom nie chce się maszerować Tysiąclecia przez park, takie czasy. Kierowcy zostawiają swoje auta na parkingu k. przychodni.
    Wniosek: trzeba tylko dodać zatokę autobusową wzdłuż Chemików, ale po stronie Multimedu jako przystanek końcowy. Proste. Genialne. Problem zniknie.
    Ponieważ wielu kierowców i tak będzie jeździć szybciej niż kodeksowe 50 w terenie zabudowanym, zamiast nieskutecznie karać, trzeba postawić znak zezwalający na prędkość 60 albo nawet 70 km/godz. Jeżeli nadal będą zdarzać się piesi chcący mimo wszystko przejść w tym miejscu przez jezdnię (w co nie bardzo wierzę) to wystarczy ustawić nam światła „na żądanie” z przyciskiem i krótkim czasem palenia się światła zielonego.
    Nie ogarniam całej tej organizacji ruchu na Chemików. Samochody i tak wloką się pięćdziesiąt na godzinę jednym pasem, czasami tylko wnerwiony kierowca wjeżdża na drugi pas aby ich wyprzedzić, oczywiście łamiąc przepisy. Dlaczego nie zrobiono prawoskrętów na wjazdach i zjazdach z rond na Dąbrowskiego i Olszewskiego, jak logika i zdrowy rozsądek podpowiadały – nie mam pojęcia. I ten głupi wjazd w ul. Unii Europejskiej, hamujący ruch i potencjalnie niebezpieczny.

  12. Postawić radar i temat załatwiony, światła to by się przydały na skrzyżowaniu DK44 z ul. Porębską, już 4 rok te światła budują…

  13. Monitoring przejścia nic nie da bo nie ma zarządzenia ministra. Wielu kierowców nagminnie wyprzedzało na przejściu i się ktoś w końcu wnerwił.

  14. Tak oto ulatuje w dal sen o oświęcimskiej mini autostradzie. Taaa, nie można było przewidzieć, że wielu kierowców widząc dużą, prostą, dwujezdniową drogę o nowiutkiej nawierzchni nie będzie jechać pięćdziesiątką, tylko ze 20-30 km/godz. więcej. Oraz że staruszkowie wysiadający z przystanku k. lodowiska będą chcieli przykuśtykać na drugą stronę do Mukltimedu. To było zbyt skomplikowane.

  15. Paru głupków nie umiało się zachować, smród pyrkających aut będzie wdychał cały Oświęcim. W godzinach szczytu korek będzie od ul. Fabrycznej do estakady.

  16. To po co było likwidować skrzyżowanie ? , wszyscy mówili kładka lub przejście pod ziemne . To teraz korek o 7 i 15 do Monowic itd . Najgorsze rozwiązanie sygnalizacja świetlna. 🙁 . To teraz będziemy się poruszać jedyną drogą dwupasmową w żółwim tempie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Send this to a friend