Informacje

Oszczędzamy – najtańsze przesyłki kurierskie

Przesyłki kurierskie są niewątpliwie wygodną formą dostawy zakupów ze sklepu on-line czy szybkiej wysyłki ważnych dokumentów. Uchodzą jednak za usługę dość kosztowną. Tak więc, choć cena nie zawsze jest kryterium decydującym, warto zastanowić się przed wyborem kuriera która firma oferuje najatrakcyjniejszą cenowo usługę. W sukurs przychodzą tu niby porównywarki cenowe, ale w odróżnieniu od porównywarek cen gier czy elektroniki są to zazwyczaj portale pośredniczące, wymagające m.in. rejestracji przed podaniem jakichkolwiek użytecznych informacji. Na szczęście są też inne źródła.

Tanie przesyłki kurierskie

W 2017 roku Polski Instytut Badań Jakości PIBJA przeprowadził analizę cenników 7 największych firm kurierskich w Polsce. Badane były ceny przesyłek o zróżnicowanych gabarytach i wadze (od niewielkich przesyłek poniżej 1 kg po wielkie paki o pojemności 100 litrów, ważące do 20 kg). Ceny sprawdzano przy założeniu, że kurier dostarcza przesyłkę bezpośrednio do domu (lub biura) odbiorcy. Niektóre firmy oferują możliwość odbioru w punkcie, paczkomacie, kiosku, czy urzędzie pocztowym, ale nie o to chodzi w usłudze kurierskiej. Poza tym część firm w ogóle takiej opcji nie oferuje, albo ma nieliczne oddziały zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach. Jak się okazało InPost miał najtańsze wysyłka kurierem spośród badanych firm, zdobywając 93 punkty na 100 możliwych w tym kryterium. Na drugim miejscu uplasował się DHL (81 pkt.), a na trzecim DPD (76 pkt.). Pobieżna analiza cenników wskazuje, że w 2019 roku trend ten się utrzymał. Jednocześnie badanie opinii klientów przeprowadzone przez PIBJA wskazuje, że InPost oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny. 

Kurier dla firm

Szybkie przesyłki kurierskie są podstawą funkcjonowania wielu firm z branży e-commerce. Zwłaszcza, że wg raportu Gemius na temat e-commerce w Polsce w 2019 roku przesyłka kurierska pozostaje najczęściej wybieraną formą odbioru zamówienia ze e-sklepu (58% wskazań). Firmy najczęściej operują jednak nie w oparciu o standardowy cennik usług kurierskich, ale o indywidualne umowy z firmami kurierskimi. Dlatego w 2016 roku dziennikarze z serwisu Nowy Outsourcing wysłali zapytanie ofertowe do kilku najpopularniejszych wówczas operatorów oferujących usługi kurierskie (m.in. InPost, DHL, UPS, GLS). W tym przypadku również najlepiej wypadł InPost. Zaproponowany przez przedstawiciela InPostu pakiet usług wystarczających na potrzeby firmy, za którą podawali się dziennikarze (ok. 100 przesyłek miesięcznie), był o prawie 300 zł tańszy od następnego w kolejności DHLu i o ponad 500 zł tańszy od trzeciego pod względem ceny UPSu. Dziennikarze chwalili przy tym zarówno szybkość załatwienia sprawy z przedstawicielem InPostu, jak i elastyczność oferty firmy, umożliwiającej m.in. nadawanie przesyłek za pośrednictwem paczkomatów.

art. powstał we współpracy z klientem
Poprzedni artykułNastępny artykuł

Send this to a friend