Informacje

OŚWIĘCIM. Wielopoziomowy parking dopiero w 2020

Budowa parkingu wielopoziomowego przy dworcu w Oświęcimiu potrwa do czerwca 2020 roku. Aktualnie trwają prace wykończeniowe na wszystkich czterech kondygnacjach wielopoziomowego parkingu.

Parking będzie pełnił funkcję węzła przesiadkowego w kierunku Krakowa, Katowic i Czechowic-Dziedzic, ułatwiającego mieszkańcom Oświęcimia oraz okolicznych miejscowości korzystanie z transportu kolejowego. Czterokondygnacyjny parking będzie miał 300 miejsc postojowych dla samochodów, a także stanowiska dla rowerów, skuterów i motocykli.

Umowa na budowę parkingu wielopoziomowego typu Park and Ride pomiędzy Małopolskim Urzędem Marszałkowskim a miastem została podpisana pod koniec ubiegłego roku. Miasto Oświęcim na ten projekt pozyskało 14,3 mln zł pieniędzy unijnych, które stanowią 85. proc. kosztów przedsięwzięcia.

zdjęcie archiwalne

 

 

Poprzedni artykułNastępny artykuł

13 komentarzy

  1. Jeśli w ogóle dojdzie do skończenia ponieważ Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A. ma ogromne kłopoty finansowe na tą chwilę ich zadłużenie się 3 mln złotych . O tym oczywiście Oświęcimski magistrat nie wspomni.

  2. Krysiu droga, szanowna, piękna, kochana – nie rozumiem Cię. Jakie 15 minut Lajkonikiem do centrum Krakowa?

  3. …ale w godzinę, no może w godzinę, 15minut to można dojechać do Krakowa Lajkonikiem. Problemy zaczynają się potem. Tak więc argument naciągany. Inna sprawa, że zakorkowany jest też Oświęcim. Reasumując do tej godziny trzeba doliczyć z godzinę (w obie strony) po Krakowie i z 40 minut po Oświęcimiu. Czyli wychodzą prawie 3h. To nie lepiej już przenieść się do Krakowa ?

  4. Już wyjaśniam: korki w Krakowie coraz bardziej wydłużają dojazd do centrum, plus brak miejsc do parkowania, nawet płatnych. Jeśli więc będzie można dojechać autem z na przykład z Grojca do p&r w Oświęcimiu i dostać potem pociągiem do dworca głównego w Ķrakowie – to może mieć sens. O ile pociąg nie będzie jechał dwóch godzin, tylko jedną. I bilet będzie dwukrotnie tańszy od kosztu spalonej benzyny. W przeciwnym razie ludzie będą mimo wszystko jeździć samochodem.
    Inna sprawa czy nie wystarczyłoby tańszy zwykły parking, z ogrodzeniem, szlabanem i cieciem. Pieniądze europejskie też są nasze.

  5. „P&R bedzie miał tylko wtedy sens, gdy do Krakowa uda się dojechać w godzinę, a do Katowic w pół.” – mógłbyś jakoś bliżej wyjaśnić te sens ?

    Pomijam już taki szczegół, że wydawanie milionów gdy obecnie nie ma to sensu jest, …nazwijmy to, …ekstrawagancją.

  6. Nie ma się co spieszyć bo zapowiedziane przez Szydłową prace przy modernizacji linii kolejowych do Oświęcimia nawet nie drgnęły. P&R bedzie miał tylko wtedy sens, gdy do Krakowa uda się dojechać w godzinę, a do Katowic w pół.

Send this to a friend