Mieszkańcy Oświęcimia muszą jeszcze poczekać na generalny remont ul. Powstańców Ślaskich, ul. Kolbego i odcinka ul. Leszczyńskiej w Oświęcimiu. Starostwo powiatowe jest już gotowe, niestety Miasto Oświęcim nie zabezpieczyło na ten cel odpowiednich środków finansowych.
Jak informuje starostwo powiatowe wykonano już dokumentację na przebudowę ul. Powstańców Śląskich wraz z dokumentacją na przebudowę ul. Kolbego i odcinka ul. Leszczyńskiej w Oświęcimiu. Całkowity koszt opracowania dokumentacji wyniósł 120.000,00 zł z czego 50% było współfinansowane przez Miasto Oświęcim.
Szacowane koszty realizacji całego zadania na dzień 28.08.2017 r. wynosiły ok. 8.887.622,00 zł. Koszt wyłącznie robót budowlanych dotyczących przebudowy ul. Powstańców Śląskich zgodnie z kosztorysami z dnia 31.08.2017 r. wynosił 1.344.570,48 zł brutto. Zakres robót obejmuje przebudowę nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów, wyspy kanalizującej i wyspy azylu oraz wymianę wpustów jezdniowych.
Po wykonaniu dokumentacji w 2017 r. wystosowano pismo do Prezydenta Miasta Oświęcim o współfinansowanie realizacji całego zadania tj. przebudowy ul. Powstańców Śląskich, ul. Kolbego oraz ul. Leszczyńskiej. W odpowiedzi otrzymano informację, iż Miasto Oświęcim nie będzie w stanie zabezpieczyć w 2018 r. wymaganej ilości środków finansowych na realizację zadania ze względu na bardzo napięty budżet.
W 2018 r. ponowiono prośbę do Prezydenta o partycypację w kosztach realizacji zadania podając zaktualizowaną kwotę realizacji tj. 9.832.663,77 zł (w tym koszty robót budowlanych dla ul. Powstańców Śląskich – 1.626.346,80 zł). Ponownie otrzymano informację o braku możliwości udzielenia Powiatowi wsparcia finansowego z uwagi na duże zaangażowanie w inwestycje na terenie miasta zarówno kontynuowane jak i obecnie rozpoczęte oraz ze względu na panujące warunki na rynku budowlanym skutkujące koniecznością zwiększania założonych planów finansowych – informuje starostwo powiatowe w Oświęcimiu.
Rzecznik prasowy oświęcimskiego magistratu wyjaśnił, że każdego roku miasto Oświęcim dokłada się finansowo do przebudowy ulic, które są w zarządzie Powiatu Oświęcimskiego. W ostatnich trzech latach było to ponad 3 mln zł. W tym roku miasto dofinansuje przebudowę ul. Orłowskiego. W tegorocznym budżecie są również pieniądze na ul. Dąbrowskiego, której przebudowa zakończyła się w ubiegłym roku. Jest to zwiększenie udziału miasta w tej inwestycji powiatu. Starostwo powiatowe wnioskuje do miasta o 1,5 mln zł na dofinansowanie przebudowy ul. Powstańców Śląskich. Wcześniej partycypowaliśmy w koszach dokumentacji projektowej ul. Powstańców Śląskich, Wyzwolenia, Kolbego. Miasto nie jest w stanie zabezpieczyć tak wysokiej kwoty z uwagi na inne zaplanowane zadania inwestycyjne, które są ujęte w budżecie miasta na kwotę 45 mln zł. W środku roku budżetowego musi też dodatkowo zabezpieczyć ok. 1,5 mln zł na oświatę.
PS
Naukowcy z Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN) zaobserwowali zjawisko rozpadu bozonu Higgsa na kwarki b, czyli kwarki niskie. Zjawisko to zgodne jest z hipotezą mówiącą o tym, że pole kwantowe bozonu Higgsa nadaje masę kwarkom b. Co nadaje nową perspektywę kampanii przedwyborczej w Oświęcimiu.
I co Starzec? Zorganizuj na ten temat konferencję albo wizytę gospodarską – jakbym żył w PRL. Nie dla tego człowieka !!!
@oświęcimianko:to już pojechałaś po bandzie, tym rowerem. W ciągu ostatnich kilku lat powstało w Oświęcimiu ponad dwa razy więcej ścieżek rowerowych niż w ogóle dotąd. Rzeczywiście stare ścieżki obok pasa zieleni na Osiedlu czyli kawałki Olszewskiego i Tysiąclecia są dziurawe. Natomiast masz nówki: wzdłuż Chemików, Śniadeckiego, chyba cała Dąbrowskiego, Obozowa na Zasolu, .reszta Olszewskiego, reszta Tysiąclecia, Orląt itp. Prawie wszystkie nowe ulice albo remontowane, tam gdzie się da, mają ścieżki rowerowe.
Zamiast tego mostu duchów powinny być w calym oswięcimiu chodniki ze złota i wszędzie ścieżki rowerowe, na taki sławny Oświęcim. Podam przykład: na co idą te pieniądze z muzeum od ludzi ? Niech oni też się dołożą. Wszędzie gdzie jadę rowerem to dziura na dziurze, idzie koło złamać, na błoniach, ulica Jagiełły brak ścieżki rowerowej przy tak dużym ruchu, droga na brzeszcze też bardzo niebezpieczna aż strach przy tych tirach, aleja Tysiąclecia w stronę zakładów chemicznych do multimedu paranoja i dziadostwo.
Za utrzymanie i remonty Nideckiego odpowiada powiat. Mam wrażenie, że ostatnia naprawa tej ulicy od początku była zrobiona źle, niedługo potem nawierzchnia zaczęła pękać i miejscami się wybrzuszać. Teraz to fale Dunaju.
Powstańców Śląskich była remontowana przy okazji budowy galerii „NIwa” i nie są to odległe czasy. Chciałem przypomnieć, że przy okazji etapowanych remontów ul. Konarskiego wraz z powstałymi czy przebudowywanymi rondami oraz dojazdami do McDonald’sa czy Biedronki, cały ruch łącznie z ciężkim odbywał się ulicą Nideckiego przez Błonie. Dzisiaj ta ulica wygląda jak trzepaczka i ser szwajcarski w jednym. Ostatni jej remont to …??? No właśnie. Ćwierćwiecze? Najstarsi górale niskopienni tego nie pamiętają. Wszystko siada. Cała infrastruktura. Droga, kanalizacja. Kto pokryje koszty tego żółtego syfu, który wczoraj przez kilka godzin lał się z kranów na Błoniach? Poszło to w pralki, zmywarki i inne urządzenia. Najlepiej przekładać co kilka lat kostki na rynku i ulicach przyległych a o reszcie przypominać sobie przy okazji wyborów. Mieszkańcy tej części Oświęcimia też mają kilka tysięcy głosów do dyspozycji i dobrą pamięć.
Niech Janusz Ch. lepiej nie zajmuje się budowanie mostów, bo wywoła ducha.
chwierut i sto milionow ciekawe znalem kiedys takiego goscia co obiecywal sto milionow
Informuję mieszkańców, że droga szybkiego ruchu S-1 jednak nie powstanie. Mieliśmy naprawdę dobre chęci i przygotowaliśmy nawet plan. Ale Chwierut, pomimo naszych trzykrotnych pism, nie chce dołożyć stu milionów. Więc jeśli mieszkańcy Oświęcimia będziecie pytać co z obiecaną S-1, to odpowiadam – niestety nie będzie, a wszystko przez Chwieruta.
A Wojewoda nie da z programu Drogi + Wczoraj była okazja i to załatwić!
Może tak pan starosta przespaceruje się z gospodarską wizytą po własnym urzędzie, proponuję na początek odwiedzić wydział komunikacji i transportu i jako dobry gospodarz niech poradzi coś na ten bałagan przy rejestracji/wyrejestrowaniu/przerejestrowaniu pojazdów, godzina 6.30 rano czyli godzina przed otwarciem już stoi kolejka ludzi, godzina 8 rano z automatu odbieram numerek 119, godzina 10.30 załatwiany jest numerek 34, pytanie dla dobrych z matmy, o której godzinie zostanę przyjęty z nr 119?. Można się zapisać na załatwienie sprawy przez internet ale, strona starostwa to taki bubel gdzie trzeba się zarejestrować podając wszelkie swoje dane, a strona nie jest nijak zabezpieczona i wyskakuje ostrzeżenie o możliwości przejęcia waszych danych przez nieuprawnione osoby. Mało tego, trzeba zaakceptować regulamin, klikamy w link do regulaminu a tam….pusta strona 🙂 Pan urzędnik odpowiedzialny za ten bałagan, inspektor ochrony danych, generalnie o problemie nie wie, nie wie że strona urzędu powiatu jest dziurawa jak ser szwajcarski, że dane osobowe nie są chronione, czy pan starosta razem z panem inspektorem wiedza co to RODO i jakie są kary za taki bajzel? Otóż podpowiem, kary idą w miliony, czyje będą te miliony? Pana starosty? Pana inspektora? Czy może nas, podatników? Panie Starzec zamiast się lansować w terenie posprzątaj pan swój ogródek. Panie inspektorze Kmak dbanie o dane osobowe petentów to pana podstawowy obowiązek z tego co czytam w pańskim zakresie obowiązków i co? Za co wy bierzecie pensje?
He,he Tego już nawet dziecko nie kupi. Ależ pęd do stołka prezydenta miasta… żenujące. Prezydenta mamy dobrego, nie wymaga zmiany. Po co wrzucać śmieszne newsy i pogrążać się coraz bardziej.
To widać Starzec przehulał już cały swój budżet. A to dopiero koniec sierpnia. Ciekawe na co.
Chciałem sobie kupić samochód, ale sąsiad złośliwie nie chce dołożyć połowy kwoty.
Widać, starosta nie wszystko jednak może…
Jestem tym faktem załamany 😉
To droga powiatowa więc cały koszt powinien ponieść powiat.