Fundamenty już są gotowe, a ekipa budowlana prowadzi prace w podziemnej części parkingu typu Park and Ride. Równocześnie budowana jest pierwsza naziemna kondygnacja budynku. Obiekt powstaje w pobliżu dworca PKP. Czterokondygnacyjny parking będzie miał 300 miejsc postojowych dla samochodów, a także stanowiska dla rowerów, skuterów i motocykli. Inwestycja zakończy się w 2020 roku. Kosztuje ponad 19,4 mln zł, z czego 14, 3 mln zł miasto pozyskało ze środków unijnych.
UM Oświęcim
@Pytanie
24 stycznia 2019 o 17:38
cyt.
„Panie Prezydencie. Czy za taką pensję mozna przeżyć? ”
Odpowiadam, tak można przeżyć i mam na to dowody…
wiesz co to jest rachunek ekonomiczny , wożenie twojego tyłka ponad ekonomie całego świata , rentownośc to dla ciebie bzdura , niech ci podciągną linie metra pod dom
Panie Prezydencie. Dlaczego zwykli pracownicy urzędu dostają takie słabiutkie pensje? Czy za taką pensję mozna przeżyć? Może trzeba spojrzeć ile zwykli pracownicy zarabiają?
„do jan
23 stycznia 2019 o 19:19
prężyć to sie może ty prężysz … , debilizmem jest oczekiwanie że MZK podstawi janowi autobus na kurs widmo … , po to są taksówki , które nie muszą po północy „warować” pod PKP , kiedy jak są składy to nie osobowe , ale CARGO … , taxi są na telefon chyba prawda ? , ma tam ktoś na ciebie czekać z czerwonym dywanem …”
No właśnie – po co MZK skoro można dzwonić po taksówki, a może też zlikwidować kursowanie pociągów? – jednak nie jest to kurs widmo. A może czegoś więcej nie można bo ten pociąg zatrzymuje się w Brzeszczach?
Dlatego Chwierut powinien zająć się budową tramwaju albo linii trolejbusowej w Oświęcimiu. Wokół takiej idei mógłby zjednoczyć wszystkich mieszkańców miasta. A parking się do czegoś takiego nie nadaje.
prężyć to sie może ty prężysz … , debilizmem jest oczekiwanie że MZK podstawi janowi autobus na kurs widmo … , po to są taksówki , które nie muszą po północy „warować” pod PKP , kiedy jak są składy to nie osobowe , ale CARGO … , taxi są na telefon chyba prawda ? , ma tam ktoś na ciebie czekać z czerwonym dywanem …
Po co tak się prężyć skoro nie potrafi się tam załatwić drobnych i zarazem podstawowych problemów. Jedyny pociąg z Warszawy do Oświęcimia przyjeżdża przed północą, a ostatni autobus odjeżdża z dworca 20 minut wcześniej. W dodatku ten pociąg jedzie z Krakowa niecałe 1,5 godziny. Taksówek też nie ma na miejscu, trzeba dzwonić i czekać.
@Lenin
Hejt, to jest także pisanie o hejcie tam, gdzie go nie ma.
Żałoba Leninie żałobą, ale life goes on. Oba te projekty, budy-dworca i wypasionego parkingu budzą spore wątpliwości mieszkańców i warto od czasu do czasu rządzącym to uświadamiać. Wszystko będzie zależało od prędkości pociągów dojeżdżających do Oświęcimia po zakończeniu serii remontów torów: jeśli będzie się dało dojechać do Katowic w trochę ponad pół godziny i do Krakowa w trochę ponad godzinę, powstanie w końcu reaktywowane połączenie do Tychów, wtedy będą pasażerowie, P&R nabierze sensu, a zburzenie dworca okaże się głupotą. Jeśli jednak do Katowic będzie się jechało prawie godzinę a do Krakowa dwie pasażerów nie będzie, buda-dworzec okaże się strzałem w dziesiątkę, a P&R głupotą.
Smutne, ze niektórzy nawet podczas żałoby narodowej nie mogą powstrzymać się od hejtu 🙁
A stary dworzec jak stał tak stoi.Tylko część,ale wystarczająca by pokazać brak rzetelności dziennikarskiej tego portalu,który już w listopadzie głosił zniknięcie tego obiektu do końca 2018-tego.
do tego nowy dworzec typu wiata z kioskami i będzie komplet
Szkoda zmarnowanych pieniędzy. Ale cóż. Wychodzenie z głupoty kosztuje.