Przy ulicy Chemików niedaleko krytej pływalni oraz miejskiego lodowiska, została zainstalowana sygnalizacja świetlna przy przejściu dla pieszych w stronę firmy chemicznej. W tym newralgicznym miejscu w ostatnim roku doszło do kilku wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów.
O sygnalizację świetlną w tym miejscu od dłuższego czasu zabiegał były starosta oświęcimski Zbigniew Starzec, który apelował do Zarządu Dróg Wojewódzki w Krakowie o poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na przejściu przez jezdnię na nowo oddanej Drodze Współpracy Regionalnej.
Jak informuje ZDW, sygnalizacja świetlna zostanie uruchomiona do końca tego roku. Będzie działała w systemie akomodacyjnym dla wszystkich przejść dla pieszych i wlotach na skrzyżowanie. Koszt tej inwestycji wyniesie blisko 480 tys. zł.
redakcja
@oświęcimer 100/100 Można jeszcze dodać ścieżki rowerowe z kostki downa (miasto już od tego odeszło, powiat niestety nie).
„To, że mamy odcinek drogi dwujezdniowej nie oznacza, że można tam jeździć szybciej niż na to pozwalają przepisy.” Somiuśka prowda.
„Tak pomyślą tylko ludzie nie ruszający się dalej niż ze swojej wsi do Oświęcimia. Kto poruszał się po dużych miastach dobrze wie, że są tam drogi dwujezdniowe.” Serio byłeś w dużym mieście ?! My nigdy. Opowiesz nam jak tam było ?
„Lewy pas ma usprawnić ruch ale poruszać się należy w ramach przepisów. To nie jest droga ekspresowa ani autostrada.” Mój Boże – tyle mądrości w raptem dwóch zdaniach !
„popieram ustawienie tam świateł. Dobry pomysł.” – w obecnej sytuacji nie tyle dobry co chyba jedyny możliwy. Fedrować przejście podziemne ? No nie wiem. Raz, że teraz byłoby 3x drożej. Dwa, że zrobiliby z siebie jeszcze większych głupków.
A tak „baj de łej” (piszę po angielsku bo raz byłem w dużym mieście) – by dopuścić 70km/h wystarczą odpowiednie chodniki…
To, że mamy odcinek drogi dwujezdniowej nie oznacza, że można tam jeździć szybciej niż na to pozwalają przepisy. Tak pomyślą tylko ludzie nie ruszający się dalej niż ze swojej wsi do Oświęcimia. Kto poruszał się po dużych miastach dobrze wie, że są tam drogi dwujezdniowe. Lewy pas ma usprawnić ruch ale poruszać się należy w ramach przepisów. To nie jest droga ekspresowa ani autostrada. popieram ustawienie tam świateł. Dobry pomysł.
@ADI Wystarczy rowerem nie wjeżdżać pod ciężarówki tak jak zawsze się to robiło. Następne miejsce, gdzie będzie smród i smog od aut.
Zadziwia mnie przekonanie ,naszych kierowców, że na tej drodze można jechać więcej niż 50.
Przecież jest to teren zabudowany. A że są dwa pasy to na pewno nie po to by jeździć szybciej. W przeciwnym razie co robi policja na starym „placu betonowym „?
Tym miastem niestety rządzą idioci.
Wybudowali jedyny w mieście odcinek drogi dwujezdniowej. Całość kosztowała kilkadziesiąt milionów. I nie pomyśleli o przejściu podziemnym tak by ta droga była funkcjonalna. To jeden idiota. Inny idiota wydaje kilkadziesiąt milionów na wyburzenie starego dworca i wybudowanie nowego, który będzie dokładnie tak samo dysfunkcjonalny jak ten stary. Trzeci idiota nieopodal buduje parking dla wyjeżdżających z Oświęcimia. Czyli dokładnie w odwrotnym kierunku niż by było potrzeba ! Przykłady można mnożyć. Nad tym miastem chyba zawisło jakieś fatum przy którym sąsiedztwo PMAB to wcale nie jest największy problem…
Bardzo dobrze. Ludzie w tamtym miejscu uważają że im się przejście należy i że nie muszą się nawet rozglądać. Ciekawe tylko jak kierowcy na obcych blachach mają wyhamować z 90km/h?
Sześć rur, tuzin szkiełek i żarówek, z 50 mb. kabli, dwa pstyczki i kostka z czipem. Dlaczego to wszystko kosztuje prawie pół miliona złotych? Czyli mniej więcej tyle co nowy duży dom jednorodzinny.
Ciekawe dlaczego Starzec wcześniej nie zainteresował się głupim projektem ul. Chemików w układzie autostradowym, z jednym praktycznie pasem ruchu, Vmax – 50 km/godz.
Jaka zasługa Starca? Chłop przypiął sobie sukces Policji, która jako pierwsza poczyniła w tym kierunku kroki.
No wreszeszcie !!! To przejscie to masakra
Spokooo