Informacje

OŚWIĘCIM. Mury nowego dworca PKP już widać

Powoli z ziemi wyłaniają się mury nowego, parterowego dworca PKP w Oświęcimiu. Zobacz najnowsze zdjęcia z postępu prac.

Nowy dworzec PKP będzie parterowym budynkiem, składającym się z dwóch niezależnych kubatur, połączonych wspólną wiatą. W części kolejowej przewidziano dominantę w postaci wieży zegarowej, kasy biletowe z zapleczem, toalety dla podróżnych przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz kącik do zabaw połączony bezpośrednio pomieszczeniem opiekuna z dzieckiem z własną toaletą, posterunek SOK. Po zachodniej stronie znajduje się tzw. część miejska zawierająca lokale handlowe i usługowe. Obok budynku przewidziano też parking dla samochodów oraz rowerów.

W przetargu wystartowało jedynie Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur z Jankowic. Zaoferowało ono kwotę 16,5 mln zł brutto, przy budżecie zamawiającego wynoszącym 11,5 mln zł brutto. Dzięki aktywnym staraniom byłego starosty Zbigniewa Starca, zarząd PKP SA postanowił dołożyć środki i wybrać tę ofertę. Prace zakończą się w drugiej połowie 2019 roku.

 

 

Poprzedni artykułNastępny artykuł

20 komentarzy

  1. Ale wypierdek. Dobrze, że zostawili fragment starego dworca, można porównać. Największy sukces wuefisty.

  2. mirabelka jesteś super

  3. @Obywatel
    „Bawi cię to głupolu?” – i po co ta agresja ? Znowu chcecie dzielić Polaków ?

  4. @Kazimierz
    cyt. „Myślisz PiSowski trollu, że umniejszanie zasług Pana Prezydenta przez wielokrotne negowanie jego wkładu w oczyszczenia miasta ze zbędnych budynków w końcu przyniesie skutek ?”
    ironia – poziom ekspert 🙂

  5. @Obwatel
    Myślisz PiSowski trollu, że umniejszanie zasług Pana Prezydenta przez wielokrotne negowanie jego wkładu w oczyszczenia miasta ze zbędnych budynków w końcu przyniesie skutek ? Jesteś w „mylnym błędzie”. Pan Prezydent to światły człowiek, który rozumie oczywistość, że skoro Oświęcim się wyludnia to nie trzeba nam tylu budynków. Jest szansa by w ciągu dekady ograniczyć liczbę mieszkańców do 20 góra 25 tysięcy. Takim miastem będzie znacznie łatwiej zarządzać a wydatki budżetowe będą mniejsze bo w mieście w którym przewagę będą stanowić emeryci odpadną koszty utrzymania szkół i przedszkoli.
    Niestety twój pisowski rozumek tego nie ogarnia.

  6. Bloki kolejowe nie są własnością miasta, ale PKP i osób prywatnych. Chwierut nic do nich nie ma. To chyba jasne. Czy więc Kazimierz jest niespełna rozumu czy też po prostu wylewa hejt licząc na to że kłamstwo wielokrotnie powtarzane uznane zostanie przez ludzi za prawdę? Stawiałbym raczej na to drugie.

  7. Nie rozumiem dlaczego w związku z ”tak trafną decyzją ”o rozbiórce i budowie nowego”dworca PKP” nie powzięto starań aby zaadaptować istniejącą kładkę nad torami dla potrzeb pasażerów [schody na perony ] jak również nie pomyślano o przystanku na Krukach.

  8. Już widać, że ten dworzec to będzie piękna architektura i wizytówka miasta.

    A co do sugestii Obywatela by zburzyć bloki kolejowe. Trzeba o tym wspomnieć Panu Prezydentowi. Już on się tym zajmie. Nie zostanie nawet kamień na kamieniu.

  9. A co z zagospodarowaniem terenu byłej bocznicy na halę stacji przeglądów Kolei Małopolskich? Była chyba pod koniec ubiegłego roku podpisywana jakaś umowa. KM się wycofały?

  10. To jest bardzo dobry pomysł Anonimie, pod warunkiem, że istnieje jakakolwiek szansa na ocalenie tych bloków, tzn. o ile ich remont jest ekonomicznie uzasadniony. A rokokoko to raczej nie jest Czy one są w gestii PKP?

  11. Haha. Dla ścisłości portal pisze o „aktywnych staraniach” a nie zaangażowaniu. I cały „intelektualny” wysiłek diabli wzięli.

  12. Podobno w środku starego budynku znajduje się jakaś infrastruktura telekomunikacyjna należąca do pkp. Przed zburzeniem, muszą zabrać swoje zabawki…

  13. Nie tylko tę Stare bloki straszą ale też rudera naprzeciw dworca. Może posadzić tam jakieś szybko rosnące Krawczyka aby to dziadostwo zasłonić

  14. Należy zadbać jeszcze o zagospodarowanie bloków kolejowych i może ta cześć miasta nie będzie straszyć!

Send this to a friend