Już dziesięć nowych solarisów jeździ po ulicach. W drugiej partii do Oświęcimia dotarło kolejnych pięć autobusów. Następne cztery będą w listopadzie i grudniu, a ostatnia partia w połowie 2019 roku. – Sukcesywnie wymieniamy stary i wysłużony tabor, a dofinansowanie unijne pozwoliło na zakup 20 autobusów. To prawie połowa naszej floty – podkreśla Bożena Fraś, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Oświęcimiu. Dodaje też, że obecnie wymieniany jest system informatyczny programowania sieci i tworzenia rozkładów jazdy, na co spółka ma czas do końca października. Autobusy w żółto-czerwonych kolorach są klimatyzowane oraz wyposażone w Wi-Fi i ładowarki do urządzeń mobilnych. Co najważniejsze są też bardzo ekologiczne, dzięki czemu przyczynią się do zmniejszenia problemu zanieczyszczonego powietrza w okolicy. Nowoczesne pojazdy służą nie tylko oświęcimianom. Udogodnienia mogą też sprawdzić w praktyce mieszkańcy gminy Oświęcim, Brzeszcz, Chełmka i części gminy Libiąż. Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu wozi w sumie blisko 100 tys. osób.
W ubiegłym roku Miejski Zakład Komunikacji pozyskał blisko 18 mln zł na zakup 20 nowoczesnych autobusów z pieniędzy unijnych. Na oświęcimskich ulicach pojawią się obok tych blisko 9 -metrowych i 10,5 -metrowych, także 12-metrowe, hybrydowe autobusy oraz krótszy, 7-metrowy.
Autobusy firmy Solaris są niskopodłogowe, dobrze wyposażone, ekologiczne i napędzane silnikiem spalinowym (o zapłonie samoczynnym) spełniającym normy czystości spalin EURO 6 i z napędem hybrydowym. Jest w nich monitoring, kamery są rozmieszczone nie tylko wewnątrz autobusów, ale również i na zewnątrz. Autobusy mają biletomaty i wysuwaną platformę na wózki inwalidzkie. O kolejnych przystankach informują nie tylko komunikaty głosowe wewnątrz i na zewnątrz autobusu, ale też znajdujące się w środku monitory LCD, na których wyświetla się trasa jazdy.
Nowe pojazdy są także klimatyzowane, a podróżując nimi można korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu bezprzewodowego. Znajdują się w nich także porty USB, dzięki czemu podczas podróży po mieście można podładować telefon, w którym wyczerpała się bateria.
UM Oświęcim
@oświęcimer – porozmawiamy mądralo jak będziesz miał 70+.
Emeryci na targ powinni pomykać z buta. Dla zdrowia !
To są autobusy z segmentu midi i mini,. Poza szczytem jeźdżą rzeczywiście w połowie puste, ale w godzinach nauki szkolnej dowożą uczniów do szkół, ludzi do pracy, poza tym emerytów na targ, do przychodni, itd., Nie można kupić dwóch kompletów autobusów: większych i mniejszych.
po co aż tyle, bedą jeździec w połowie puste
Czy po zakupie solarisów będzie wreszcie rozsądny rozkład jazdy ?
A co Chwierut ma do tego? Pieniądze unijne plus wkład własny MZK (czyli brak znaczących podwyżek dla Załogi, bo wszystkie środki „skonsumuje” inwestycja). Dołożył z własnych? Od zakupu do zakupu a w kieszeniach pracowniczych widać dno. Może czas dokapitalizować spółkę z budżetu miasta i urynkowić śmieszne stawki z porozumienia dotyczącego komunikacji miejskiej. Pytałem już kilka razy. Ile płacimy za każdy kilometr kursu autobusów z MZK Tychy a ile płacą gminy na rzecz naszego MZK? Może jakaś interpelacja czy zapytanie radnych opozycji? To są środki publiczne a nie tajemnica handlowa.
Brawo MZK brawo Chwierut – tak trzymać
Czy w weekend pojawi się na ulicach wesoły i kolorowy autobus jak w ubiegłym roku podczas Święta Miasta?
Z łezką: co chyba oznacza, że ostatnie DAB-y zostaną wycofane. Trochę szkoda, to był prawdopodobnie najbardziej udany zakup w dziejach MZK – ale oczywiście teraz są już bardzo zajeżdżone i bez klimatyzacji. !8 milionów, ho, ho – dziękujemy Chwierucie (i Unio Europejska). Na pewno wygodniej i mniej spalin na ulicach. .