Informacje

KONTROWERSJE. Bilbord „Oświęcim. Czas na zabawę” kilkaset metrów od Muzeum Auschwitz


Warning: strncmp() expects parameter 1 to be string, array given in /oswiecimonline/oo/wordpress/wp-content/plugins/masterslider/includes/lib/aq-resizer.php on line 89

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /oswiecimonline/oo/wordpress/wp-content/plugins/masterslider/includes/lib/aq-resizer.php on line 101

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /oswiecimonline/oo/wordpress/wp-content/plugins/masterslider/includes/msp-functions.php on line 371

Warning: strncmp() expects parameter 1 to be string, array given in /oswiecimonline/oo/wordpress/wp-content/plugins/masterslider/includes/lib/aq-resizer.php on line 89

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /oswiecimonline/oo/wordpress/wp-content/plugins/masterslider/includes/lib/aq-resizer.php on line 101

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /oswiecimonline/oo/wordpress/wp-content/plugins/masterslider/includes/msp-functions.php on line 371

Na terenie miasta Oświęcim pojawiły się nowe bilbordy z hasłem promocyjnym: „Oświęcim. Czas na zabawę”. Jedne z bilbordów znajduje się zaledwie kilkaset metrów od Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Jest to kolejna odsłona w ramach prowadzonej przez miasto kampanii promocyjnej. Tym razem dotyczy krytej pływalni, która została niedawno oddana do użytku. Bilbordy ustawione są w czterech punktach Oświęcimia. Hasło odnosi się do reklamowanego obiektu i oferowanych w nim atrakcji. Oświęcim jest normalnym miastem, a jego mieszkańcy mają prawo do radości i zabawy.  Pamięć o tragicznej przeszłości jest szczególnie ważna dla oświęcimian, ale nie może zdominować ich życia, jak również życia miasta. Informuje w swoim komunikacie Katarzyna Kwiecień, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Oświęcim.

 

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau wskazuje na niezręczność językową w podejściu do pojęcia „czasu”.

Zawsze staramy się bardzo precyzyjnie oddzielić tragiczną historię niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz od żyjącego, współczesnego miasta Oświęcimia. Służy temu m.in. rozdzielne używanie pojęć Auschwitz (obóz koncentracyjny) – Oświęcim (miasto). Być może użyte na plakacie hasło mogło nie odnosić się do pojęcia „czasu”.  Może być ono niezręcznie odebrane kiedy znajduje się ono w bezpośredniej bliskości i na trasie dojazdu do Miejsca Pamięci. Informuje Bartosz Bartyzel, rzecznik prasowy Muzeum Auschwitz.

Czy w oświęcimskim magistracie potrzeba przełamywania stereotypów i uprzedzeń w stosunku do nazwy miasta z ponad 800-letnią historią, nie powinna zostać zastąpiona bardziej wyważonym komunikatem “Oświęcim. Czas na zabawę”?

redakcja

 

Poprzedni artykułNastępny artykuł

19 komentarzy

  1. Tak się zastanawiam, czy w Oświęcimiu można reklamować łóżka piętrowe?
    Albo prysznice?

    A co z obozami wypoczynkowymi?

    Może zróbmy listę tekstów zakazanych.
    Chociaż nie, najlepiej kazać się wszystkim stąd wyprowadzić i nie zgłaszać chęci do jakichkolwiek przyjemności

  2. Ta kampania reklamowa to wielki sukces wydziału promocji. Czekam kiedy usłyszymy o „czasie na zabawę” na pokładach izraelskich lini lotniczych latających do Polski!

  3. a logo DZIEJE SIĘ i osoba z gitarą to może powiecie że to osoba z bronią celuje….
    paranoja – kolejny portal schodzi na psy

  4. Dla mnie, mieszkańca Oświęcimia to hasło jest tak subtelne, jak pożegnanie osoby niewidomej stwierdzeniem „do zobaczenia”.

  5. W Lublinie, tuż za ogrodzeniem muzeum na Majdanku, wybudowano piękny biały budynek. A w nim m.in. krematorium. Czy ktoś z tego powodu czynił oburzenie? Może tak, może nie. Zastanówcie się czasami, czy żyjemy jeszcze w normalnym świecie, gdzie normalna reklama rodzi takie skojarzenia? A tak poza tym, jest poza strefą ochronną? Jest. Więc o co chodzi?

  6. OK, ale jednak jakąś elementarną wrażliwość należy zachowywać.Studio tatuażu w Oświęcimiu albo krematorium (usługi pogrzebowe) w Oświęcimiu to już raczej nie.

  7. Do Dawny kolega

    Sam napisałeś „przy grobach”.
    Ten baner nie stoi przy samym obozie / przy bramie / płocie / ogrodzeniu.

  8. Przy grobach w Katyniu gdyby takie SPA reklamować… Tak się postawcie i odpowiedzcie sobie na pytanie czy to jest ok…

  9. Litości!!!
    Jakby zapraszali do komór gazowych, to bym rozumiała oburzenie.
    Dajcie żyć, mieszkać i bawić się ludziom w Oświęcimiu.
    LFO pokazuje, że można i trzeba się bawić.

  10. Kiedy do jasnej ……….. nasze miasto przestanie być traktowane przez licznych oszołomów jak jeden wielki obóz koncentracyjny? To jest juz paranoja przecież jest obóz w którym pilęgnuje sie pamięć o pomordowanych i jest miasto które żyje i żyją w nim ludzie którzy chcą mieć rozrywkę m.in. a nie mieszkać w cmentarnej alejce w której nalezy zachowac powage

  11. Bilbord jest na wyjezdzie z Oswięcimia w kierunku Rajska…spory kawalek za rondem…więc nie robcie cyrku, że nawiązuje do muzeum…kontrowersje to by wywoływal gdyby zastąpił napis nad bramą

Send this to a friend