Informacje

Jak Zdobywać Klientów w Świecie Online

Kierunek trendu rozwoju biznesu online jest jednoznaczny – coraz więcej firm przenosi się do sieci. Dotyczy to zarówno sklepów, firm świadczących usługi, a nawet kasyn online. Według aktualnych analiz firmy badawczej Pricewaterhouse Coopers, rynek handlu online w Polsce podwoi się w ciągu najbliższych pięciu lat, osiągając wartość 162 miliardów złotych do 2026 roku. A już w 2020 roku rynek e-commerce miał aż 14% udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Dla właścicieli firm oznacza to jednak nie tylko świetne perspektywy sprzedaży, ale też wyzwania. Jak bowiem dotrzeć do nowych klientów w tak szybko zmieniającym się środowisku? Firmy stosują w tym celu różne metody. Sklepy intensywnie się pozycjonują w wyszukiwarkach, firmy usługowe reklamują się w mediach społecznościowych a jeśli chodzi o internetowe kasyno bonus za rejestrację jest jedną z popularniejszych metod promocji. W tym artykule przedstawimy wam praktyczne porady, które pomogą wam przekonać do siebie klientów, na przykładzie sklepów internetowych, agencji reklamowych i kasyn online.

Kasyna online: Pozyskiwanie nowych graczy

Rynek hazardu online rozwija się równie szybko co zakupy w Internecie. Jednocześnie jednak duża liczba nowo powstających kasyn internetowych sprawia, że jest on całkiem konkurencyjny i portale hazardowe muszą walczyć o klientów. Dla nas, jako dla graczy to oczywiście świetna wiadomość. Możemy bowiem skorzystać z licznych premii, jakie przysługują zarówno nowym, jaki stałym klientom w kasynie.

Podstawowym rodzajem bonusu, używanym przez kasyno jest premia depozytowa. To bonus wyznaczany w formie procenta, będącego mnożnikiem (najczęściej w wysokości 50% lub 100%) i maksymalnej kwoty jaką otrzymasz za pierwszą wpłatę. Czasem bonus depozytowy rozbijany jest na kolejne wpłaty poza pierwszą. Ten rodzaj premii może przekroczyć nawet dwa tysiące złotych w zależności od kasyna, a do jego otrzymania należy jedynie dokonać wpłaty i zaznaczyć zgodę na regulamin promocji. Oprócz tego można zyskać darmowe spiny, czyli rundy w grze na automatach. Podobnie działa premia bez depozytu, choć jest ona znacznie rzadziej spotykana. Stanowi ona niewielki bonus w wysokości najwyżej kilkudziesięciu złotych, który otrzymasz za samą rejestrację i potwierdzenie konta.

Inne rodzaje premii stosowane do przyciągnięcia nowych klientów w kasynach to między innymi możliwość udziału w turniejach na automatach online z nagrodami, czy program partnerski. Udział w programie VIP zapewni ci możliwość zdobywania dodatkowych korzyści, takich jak wymiana punktów lojalnościowych na bonusy, czy korzystniejsze miesięczne limity wypłat. Kasyna mają też coś dla graczy mobilnych. Osoby bawiące się na smartfonie mogą zyskać premie za instalację aplikacji na urządzenia mobilne z Android oraz iOS. Nowi gracze, którzy skuszą się na te bonusy, muszą jednak pamiętać o spełnieniu wymogów regulaminu do odebrania tej premiowej gotówki na konto, takich jak osiągnięcie odpowiednich obrotów.

Sklepy internetowe: Zdobywanie klientów i budowa koszyków

Sklepy online korzystają z innych narzędzi do zdobywania nowych klientów. Nie mogą bowiem oferować bonusów za rejestrację. Zamiast tego kupujących mogą przyciągnąć, korzystając z tak zwanego marketing mix, definiowanego jako PPPP. To skrót od czterech filarów promocji dotyczących także e-commerce. Są to odpowiednio Price (Cena), Product (Produkt), Placement (Położenie) i Promotion (Promocja).

Rozkładając po kolei te czynniki promocyjne, atrakcyjna cena przyciągnie klientów do sklepu internetowego i pozwoli na zwiększanie sprzedaży. W sieci bowiem łatwo porównać ceny dosłownie dwoma kliknięciami, a te możliwości zwiększają jeszcze porównywarki produktów. Właściciel sklepu powinien jednak jeszcze zadbać o tanią dostawę i wiele metod płatności elektronicznych, aby zachęcić do zakupów jak największy krąg klientów. Ostatnim elementem, ważnym dla sklepów które sprzedają dla klientów spoza Polski, jest obsługa wysyłki zagranicznej. Czynnik produktowy oznacza, że w sklepie powinno znajdować się możliwie dużo produktów, najlepiej takich, które trudno znaleźć w konkurencyjnych sklepach online. Do tego dobrze jest dodać obsługę posprzedażową, na przykład w formie możliwości zwrócenia produktu w terminie dłuższym niż ustawowy termin dla sprzedaży zdalnej. Wykorzystują to dziś szczególnie sklepy odzieżowe, w których klienci potrzebują często więcej czasu do namysłu. Właścicielom sklepów online nie powinno zależeć jednak wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów, ale także na takim promowaniu się, aby zwiększały się ich koszyki zakupowe.

Położenie oznacza możliwość łatwego dotarcia do sklepu internetowego przez klienta. Składa się na to kilka czynników. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to jedna z najskuteczniejszych metod pozyskiwania nowych klientów, szczególnie na tak zwane wyrażenia long tail. Pozycjonowanie umożliwia takiemu sklepowi znalezienie się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach szczególnie na nazwy produktów i inne długie frazy, składające się nawet z czterech słów. Ostatnim aspektem jest promocja, czyli wszystkie formy reklamy używane do pozyskiwania nowych klientów. To między innymi płatne reklamy Google, czy promowanie się w mediach społecznościowych.

Usługi online: Osiąganie nowych konwersji

Wreszcie, usługi online dla firm świadczących usługi online przebiega podobnie jak w przypadku sklepów internetowych. Różnica polega jednak na używanych kanałach promocji i nieco innej kompozycji marketing mix. To dlatego, że nie pozyskuje się tu już klientów na konkretne produkty, ale najczęściej na szerzej określone kategorie usług. Niezależnie od tego, czy firma oferuje w sieci szkolenia online, usługi finansowe, doradztwo biznesowe czy działa jako agencja reklamowa, do wyboru jest wiele środków promocji.

Jak się szacuje, około 40% środków wydanych na reklamy w Internecie jest zmarnowanych, ponieważ nie trafia do właściwego odbiorcy. Dlatego szczególnie w przypadku firm usługowych ważne jest zidentyfikowanie najlepszych kanałów marketingu i skierowanie aktywności tam, gdzie przyniesie to największą liczbę nowych klientów. Parametr ten określany jest jako konwersja, czyli zamiana potencjalnych kontaktów, na przykład osoby przeglądające stronę internetową, na nowych klientów.

W przypadku firmy szukającej konwersji klientów na usługi online korzystne może być postawienie na promocję w mediach społecznościowych. Zasięg influencerów w serwisach Facebook, Instagram czy Youtube może okazać się cenny w budowaniu nie tylko nowej bazy klientów, ale także świadomości i prestiżu marki. Należy jedynie pamiętać, aby profil osoby promującej przedsięwzięcie w social media pasował do wizerunku firmy oraz do rodzaju wykonywanej działalności.

Nowych klientów można też zdobyć przez płatne reklamy w sieci reklamowej Google (dawniej Google AdWords) czy Facebook. Jak już wspomnieliśmy, ważne jest jednak, aby bardzo starannie zaplanować kampanię, określić słowa kluczowe oraz profil docelowego odbiorcy. Dzięki płatnym reklamom displayowym, albo linkom wyświetlającym się w wynikach wyszukiwania możliwe jest bardzo szybkie pozyskanie nowych klientów, a więc konwersji. Koszty takich kampanii mogą być jednak spore i najczęściej rozliczane są w modelu CPC, czyli płatności za kliknięcie. Osoby promujące usługi online powinny więc też bardzo uważnie śledzić dane z analityki reklamowej, korzystając z narzędzi takich jak Google Analytics, które ma zresztą wbudowane moduły do sprawdzania konwersji. Ostatnim dobrym sposobem na zachęcanie nowych klientów jest content marketing. To promocja polegająca na tworzeniu interesujących treści, na przykład w formie bloga, który ma zachęcić nowych klientów do skorzystania z usług firmy. Jak widzicie, istnieje wiele metod, aby promować przedsięwzięcia w sieci, a najlepsze rezultaty daje ich połączenie.

 

Poprzedni artykułNastępny artykuł
Send this to a friend