Informacje

3 pomysły na szybkie i zdrowe śniadanie

Mało kto może sobie pozwolić na codzienne przygotowywanie wykwintnych śniadań. Czasu mamy coraz mniej, jednak to nie może nas skazywać na konieczność spożywania byle czego. Jeśli nie chcesz rano tracić zbyt wiele czasu w kuchni a jednocześnie chciałbyś zacząć zdrowiej się odżywiać, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia – czy jest ktoś, kto nigdy nie zetknął się z tym zdaniem? Z pewnością słyszało o nim 83% Polaków (1). Właśnie tyle osób według badań deklaruje codzienne spożywanie pierwszego posiłku. Postawy takiej można tylko pogratulować. Badania jednoznacznie wskazują bowiem na powiązanie nawyku jedzenia śniadań z brakiem nadwagi oraz cukrzycy. Jakie są jeszcze inne korzyści ze spożywania porannych posiłków?

Przede wszystkim podnosimy naszą efektywność, wydolność i koncentrację. Zapewnienie sobie z rana zastrzyku energii w postaci zbilansowanego, zdrowego posiłku poprawia również nasz nastrój i metabolizm. Jedzenie śniadań przyczynia się także do wyeliminowania pojawienia się w porach wieczornych ataków tzw. „wilczego głodu”.

Mamy nadzieję, że nie musimy dłużej przekonywać Cię, dlaczego jedzenie śniadań jest tak istotne. Większa część Polaków (ponownie – aż 83%!) wybiera na śniadanie pieczywo (2). Pierwszy posiłek dnia nie musi być jednak ograniczać się jedynie do kanapek. Poniżej przedstawiamy propozycje naszej top 3 – zdrowych, szybkich w przygotowaniu i sycących posiłków, które dadzą Ci energię na cały dzień!

Koktajl śniadaniowy – owocowe smoothie

Owocowy koktajl śniadaniowy to prawdziwa bomba witaminowa i doskonała opcja dla tych osób, którym ciężko się rano przemóc do jedzenia czegokolwiek. Aromatycznie pachnące owoce, takie jak truskawki, banany, brzoskwinie, czy leśne jagody skutecznie zachęcą niejednego porannego niejadka. Koktajl śniadaniowy to oczywiście nie same owoce – aby był pożywny i dał nam energię, musimy wzbogacić go również o inne składniki. Warto zatem do naszego smoothie dodać awokado oraz płatki owsiane. Są one źródłem minerałów takich jak cynk, żelazo, fosfor i magnez. Z kolei awokado nada koktajlowi kremową konsystencję oraz wzbogaci napój o cenne jednonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-9) oraz witaminy z grupy B. Jeśli tak jak my jesteś fanem awokado, koniecznie zajrzyj do gazetki Lidla. W tym tygodniu przy zakupie dwóch sztuk awokado hass za jedną zapłacisz jedyne 4,49 zł (3). Lidl gazetka jest dostępna również online. Możesz ją bez problemu przejrzeć na Kimbino.pl – portalu, który skupia także gazetki z mnóstwa innych marketów z całej Polski.

Omlet pod każdą postacią

Omlet na słodko, omlet na słono – do wyboru, do koloru! Danie to jest nie tylko bardzo sycące i zdrowe, ale i błyskawiczne w przygotowaniu. Jedyne co musisz zrobić, to wymieszać dowolną liczbę jajek z mlekiem. W zależności od tego, czy masz ochotę na wersję słoną, czy słodką, tak dobierasz pozostałe składniki. Wytrawny omlet świetnie komponuje się z łososiem, rukolą i roztopionym parmezanem. Słodka wersja potrawy idealnie smakuje z masłem orzechowym i bananem. Dobór dodatków do omletu zależy oczywiście od Twojego gustu. Po więcej inspiracji możesz również sięgnąć do gazetki Lidla.

Odczarujmy owsiankę

Owsianka wielu osobom kojarzy się z mdłą, rozgotowaną papką. To ogromne nieporozumienie! Propozycji na przepyszną owsiankę krąży w sieci mnóstwo, a jej miłośnicy prześcigają się w coraz pyszniejszych pomysłach na jej przyrządzenie. Jak zatem zrobić owsiankę, która zaczaruje Twoje kubki smakowe? Ciekawym rozwiązaniem jest owsianka na mleku migdałowym połączona z masłem orzechowym i wiórkami czekolady. Jak ją przygotować? Porcję płatków owsianych zalej wieczorem szklanką mleka migdałowego (opcjonalnie – innym mlekiem roślinnym). Rano zagotuj zalane płatki. Dodaj garść bakalii, płatków migdałowych i łyżkę wiórków kokosowych. Jeśli masz ochotę na inne orzechy, rzuć okiem na gazetkę Lidla, w której znajdziesz ich różne rodzaje. Owsiankę udekoruj kostką startej gorzkiej czekolady oraz łyżką masła orzechowego. Smacznego!

Źródła:

  1. Dane pochodzą z badania nawyków śniadaniowych Polaków przeprowadzonego przez firmę Danae sp. z o.o. na zlecenie McDonald’s Polska: https://polskatimes.pl/zwyczaje-sniadaniowe-polakow-wyniki-raportu-moga-zaskakiwac/ar/13564952
  2. Dane pochodzą z artykułu dostępnego na stronie: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sniadania-polakow-badanie
  3. Gazetka Lidla jest dostępna tutaj: https://www.kimbino.pl/lidl/
art. powstał we współpracy z klientem
Poprzedni artykułNastępny artykuł

Send this to a friend