Informacje

POWIAT. DWR – Droga Współpracy Regionalnej już otwarta

W piątek 9 marca uroczyście została otwarta Droga Współpracy Regionalnej wraz z nowym mostem nad Wisłą. To historyczny moment dla całego regionu. Zobacz film.


Poprzedni artykułNastępny artykuł

31 komentarzy

  1. Morał jest z tego taki: panie prezydencie i panie starosto. Trzeba bezzwłocznie zabrać się za poprawianie fuszerki i znaleźć pieniądze na prawoskręty z Fabrycznej na Chemików oraz z Dąbrowskiego na Chemików. Oba powinny ograniczyć ilość pojazdów wjeżdżających na te ronda, odkorkować je choć trochę i usprawnić ruch.
    Po co np. autobusy mzk mają wjeżdżać na rondo przy Dąbrowskiego, skoro mogłyby skręcać od razu w Chemików?

  2. Popatrzałem sobie. Korki na rondzie „PKS” były od 15 do 16 godz. Gorzej w tych godzinach było na rondzie przy ul Fabrycznej. Jeśli w przyszłości obwodnicę z S1 skończą też na tym rondzie, a nie dalej we Włosienicy, to będzie jeszcze dowcipniej. Nie miałem okazji zobaczyć, jak wyglądał ruch koło Konarskiego.

  3. byłem jechałem juz kilka razy o różnych porach dnia i nocy – jak dla mnie jest dobrze. Rzeczywista alternatywa dla tych jadących na Libiąż/Chrzanów/Kraków. Duża oszczędność czasu w porównaniu do przejazdu przez Niwę.
    Ronda mi nie przeszkadzają, rozumiem ze okoliczni mieszkańcy tez chcieliby mieć rozsądny dojazd do tej drogi. To jest obwodnica a nie autostrada ani ekspresówka; czyli droga która z założenia omija miasto i na tym polega jej funkcja, logicznie rzecz biorąc. Nikt kto nie planuje tam wyścigów i prób bicia rekordów prędkości raczej nie będzie miał problemów z ich przejechaniem. Intrygujące zjazdy w gruntowe drogi być może mają jakieś uzasadnienie w planach rozbudowy okolicy, nie mam wiedzy na ten temat – ale skoro je wybudowali to pewnie coś (ktoś) za tym stoi :).
    Jeśli już naprawdę mamy sie czepiać to raczej odcinka koło basenu i lodowiska i dużego ronda ‚PKS’, jak dla mnie kompletnie nieintuicyjna organizacja ruchu i nieżyciowe ograniczenia prędkości. Oskar za pas dla autobusów, w tym miejscu to akurat hit !

  4. Tolerancja to nie komentowanie ad personam i tyle. Wysyp tysiąca aut z zakładów o 15 jest nie do rozładowania żadnym wykonaniem drogi.

  5. @Czesław. Tolerancja w czyim mniemaniu? Piszemy tu by wyrazić własne zdania czy odczucia. Również by się spierać z poszanowaniem innych. W tym wypadku o inwestycji za 120 mln. Jeżeli ktoś ma inne zdanie to jego sprawa. To nie są negatywne komentarze, to jest czyjeś uprawnione zdanie czy pogląd. Na tym polega tolerancja. Mnie zdanie czy komentarz polityczny nie interesują. Wazelina tylko techniczna do obsługi akumulatorów. Od inwestycji oczekuję praktycznych walorów dla mieszkańców. Czy te ronda były konieczne? Wątpię. Czym innym jest sprawdzić przepustowość i wąskie gardła obwodnicy w godzinach szczytu a czym innym przejechać pustą drogę nocą. Mam takie same obawy jak wielu tu piszących. To żaden tranzyt, lecz zwykłe spowalniacze. Jednym zrobiono przysługę a obawy, że cały transport na spalarnię, SOK, MPOŚ, zrzutnię ścieków czy Farmutil przejdzie na Koszykową wcale nie są bezpodstawne. Jak za dawnych lat, gdy zestawy ciężarowe ze żwirem zdewastowały całą ul. Zwycięstwa. Każdy martwi się i dba o swoje. Zapytaj np. po co na drodze między MPOŚ a Kolexem zamontowano szlaban.

  6. Widać po komentarzach, że trudno jest coś do rzeczy napisać. Ciekawe jest czy faktycznie te korki które zablokowały miasto teraz jakoś będą mniejsze? Sytuacja drogowa w mieście już od wielu wielu lat jest trudna. Ale na pewno łącznik od Castoramy do Kamieńca i DWR to skok cywilizacyjny dla miasta.

  7. stefanieB. komentowanie wpisów innych internautów jako negatywne ci pasuje. Jeżeli dotyczy to samego ciebie już nie koniecznie. Gdybyś przypadkiem zapomniał, to w tym kraju jest wolność słowa i wypowiedzi.

  8. „Ośrodku opiniotwórczy”, po znakach interpunkcji tj. kropka czy przecinek daje się spację. Jeżeli twa „sprawność” w kierowaniu pojazdami jest porównywalna z operowaniem klawiaturą, to chwalić się nie masz czym niedoszły „miszczu” kierownicy. Praktyk z ciebie żaden. Leczysz kompleksy disco polo? Sławomir wylał cię z roboty po Sylwestrze w Zakopanem?

  9. Sprawdziłem w praktyce,jedzie się sprawnie i płynnie.Te wszystkie negatywne komentarze mają jedna cechę wspólną.

    Szalony rytm disco polo…

  10. Coś mi się zdaje, że z ronda przy „betonowym” i z DWR najbardziej cieszyć się będą emeryci i „bezrowerowcy” i „bezautowcy”, bo oni nie będą „ćwiczyć rozwiązań tego „cuda”. Ale most jest potrzebny bez wątpienia.

  11. Rondo na Krukach przypomina słynne krzywe rondo w Kozach k. Bielska. Wysoki autokar będzie musiał zwalniać do 3 km/godz. inaczej się przewróci.

  12. Również zgadzam się z przedmówcami. Trzeba wielkiej ślepoty, żeby nie zauważyć ze nowa droga ma wiele kontrowersyjnych rozwiązań. Oczywiście nasz prezydent podkreśla ze to największy sukces po 89 roku.

  13. Zgadzam sie z przedmowcami i komentarzami ktore pisza to rondo przy betonowym zupelnie poza realiami jakie sa na krukach rondo no szczyt bezszczelnosci i glupoty i wyrzuconych pieniedzy w bloto wystarczylo by tam tylko prawoskrety na zaklady i z koszykowej w strone bobrka nastepnie dlaczego niema za plotem haczka barier ??? rowy tam sa takie ze jak jakby nie bylo niedaj boze w razie stluczki to albo na czolowce ktos samoch rozbije albo po wyladowaniu w rowie auto pojdzie prosto za plot na zlom. to tyle a poza tym droga a wlasciwie skrot od strony zakladow w strone chrzanowa jest mozna powiedzie ok

  14. Bardzo się cieszę z tej nowej drogi. Jest to milowy krok dla odkorkowania miasta. Jednak jako kierowca i mieszkaniec jestem zmuszony wyrazić swoje oburzenie faktem, że nowe rozwiązania komunikacyjne nie są dostosowane do realiów Oświęcimia. Najsłabszym punktem tego odcinka DWR jest rondo koło „placu betonowego”. To tutaj następuje kumulacja ruchu, która skutkować będzie długim czasem oczekiwania na wjazd na rondo z każdej strony. Nie do pomyślenia jest, że projektant nie przewidział tak prostego faktu. Przerażające jest, że prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut, który chwali się na zebraniach rad osiedli, że dostrzega wszystkie problemy miasta i jego mieszkańców, nie zareagował zawczasu, na etapie projektowania drogi. Zaczynam odnosić wrażenie, że ze zdaniem naszego prezydentem nikt się nie liczy. Podobna sytuacja była podczas remontu ulic Legionów i Konarskiego dwa lata temu. Prezydent nie zrobił absolutnie nic na etapie projektowania tych dróg, aby wybudować tam ścieżki rowerowe. Dziś oświęcimianie mogą jeździć rowerem wśród przechodniów po chodniku lub wśród ciężarówek po ulicy. To nie są moje złośliwości, tylko suche fakty i krótkowzroczność naszych zasiedziałych elit politycznych.

  15. Rondo to jest potrzebne na skrzyżowaniu c

    hemików z Tysiątlecia i brak prawoskrętow na Dwory i od Transchemii na Zator -zakorkowane rondo przy poczcie -brak wyobrazni a po co na otwarciu Sowa przecież on z PONOwoczesnej-kampania wyborcza a kiedy p. Sowa był Marszałkiem zapraszaliśmy go do Dworów II w 2010 po powodzi żeby nam pomógł w obwałowniu widocznie nie miał jak dojechać przez kilka lat -teraz przy tej drodze byłby -bo wybory…

  16. Rondo na Krukach jest bez sensu. Obwodnica powinna chyba gwarantować przynajmniej minimalną płynność i prędkość ruchu. Nic takiego by się nie stało, gdyby te uliczki na Krukach po prostu zamknąć i zrobić z nich tylko dojazdowe do posesji. Teraz drodzy mieszkańcy będą wam tam jeździły (via Cichy Kącik) tiry ze śmieciami do spalarni.
    Natomiast Głupotą Stulecia jest rondo pomiędzy Gromcem a Bobrkiem. Na tablicy drogowej nie ma tam przy strzałkach żadnych napisów, ponieważ te polne dróżki prowadzą donikąd… Na projektanta tego czegoś szykują już chyba w piekle kotły w gorącą smołą.

  17. Z koncepcji pozostała antykoncepcja. „Bezpieczeństwo” najważniejsze. 🙂

  18. I dlaczego na czteropasmowej Chemików, prostej jak drut, jest ograniczenie prędkości do 40 km/godz.?

  19. Tym tokiem myślenia w ramach „przemyśleń” koncepcyjnych proponuję dorobić z 5-6 rond na trasie z Oświęcimia do Zatora. Kierowcy się „ucieszą”.

  20. Ciekawe jaka będzie wasza opinia w sprawie wspaniałego urondowienia nowej obwodnicy, a szczególnie rond na Koszykowej (Kruki) i na czymś tam w szczerym polu (przed Bobrkiem).

  21. Więc tak wygląda ruch tranzytowy o którym mówił marszałek. Od spowalniania ruchu na terenie miasta smogu i spalin raczej nie ubędzie. Jako kierowca oczekuję normalności a nie szlaku dla furmanek i zatorów w dotarciu do celu. Jako pas ruchu powolnego dla 85 śmieciarek dziennie wystarczy. Ma „przyszłość”.

  22. @Mieszkaniec Brak prawoskrętów w Oświęcimiu to już chyba celowe działanie.

  23. Przy dawnym dworcu PKS rondo powinno być wielkości takiej jak przy parku rozrywki w Zatorze i z prawoskrętami. Korki z każdej strony: z Dworów, z mostu i od strony lodowiska. Oświęcim to nie Bobrek. Tam takie rondka wystarczą. Wychodzi wioskowe myślenie projektanta.

  24. Korki były chyba krócej, poza tym dzisiaj piątek. W piątki zawsze była większa katastrofa. W godzinach szczytu nie pomoże nic. Korkuje ruch lokalny do galerii handlowych.

  25. Jak na razie most nie działa. Korki w całym mieście jak były, tak są.

  26. Droga koło dworca PKS i most już stoi w korkach. Kolejna inwestycja pokazuje ze jeden most nie wystarczy.

  27. Ciekaw jestem kiedy będzie pierwszy wypadek na moście, bo jak znam życie, to kierowcy będą mocno wciskać pedał gazu?

  28. Myslalem ze video bedzie z otwarcia drogi albo chociaz przejechane wzdluz cala droga a to jakies stare z przed miesiaca moze i jeszcze barykady betonowe stoja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Send this to a friend